مک‌لارن با رونمایی از دبلیو1، استانداردهای جدیدی در دنیای خودروهای سوپر اسپرت تعریف کرد. این هیبرید قدرتمند با انجین 8 سیلندر 4 لیتری توربودوقلو و یک موتور برقی، شتابی خیره‌کننده و طراحی آینده‌نگرانه‌ای دارد که هر علاقه‌مند به خودرو را به وجد می‌آورد.

عصر ایران – این هیبریدی با 1258 اسب بخار، در تنها 2.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مک‌لارن، خودروی جدید خود، دبلیو1 را رونمایی کرد که تاکنون قدرتمندترین هیبریدی این برند است. این خودرو با ترکیب یک موتور V8 4.0 لیتری توین توربو با یک موتور برقی، توانی برابر با 1258 اسب بخار و گشتاور 1353 نیوتن متر تولید می‌کند.

از کل خروجی پیشرانه، 916 اسب بخار مربوط به بخش احتراقی و 342 اسب بخار مربوط به موتور الکتریکی است. انرژی موتور الکتریکی از باتری 1.4 کیلووات ساعت تامین می شود. 

W1 با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای که از مسابقات گرفته شده است، از جمله میل‌لنگ تخت و آیرودینامیک پیشرفته، می‌تواند در 2.7 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت (96.5 کیلومتر بر ساعت) برسد.

در کابین از یک نمایشگر اصلی 8 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو استفاده شده است. 

یکی از نکات جالب در رابطه با مک لارن دبلیو1 استفاده از تیتانیوم چاپ سه بعدی شده در ساختار خودرو است. تلاش مهندسان مک لارن برای کنترل و مدیریت وزن در این خودرو هیبریدی نیز رویکرد بسیار جالبی داشته زیرا ماژول الکتریکی ساختار پیشرانه فقط ۲۰ کیلوگرم وزن دارد و مک لارن توانسته وزن کلی بخش هیبریدی خودرو را نسبت به مدل P1 حدود ۴۰ کیلوگرم کاهش دهد. وزن خالص مک‌لارن W1 تنها ۱۴۰۰ کیلوگرم است که فقط ۴ کیلوگرم از P1 سنگین‌ تر است.

با تولید تنها 399 دستگاه و قیمت شروع از 2.1 میلیون دلار، W1 قرار است یکی از انحصاری‌ترین هیبریدی‌های موجود در بازار شود و میراث مک‌لارن در پیشبرد مرزهای خودروسازی را ادامه دهد.

 مک لارن دبلیو1 

source

توسط wikiche.com