واحد خبر mobile.ir : کمپانی فنلاندی Oura که حدود سه سال پیش حلقه هوشمند Oura Ring 3 را به نمایش گذاشته بود، به تازگی جدیدترین نمونه حلقه هوشمند محبوب خود را معرفی کرده است. این محصول 349 دلاری که Oura Ring 4 نام دارد، با طراحی ظریف‌تر و سنسورهای دقیق‌تر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و طراحی اپلیکیشن آن نیز به طور کامل تغییر یافته است. از مهم‌ترین تغییرات این حلقه هوشمند می‌توان به بدنه داخلی و خارجی تمام تیتانیومی، دوام 8 روزه باتری، 12 اندازه مختلف (از سایز 4 تا 15) و مقاومت در برابر آب تا عمق 100 متر اشاره کرد.

حلقه هوشمند Oura Ring 4 در نگاه نخست از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسل سوم این محصول ندارد، اما با بررسی دقیق‌تر می‌توان به تغییراتی اشاره کرد. نخستین تفاوت آن که بدنه حلقه جدید به طور کامل از تیتانیوم ساخته شده و بافت اِپوکسی داخلی سری قبلی در محصول تازه جایی ندارد. شکل هندسی این حلقه همچون مدل‌های Horizon کنونی کاملا گرد است و هیچ سطح صافی ندارد. مهم‌تر از همه آن که روی سنسورهای Oura Ring 4 پوشش برجسته و شفاف نسل قبلی با ضخامت 1.3 میلی‌متر دیده نمی‌شود و به جای آن سطح صاف‌تری با ضخامت تنها 0.3 میلی‌متری روی حسگرها را می‌پوشاند که بدون بیرون‌زدگی از سطح بدنه، کاربری حلقه را راحت‌تر می‌کند. ضخامت این محصول 2.88 میلی‌متر است و بر اساس اندازه حلقه بین 3.3 تا 5.2 گرم وزن دارد. ناگفته نماند که Oura Ring 4 تا عمق 100 متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

حلقه هوشمند جدید Oura اگر چه در طراحی و شکل ظاهری تغییرات چشمگیری را تجربه نکرده، اما در زمینه نرم‌افزاری بهبودهای زیادی را ارائه می‌کند. به گفته شرکت، الگوریتم جدیدی برای حل یکی از مشکلات عمده حلقه‌های هوشمند به کار گرفته شده است. مسأله‌ای که حلقه‌های هوشمند معمولا برای کاربران ایجاد می‌کنند آن است که اندازه انگشتان کاربران با یکدیگر متفاوت است و حلقه‌های هوشمند ممکن است در کاربری روزانه از جایگاه اصلی خود خارج شوند. به این ترتیب حسگرها نمی‌توانند داده‌ها را از نقطه بهینه روی دست جمع‌آوری ‌کنند و ممکن است اطلاعات گرد‌آوری‌شده یکپارچه و درست نباشند. Oura برای حل این مساله الگوریتم تازه‌ای طراحی کرده که با افزایش مسیرهای سیگنال از 8 به 18، بهترین سیگنال را در هر زمان انتخاب و تحلیل می‌کند.

Oura با استناد به پژوهشی که در خارج از کمپانی صورت گرفته، از تاثیر مثبت 120 درصدی الگوریتم تازه روی کیفیت سیگنال و ارتقای 30 درصدی دقت در ردیابی سطح اکسیژن خون یا SpO2 سخن گفته است. به علاوه شرکت فنلاندی مدعی است با استفاده از الگوریتم جدید اختلاف موجود در ثبت ضربان قلب برای روز و شب نیز به ترتیب 7 و 31 درصد کاهش یافته است. مطابق اعلام Oura، الگوریتم جدید بسته به اندازه حلقه، عمر باتری را نیز تا هشت روز بهبود می‌بخشد و این امر در خصوص حلقه‌های هوشمند اهمیت زیادی دارد؛ چرا که معمولا عمر باتری حلقه‌های بزرگ‌تر بیشتر است. البته اینها همه از مطالعاتی در محیط کنترل‌شده و سناریوهای آزمایشگاهی به دست آمده و باید آزمون عملی را در شرایط زندگی واقعی از سر بگذراند.

در کنار این موارد، Oura اندازه و سایزبندی حلقه هوشمند جدید خود را هم گسترش داده است و در حالی که پیشتر امکان خرید از سایزهای 6 تا 13 فراهم بود، اینک کاربران می‌توانند از اندازه 4 تا 15 را برای استفاده انتخاب کنند. این تغییر تا حدودی به تغییر جامعه مشتریان شرکت مرتبط است که از افزایش کاربران زن، به ویژه زنان جوان 20 تا 30 ساله، حکایت دارد.

Oura نسخه جدید اپلیکیشن خود را به سه بخش Vitals ،Today و My Health تقسیم کرده و قابلیت‌های جدیدی را به منظور ردیابی استرس، سلامت باروری، سلامت قلب و بخش آزمایشی Labs به این اپلیکیشن افزوده است. در بخش Today بر اساس زمان و اهداف سلامتی کاربر، خلاصه‌ای از معیارهای زیستی و بیومتریک در اختیار او قرار می‌گیرد. در بخش Vitals به کاربران امکان داده می‌شود که این معیارها را با دقت و عمق بیشتری مورد سنجش قرار دهند و در بخش My Health چشم‌انداز سلامت کاربر بر اساس رویه‌های بلندمدت مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

البته Oura در کنار طراحی دوباره، معیار جدیدی را نیز برای اندازه‌گیری سطح استرس روزانه به اپ خود افزوده است. همچنین تشخیص خودکار حدود 40 نوع فعالیت نیز به اپلیکیشن این حلقه هوشمند افزوده شده است. در زمینه سلامت باروری نیز شرکت فنلاندی با همکاری مجموعه Natural Cycles پیش‌بینی‌هایی را در زمینه باروری افراد ارائه می‌کند؛ هرچند تاکید شده که این ویژگی به‌عنوان روشی برای پیشگیری از بارداری قابل استفاده نیست. در نهایت، Oura از ارائه برنامه Labs برای کاربران سیستم‌عامل اندروید نیز خبر داده است.

این حلقه هوشمند از طریق فناوری ارتباطی Bluetooth Low Energy به دستگاه‌های اندرویدی و محصولات مبتنی بر iOS متصل می‌شود. باتری این محصول، همان گونه که اشاره شد، با یک بار شارژ کامل (که حداکثر 2 ساعت زمان می‌برد) می‌تواند تا 8 روز دوام داشته باشد و یک داک شارژ تازه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

سفارش اولیه Oura Ring 4 در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، طلایی، پلاتینی و چند رنگ دیگر از روز معرفی آغاز شده و قرار است از روز سه‌شنبه 15 اکتبر (24 مهر) با قیمت 349 دلار روانه بازار شود؛ رقمی که حاکی از افزایش 50 دلاری نسبت به سری قبلی است. همچنین شرکت فنلاندی از ارائه Oura Ring 3 تا زمان اتمام موجودی خبر داده و تأیید کرده است که اشتراک ماهانه 5.99 دلاری و سالانه 69.99 دلاری برای استفاده از خدمات اختصاصی، در نسل جدید افزایش نخواهد یافت.

source

توسط wikiche.com