دیروز، ما در مورد مشکلی گزارش دادیم که کاربران پس از ارتقا به ویندوز 11 24H2، قادر به حذف 8.63 گیگابایت داده‌ های بروزرسانی گذشته نبودند.

یکی از نظرات خوانندگان در پست توجه ما را جلب کرد که در آن گفته شده بود یک مشکل مرتبط با SFC نیز وجود داشت که سیستم‌ های پس از بروزرسانی ویژگی 2024 را تحت تأثیر قرار می‌داد.

برای کسانی که ممکن است با آن آشنا نباشند، System File Checker یا SFC.exe یک ابزار بومی ویندوز است که با بازگرداندن فایل‌ های خراب یا شکسته ویندوز، به رفع آنها کمک می‌کند.

 

مایکروسافت مشکل SFC در ویندوز 11 را برطرف کرد

 

در اصل، اجرای دستور SFC/scannow به کاربران می‌گفت که فایل‌ های خراب یا شکسته روی رایانه آنها وجود دارد، اما ظاهراً «رفع» فایل‌ ها هیچ کاری انجام نمی‌داد و SFC دوباره فایل‌ های خراب را گزارش می‌کرد.

خواننده، اسلادن، همچنین جزئیات بیشتری در مورد این مشکل ارائه کرد و گفت که این مشکل مربوط به یک ناسازگاری احتمالی WebView2 hash است.

او نوشت:

“همچنین مشکل شناخته شده دیگری با /sfc وجود دارد. هنگامی که کاربر sfc /scannow را اجرا می‌کند، فایل‌ های خراب را گزارش می‌کند و آنها را تعمیر می‌کند، اما سپس هنگامی که کاربر sfc /scannow دیگری را اجرا می‌کند، دوباره همان چیز را گزارش و رفع می‌کند. فایل Microsoft.Web.WebView2.Core.dll است. بین نسخه microsoft store و نسخه موجود در سیستم ناسازگاری وجود دارد.”

پس از مشاهده نظر، به مرکز بازخورد رفتیم تا ببینیم که این مشکل در واقع توسط کاربران به شدت رای داده شده است و در زمان نوشتن این مطلب، 208 رای مثبت داشت.

همچنین برای دیگران اتفاق می‌افتد، زیرا چندین رشته در گوگل در انجمن‌ های مختلف وجود دارد که در مورد این مشکل صحبت می‌کنند.

خوشبختانه، مایکروسافت از این مشکل آگاه بود و یک رفع مشکل را در آخرین نسخه پیش‌ نمایش انتشار، 26100.2152، منتشر شده تحت KB5044384، ارائه کرده است. مایکروسافت در یادداشت‌ های انتشار می‌گوید:

“[sfc /scannow command] برطرف شد: هر بار که دستور را اجرا می‌کنید، خطا دریافت می‌کنید.”

بنابراین، کسانی که با کانال Release Preview Insider مبارزه می‌کنند باید مشکل را حل کرده باشند. این رفع مشکل همچنین در پایان این ماه در بروزرسانی پیش‌ نمایش غیر امنیتی (C-release) تحت همان KB برای غیر Insiders نیز منتشر خواهد شد.

source

توسط wikiche.com