به نظر می‌رسد گوگل با ارائه ویژگی‌های جدید ضد سرقت گوشی قصد دارد با ارائه یک قابلیت جدید، محافظت از داده‌های شما را در صورت دزدیده شدن گوشی‌تان آسان‌تر کند.

طبق یک گزارش جدید، گوگل یک به‌روزرسانی جدید برای برخی گوشی‌های اندرویدی منتشر کرده که قابلیت‌های ضد سرقت مانند Theft Detection Lock, Offline Device Lock و Remote Lock را اضافه می‌کند. البته قابلیت دوم، جدید نیست و بسیاری از کاربران اندروید قبلا آن را تجربه کرده‌اند. با این‌حال، Theft Detection Lock و Offline Device Lock قابلیت‌های جدیدی هستند که امنیت داده‌ها را افزایش می‌دهند.

گوگل ویژگی‌های جدید ضد سرقت گوشی

قابلیت Theft Detection Lock از همه اینها جالب‌تر است و از هوش مصنوعی و سنسورهای گوشی برای تشخیص حرکات رایج سرقت استفاده می‌کند. برای مثال، اگر کسی گوشی شما را از دست‌تان بکشد و شروع به دویدن کند، قادر به تشخیص آن خواهد بود. این قابلیت همچنین می‌تواند حرکات موتور یا ماشین را تشخیص دهد. با فعال شدن این قابلیت، گوشی به‌طور خودکار همه دسترسی‌ها به اپلیکیشن‌ها و داده‌های شما را قفل و مسدود می‌کند.

از طرف دیگر، قابلیت Offline Device Lock دستگاه شما را هنگامی که سارق می‌خواهد گوشی‌تان را برای مدت طولانی قطع کند، قفل می‌کند.

قابلیت Remote Lock نیز به شما اجازه می‌دهد تا در صورتی که Find My Device خاموش است یا نمی‌توانید برای استفاده از آن وارد اکانت گوگل خود شوید، تنها با استفاده از شماره‌تلفن، گوشی را از راه دور قفل کند.

هنوز مشخص نیست که گوگل ویژگی‌های جدید ضد سرقت گوشی را برای چه گوشی‌هایی عرضه خواهد کرد. اما بهتر است بررسی کنید که آخرین نسخه سرویس‌های گوگل پلی را نصب کرده باشید.




source

توسط wikiche.com