با حکم امروز (دوشنبه ۱۶ مهر ماه) ستار هاشمی تکلیف ریاست سازمان فضایی ایران مشخص شد. در حکمی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داده، حسن سالاریه به سمت معاونت وزیر ارتباطات و ریاست سازمان فضایی منصوب شده است.

به این ترتیب، سالاریه در سمتی که پیش از این در سال ۱۴۰۰ به آن منصوب شده بود، ماندگار خواهد شد. ستار هاشمی در حکم انتصاب حسن سالاریه آورده است:

امید است با اتکال به خداوند متعال، رعایت اخلاق و تقوای الهی و در چارچوب قوانین و مقررات، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و قانون برنامه هفتم توسعه و با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم، ضمن تعامل لازم با مسئولان و سایر نهادها و سازمان‌ها در اجرای سیاست‌های دولت و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در خدمت به مردم شریف ایران در راستای اعتلای صنعت فضایی کشور با بهره‌گیری از توان تمامی متخصصان، نخبگان و کارشناسان و همچنین استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در کشور اعم از بخش خصوصی دانش‌بنیان، ساعی و سرفراز باشید.

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

حسن سالاریه، دانش‌آموخته دکتری تخصصی مهندسی مکانیک و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با مرتبه استادی است و به‌جز سابقه ریاست سازمان فضایی ایران، سمت‌هایی همچون قائم‌مقامی ریاست بنیاد ملی نخبگان، مؤسس چند شرکت خصوصی دانش‌بنیان و برخی مسئولیت‌های دانشگاهی را هم برعهده داشته است.

source

توسط wikiche.com