چه کسی است که گرمای جان‌بخش نور خورشید را دوست نداشته باشد؟ نوری که زندگی و حیات تمام موجودات کره زمین به آن بستگی دارد. آیا شما نیز گاهی دوست دارید آفتاب بگیرید و از بودن در طبیعت زیبا لذت ببرید؟ می‌دانید که حضور در طبیعت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بسیاری از استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در دنیای امروزه با آن روبرو هستیم را از بین می‌برد. اما نور خورشید با تمام مواهبی که با خود به همراه دارد، برای پوست ما چندان خوب نیست. بنابراین اگر می‌خواهید آفتاب بگیرید و جان تازه‌ای به جسم و روح خود ببخشید، هرگز بدون تجهیزات کافی این کار را انجام ندهید. قبل از آفتاب گرفتن این چک لیست را همراه خودتان ببرید تا پوستتان آسیب نبیند.

بدون این تجهیزات هرگز آفتاب نگیرید!

هر چند نور آفتاب برای پوست ما آسیب‌های مخربی به همراه دارد، اما این موضوع نباید باعث شود که از مزایای آن غافل شویم. ما با نور آفتاب می‌توانیم ویتامین D مورد نیاز بدن خود را تامین کنیم. استخوان‌های ما برای جذب کلسیم و استحکام خود، به این ویتامین نیاز فراوانی دارند. همچنین نور خورشید حالت برنزه و زیبایی برای پوست به وجود آورده و جذابیت آن را دو چندان می‌کند. قرار گرفتن در طبیعت و نور خورشید، روح و جان انسان را تازه کرده و بسیاری از استرس‌های آن را از بین می‌برد. تمام این مواهب زمانی نصیب ما می‌شوند که با تجهیزات لازم برای آفتاب گرفتن اقدام کنیم. برای آشنایی با این تجهیزات، ادامه مطلب را از دست ندهید:

1. کرم ضد آفتاب

اصلی‌ترین چیزی که برای سپری کردن یک روز زیر نور خورشید به آن نیاز دارید، یک کرم ضد آفتاب قدرتمند است. فرمولاسیون این کرم باید به گونه‌ای باشد که با تمام قدرت، از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB نور خورشید محافظت کند. اگر پوست شما با یک ضد آفتاب مناسب و قدرتمند پوشش داده نشده باشد، ممکن است با مشکلاتی مانند آفتاب سوختگی، پیری پوست، چین و چروک و حتی سرطان پوست روبرو شوید. پس 15 الی 30 دقیقه قبل از آفتاب گرفتن، تمامی قسمت‌های پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب پوشش دهید. برای خرید ضد آفتاب مناسب و سازگار با پوست، به داروخانه اینترنتی زیوش مراجعه کرده و از میان طیف گسترده محصولات این مجموعه، یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید.

ضد آفتاب

2. اسپری آبرسان

زمانی که پوست ما در معرض نور خورشید قرار بگیرد، رطوبت خود را از دست می‌دهد. در صورتی که فکری برای این موضوع نکنید، پوست شما دچار خشکی و چین و چروک می‌شود. بنابراین علاوه بر کرم ضد آفتاب مناسب، حتماً یک اسپری آبرسان نیز با خود به همراه داشته باشید. این اسپری‌ها پوست را آبرسانی کرده و رطوبت مورد نیاز آن را تامین می‌کنند. ترکیبات این اسپری‌ها، به عمق پوست نفوذ کرده و نرمی و لطافت را به پوست هدیه می‌دهند. در ترکیبات اسپری آبرسان، مواد معدنی وجود دارند که سبب رطوبت رسانی به پوست شده و خشکی آن را از بین می‌برند.

3. عینک آفتابی

اگر قصد دارید آفتاب بگیرید، باید چشمان خود را هم از آسیب اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کنید. چشمان ما در برابر اشعه ماوراء بنفش، بسیار حساس و آسیب پذیر هستند. اگر بدون استفاده از یک عینک آفتابی مناسب در معرض نور خورشید قرار بگیرید، چشمان شما آسیب دیده و ممکن است در معرض مشکلاتی مانند آب مروارید قرار بگیرید. عینک آفتابی، دور چشم را هم پوشش داده و از ایجاد چین و چروک و تیرگی در اطراف چشم جلوگیری به عمل می‌آورد.

4. کلاه

هر چند کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی نقش مهمی در محافظت از پوست و چشمان ما در برابر نور خورشید دارند، اما بهتر است هنگام آفتاب گرفتن از یک کلاه مناسب هم استفاده کنید. کلاه یک پوشش کامل ایجاد کرده و آسیب اشعه‌های نور خورشید برای پوست را به حداقل می‌رساند. با یک کلاه مناسب می‌توانید پوست خود را از مشکلاتی مانند آفتاب سوختگی، پیری زودرس و ایجاد لک و تیرگی در امان نگه دارید.

5. روغن بچه

روغن بچه برای پوست حساس و لطیف کودکان طراحی شده و فرمولاسیون بسیار ملایمی دارد. این روغن سرشار از انواع مواد معدنی، عصاره آلوئه ورا و ویتامین E است. این روغن از خشکی و التهاب پوست جلوگیری می‌کند؛ بنابراین بهتر است روزی که برای آفتاب گرفتن می‌روید، آن را نیز به همراه خود داشته باشید. این روغن سبب جذب اشعه‌های نور خورشید شده و به پوست کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنزه شود.

6. روغن برنزه کننده

اگر قصد دارید به زودی برای آفتاب گرفتن اقدام کنید، روغن برنزه کننده را فراموش نکنید. فرمولاسیون روغن برنزه کننده به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر زیبایی پوست، عوارض نور خورشید را به کمترین میزان خود می‌رساند. زمانی که شما از این روغن استفاده کنید، فرایند برنزه شده پوست با سرعت بیشتری انجام می‌شود و می‌توانید تغییرات پوست خود را به وضوح مشاهده کنید. در ترکیبات این روغن از انواع آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب و مواد ضد التهاب بهره گرفته شده است. بنابراین پس از مصرف آن، دیگر شاهد التهاب، خشکی و واکنش‌های آلرژیکی پوست نخواهید بود. برای خرید برنز کننده، به داروخانه آنلاین زیوش سری بزنید و یک محصول سازگار با پوست خود را انتخاب کرده و سفارش دهید.

روغن برنز کننده

7. حوله

معمولاً سواحل دریاها، بهترین مکان‌هایی هستند که می‌توانید برای آفتاب گرفتن انتخاب کنید. ترکیب نور خورشید با صدای امواج دریا، هر نوع افسردگی و استرسی را از بین برده و روح و جان ما را تازه می‌کند. در چنین مکان‌هایی، باید حتماً یک حوله مناسب به همراه خود داشته باشید. با استفاده از حوله می‌توانید عرق ایجاد شده بر روی پوست را خشک کنید. همچنین اگر دوست داشتید در آب دریا اندکی آب‌تنی کنید، با این حوله می‌توانید پوست خود را خشک کنید تا با مشکلاتی مانند التهاب یا آفتاب سوختگی مواجه نشود.

8. آب و مایعات کافی

بدن ما زمانی که در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد، به سرعت آب خود را از دست می‌دهد. کم آبی برای بدن انسان خطرناک است و مشکلات متعددی را با خود به همراه می‌آورد. بنابراین روزی که برای آفتاب گرفتن می‌روید، باید به میزان کافی آب و مایعات به همراه خود داشته باشید. با نوشیدن آب به اندازه‌ای که بدن شما به آن نیاز دارد، جسم خود را هیدراته نگه دارید و از کم آبی آن جلوگیری به عمل آورید.

سخن پایانی

انسان موجودی است که برای حیات و زندگی خود به نور خورشید نیاز دارد. این نورِ حیات بخش، ویتامین D مورد نیاز جسم ما را تامین کرده و ما را از افسردگی و استرس نجات می‌دهد. برخی از افراد به سبب آن که از آسیب اشعه‌های نور خورشید برای پوست می‌ترسند، از آفتاب گرفتن صرف نظر می‌کنند. در حالی که می‌توان با تجهیزاتی بسیار ساده و معمولی، آفتاب گرفت و از تمام مواهب آن برخوردار شد. تجهیزاتی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، پوست ما را از آسیب اشعه‌های نور خورشید در امان نگه داشته و آفتاب گرفتن را تبدیل به یک عمل لذت بخش و نشاط آور می‌کنند.

source

توسط wikiche.com