مایکروسافت علاوه بر پشتیبانی رسمی Wi-Fi 7 در ویندوز 11 نسخه 24H2 که اکنون در دسترس است، روی بهبود دیگری در شبکه در سیستم عامل خود کار می‌کند. این بهبود اکنون به صورت عمومی در دسترس است، اما می‌توانید آن را در یکی از نسخه‌ های پیش‌ نمایش اخیر آزمایش کنید. بهبود مورد نظر توانایی اشتراک گذاری اتصال اینترنتی خود با یک هات‌ اسپات 6 گیگاهرتزی است. نسخه‌ های پایدار ویندوز 11 به شما اجازه می‌دهند از هات‌ اسپات‌ های 5 گیگاهرتزی یا 2.4 گیگاهرتزی استفاده کنید. با محبوب‌ تر شدن اتصال 6 گیگاهرتزی، مایکروسافت در حال پیاده‌ سازی توانایی استفاده از یک پروتکل مدرن‌ تر با پهنای باند بیشتر و تداخل کمتر است.

 

مایکروسافت به ویندوز 11 هات‌ اسپات 6 گیگاهرتزی اضافه کرد

 

توانایی ایجاد یک هات‌ اسپات 6 گیگاهرتزی در ویندوز 11 بیلد 26120.1912 و جدیدتر در دسترس است. از آنجایی که به تدریج در حال عرضه به ویندوز اینسایدرها است، ممکن است برخی در حال حاضر آن را نداشته باشند. با این حال، می‌توانید با کمک برنامه ViVeTool، تترینگ 6 گیگاهرتزی را فعال کنید. ViveTool را از GitHub دانلود کنید و فایل‌ ها را در هر پوشه مناسبی باز کنید. خط فرمان را به عنوان مدیر اجرا کنید و با استفاده از دستور CD به پوشه‌ای که حاوی فایل‌ های ViveTool است بروید. به عنوان مثال، اگر ViveTool را در C:Vive قرار داده‌اید، CD C:Vive را تایپ کنید. vivetool /enable /id:40466470,48433719 را تایپ کنید و Enter را فشار دهید. کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید. به خاطر داشته باشید که تترینگ 6 گیگاهرتزی به سخت‌ افزار سازگار نیاز دارد. به عبارت دیگر، کامپیوتر شما باید دارای یک کارت شبکه سازگار با Wi-Fi 6E باشد. اگر کارت‌ های شبکه Wi-Fi 6، Wi-Fi 5 یا قدیمی‌ تر دارید، ویندوز 11 فقط به شما اجازه می‌دهد از هات‌ اسپات 5 گیگاهرتزی یا 2.4 گیگاهرتزی استفاده کنید. مایکروسافت همچنین هشدار می‌دهد که همه کارت‌ های شبکه با پشتیبانی Wi-Fi 6E از هات‌ اسپات‌های 6 گیگاهرتزی پشتیبانی نمی‌کنند.

اگر کارت شبکه سازگار با شناسه ویژگی روشن شده دارید، می‌توانید تترینگ 6 گیگاهرتزی را با رفتن به تنظیمات > شبکه و اینترنت > هات‌ اسپات موبایل > ویژگی‌ های شبکه و انتخاب 6 گیگاهرتزی از کشویی باند شبکه فعال کنید.

source

توسط wikiche.com