به نظر می‌رسد گلکسی S25 و S25 پلاس سامسونگ احتمالا به تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک مجهز می‌شوند که می‌تواند خبر خوبی برای خریداران باشد.

طبق اطلاعات فاش شده در بیانیه Google Deepmind که در تاریخ 26 سپتامبر (5 مهر) منتشر شده‌، هر دو گوشی گلکسی S25 و S25 پلاس سامسونگ از تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک بهره خواهند برد. این یک ارتقا بزرگ نسبت به تراشه‌های اکسینوس سامسونگ خواهد بود.

در بیانیه گوگل، یه تراشه AlphaChip اشاره شده و در توضیح آن گفته شده است: «شرکت‌های خارجی نیز AlphaChip را اتخاذ می‌کنند و می‌سازند. به‌عنوان مثال، مدیاتک یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده تراشه در جهان، AlphaChip را گسترش داده تا توسعه پیشرفته‌ترین پردازنده‌های خود را، مثل Dimensity Flagship 5G در گوشی‌های هوشمند سامسونگ، شتاب بدهد و همچنین قدرت، عملکرد و مساحت تراشه را بهبود ببخشد.»

گلکسی S25 تراشه دایمنسیتی 9400

نکته مهم‌تر در این بیانیه، عبارت «مثل Dimensity Flagship 5G در گوشی‌های هوشمند سامسونگ» است. همانطور که می‌دانید سامسونگ تا حالا از تراشه‌های سری دایمنسیتی 9000 در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده نکرده است. بنابراین اگر اشتباهی در عبارت فوق رخ نداده باشد، به این معنی است که گوشی‌های گلکسی S25 و S25 پلاس با تراشه دایمنسیتی 9400 در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

سامسونگ همیشه در گوشی‌های پرچمدار خود یعنی سری گلکسی S از تراشه های اکسینوس و اسنپدراگون استفاده کرده است. اما به نظر می‌رسد که همه چیز با سری گلکسی S25 تغییر خواهد کرد. بنابراین سامسونگ برای اولین بار از تراشه سری دایمنسیتی 9000 در گوشی‌های خود بهره خواهد برد. این یک خبر عالی است و کاربران برای همیشه از شر مشکلاتی مانند عدم بهره‌وری و عملکرد پایین اکسینوس خلاص خواهند شد.

سامسونگ اخیرا از تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس در سری گلکسی تب S10 استفاده کرده و از تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون در این سری بهره نبرده است. همه پرچمداران قبلی گلکسی تب S دارای تراشه کوالکام بودند. این نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد از تراشه‌های پرچمدار مدیاتک در گوشی‌های خود نیز استفاده کند.

البته هنوز نمی‌توان در این‌باره به طور قطعی اظهارنظر کرد، اما بیانیه تایید می‌کند که مدل‌های گلکسی S25 و S25 پلاس با تراشه دایمنسیتی 9400 معرفی خواهند شد. با توجه به اینکه در روزهای اخیر شابعاتی درباره مشکلات بهره‌وری اکسینوس 2500 وجود داشت، خبر فوق تاحدودی منطقی به نظر می‌رسد.

 




source

توسط wikiche.com