هیوندای به‌عنوان رقیبی نوظهور برای تویوتا شناخته می‌شود، اما این رقابت مانع از همکاری مشترک دو خودروساز نشده است. هیوندای و تویوتا در اوایل آبان، رویدادی مشترک در کره‌ی جنوبی برگزار می‌کنند.

براساس بیانیه‌ی رسمی هیوندای، جشنواره‌ی Hyundai N x Toyota Gazoo Racing، خودروهای اسپرت جاده‌ای و خودروهای مسابقه‌ای هر دو شرکت را گرد هم می‌آورد. همچنین، شاهد حضور تعدادی از نمونه‌های اولیه و خودروهای مفهومی جذاب خواهیم بود.

خودروهای اسپرت هیوندای و تویوتا از نمای جلو ردیف‌شده در پیست

Toyota

رویداد مورد بحث که قرار است ۲۷ اکتبر (۶ آبان) در پیست Everland در یونگین برگزار شود، مدل‌های GR Supra و GR86 تویوتا را در کنار Elantra N و Ioniq 5 N میزبانی خواهد کرد. شرکت‌کنندگان می‌توانند از مدل‌های مفهومی AE86 H2 و نمونه‌ی آزمایشی GR Corolla بازدید کنند.

هیوندای خودرو مفهومی N Vision 74 را که با سوخت هیدروژن کار می‌کند، به نمایش خواهد گذاشت. این خودرو قرار است طی سال‌های آینده وارد خط تولید شود.

خودرو Ioniq 5 N TA Spec، به‌عنوان رکورددار پیست Pikes Peak در دسته‌ی خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور برقی در رویداد حضور خواهد داشت. حضور i20 N Rally 1 Hybrid و i20 N Rally 2 در بخش مسابقات رالی نیز تأیید شده است.

خودروهای اسپرت هیوندای و تویوتا از نمای جلو

Toyota

هنوز مشخص نیست که آیا رویداد مشترک، آغازگر همکاری‌های گسترده‌تر بین دو شرکت خواهد بود یا خیر. تویوتا و هیوندای این جشنواره را به‌عنوان اولین همکاری مشترک خود در کره‌ی جنوبی معرفی کرده‌اند. از سوی دیگر همکاری تویوتا و سوبارو در تولید مدل‌های GR86 و BRZ از سال ۲۰۰۸ تاکنون سابقه‌ای طولانی دارد.

گفته می‌شود که مدیران عامل شرکت‌های تویوتا و هیوندای چند روز پیش از برگزاری جشنواره با یکدیگر دیدار خواهند کرد. روزنامه‌ی Korea Economic Daily گزارش می‌دهد که آکیو تویودا و ایوسون چانگ احتمالاً در این دیدار روی موضوع هیدروژن تمرکز خواهند کرد؛ چرا که هر دو شرکت همچنان به خودروهای مجهز به فناوری پیل سوختی (FCEV) متعهد هستند.

تویوتا اخیراً روابط خود را با بی‌ام‌و تعمیق بخشیده است. در همین حال، هیوندای مراحل پایانی توسعه‌ی مدل جدید نکسو را با هدف عرضه در سال ۲۰۲۵، پشت‌سر می‌گذارد.

source

توسط wikiche.com