24 مهر 1403 ساعت 13:08

به‌تازگی کمپانی Threshold Care یک حسگر جدید وای فای را معرفی کرده که بدون دخالت در زندگی روزمره افراد کهنسال مراقب آن‌ها خواهد بود.

بر اساس تحقیقات رسمی انجام شده در کشور آمریکا، حدود 48 میلیون نفر در این کشور به‌طور پیوسته از اعضای مسن خانواده خود مراقبت می‌کنند. همین مساله باعث شده اهمیت گجت‌های امنیتی و مراقبتی مثل دوربین‌های امنیتی، صفحه نمایش‌های هوشمند و اسپیکرها که می‌توانند در محافظت و مراقبت از افراد کهنسال نقش مهمی ایفا کنند بیش از پیش افزایش پیدا کند. تجربه نشان داده که افراد مسن میانه چندان خوبی با تکنولوژی و گجت‌های الکترونیکی و هوشمند ندارند. به همین دلیل مراقبت از آن‌ها به کمک این گجت‌ها چندان که به نظر می‌رسد ساده نیست.‌ به‌تازگی اما یک حسگر جدید مخصوص مراقبت از افراد کهنسال معرفی شده که تنها از طریق وای فای به پایش آن‌ها می‌پردازد و می‌تواند بدون جلب توجه از افراد مسن مراقبت کند.

حسگر وای فای Motion؛ مراقبت از افراد کهنسال با حداقل جلب توجه

فناوری جدید Motion همانند یک دوشاخه هوشمند بوده و به پریز برق وصل می‌شود. با این وجود وظیفه آن به‌جای کنترل دستگاه‌های مختلف، اندازه‌گیری و پایش سیگنال‌های ارسال‌شده توسط روتر وای فای است. اندازه‌گیری شدت این سیگنال در هر لحظه به Motion اجازه می‌دهد که حرکت نسبی افراد و اتفاقاتی که در نقاط مختلف منزل رخ می‌دهد را شناسایی کند. در حقیقت این دستگاه نه حرکت دقیق سوژه‌ها، بلکه چرخه‌های مختلف حرکتی آن‌ها را پایش کرده و به کاربر گزارش می‌دهد.

پایش افراد مسن

شاید در نگاه اول این سیستم نظارتی و مراقبتی اندکی ناکارآمد به نظر برسد. با این وجود حسگر وای فای Motion بدون این که به حریم شخصی افراد کهنسال لطمه‌ای وارد کند به‌طور دائم مراقبت آن‌هاست و می‌تواند توقف یک روتین روزمره را به فرزاندان یا پرستاران آن‌ها اطلاع دهد.

برای مثال در صورتی که افراد مسن تمام طول روز را در تخت بمانند یا به‌طور ناگهانی روی زمین افتاده و در محیط جابجا نشوند، تفاوت مشاهده‌شده در سیگنال‌های دریافتی Motion می‌تواند به‌معنای بروز یک اتفاق باشد.

دیگر نکته حائز اهمیت در خصوص Motion سهولت استفاده از آن است. تنها کاری که برای استفاده از این سنسور بی‌سیم باید انجام داد، وصل کردن آن به برق و دانلود اپلیکیشن خواهد بود. باید توجه کرد که سیگنال وای فای در محیط باید تا جای ممکن قدرتمند باشد تا نتایج دریافتی سنسورهای Motion بتوانند عملکرد دقیقی داشته باشند. سه عدد از این حسگرها برای پوشش دادن یک فضای با مساحت حدود 140 متر مربع کافی خواهند بود.

حسگر وای فای کهنسال

قیمت این دستگاه در حال حاضر 60 دلار اعلام شده و هیچ‌گونه سرویس اشتراکی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است. همچنین اپلیکیشن ارائه‌شده به همراه سنسورهای Motion نیز سازگاری بسیار خوبی با اندروید و iOS دارد. با توجه به گارد عجیبی که برخی افراد مسن در خصوص دستگاه‌های هوشمند نظارتی و مراقبتی دارند، گجت‌هایی مثل Motion که کمترین دخالت را در زندگی روزمره آن‌ها دارند می‌توانند به موفقیت فراوانی برسند.

در گجت نیوز بخوانید: نگاهی به ۱۰ مورد از جذاب ترین گجت های سال ۲۰۲۴ گجت جدید شیائومی برای شما شیر سویا درست می‌کند ۱۰ گجت بسیار کاربردی و جذاب که باید در سال ۲۰۲۴ خریداری کنید تولید یک گیاه جدید با قابلیت پاکسازی و تصفیه هوای منزل

source

توسط wikiche.com