در بسیاری اوقات ممکن است در هنگام کار با مرورگر یا جستجو در گوگل با ارورهای ⚠️ مختلفی مواجه شوید.

پیدا کردن دلیل نمایش این خطاها به رفع سریع و آسان‌تر آنها کمک میکند. یکی از این ارورهای رایج که ممکن است برخی کاربران آن را تجربه کرده باشند، ارور ۴۰۳ that’s an error یا مشکل ارور ۴۰۳ Forbidden است. به همین دلیل ر این مطلب از انزل وب به این سوال که ارور ۴۰۳ گوگل چیست، و چطور باید آن را با تغییر آی پی برطرف کرد میپردازیم.

آموزش رفع خطای ۴۰۳ در گوگل

How to Fix 403 that’s an error in Google Search 

به طور خلاصه برای رفع خطای ۴۰۳ در گوگل از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • اتصالات به VPN را چک کنید و از نمونه‌های رایگان و پر ترافیک استفاده نکنید. همچنین بهتر است از عدم نشت DNS مطمئن شوید.
  • با زدن علامت بالای صفحه،  New Incognito window را در کروم و New Private Window را در فایرفاکس انتخاب کنید تا وارد حالت ناشناس یا خصوصی مرورگر شوید.
  • از مرورگرهای دیگری مثل فایرفاکس، کروم یا تور استفاده کنید.
  • استفاده از یک دستگاه دیگر یا شبکه اینترنتی متفاوت را امتحان کنید.
  • با رفتن به بخش Settings، وارد Privacy and security شوید و  Browsing data را بزنید تا حافظه پنهان یا کش مرورگر حذف شود.
  • افزونه یا پلاگین هایی که باعث عدم اتصال به اینترنت میشوند را با کلیک راست روی آیکون آنها و انتخاب Remove Extension حذف کنید.

۱- بررسی تغییردهنده آی پی دستگاه و اتصال به VPN

یکی از اصلی‌ترین دلایل نمایش ارور ۴۰۳ گوگل، تغییرات IP یا آدرس دستگاه است. IP آدرسی است که هر دستگاه متصل به اینترنت آن را نشان میدهد و دارای اطلاعاتی منحصر به فردی مثل موقعیت مکانی است. ابزارهایی تغییر IP مثل VPN نیز با تغییر همین آدرس میتواند باعث شود تا دستگاه شما به شکلی دیگر و از موقعیت مکانی متفاوتی شناسایی شود. به همین دلیل در صورتی که به طور معمول با آی پی ایران و بدون استفاده از VPN وارد گوگل شوید، ممکن است در صورت وصل کردن آن باعث بروز خطا در گوگل و در نتیجه نمایش ارور ۴۰۳ شوید. به همین دلیل باز نشدن گوگل با v2ray یکی از موارد گزارش شده است.

دلیل اصلی آن این است رنج آی پی تغییر دهنده شما توسط افراد بسیاری مورد استفاده برای دسترسی به سرورهای گوگل قرار گرفته و گول به این رنج آی پی مشکوک شده و آن را بلاک کرده است. راه حل ساده این مساله تغییر سرور تغییردهنده یا استفاده از روش های تغییر آی پی حرفه ای تر که ترجیحا پولی نباشند است.

۲- از حالت خصوصی یا Incognito مرورگر استفاده کنید

انواع مرورگرهای مختلف دارای حالتی به Incognito یا Private mode هستند که میتواند رده پای دیجیتالی کاربران را به حداقل برساند. در این حالت کوکی وبسایت‌ها، تاریخچه جستجوها و برخی از داده‌های مرورگری دیگر ذخیره نمیشود و همین مسئله باعث میشود تا علاوه بر تامین امنیت بیشتر، با ارورهای کمتری نظیر ۴۰۳ مواجه شوید. برای فعال سازی این حالت روی علامت More که به شکل سه نقطه یا سه خط در سمت راست صفحه مرورگر نمایش داده میشود بزنید. سپس میتوانید بسته به نوع مرورگر New Incognito window یا  New Private Window را انتخاب و فعال کنید. شما از این روش میتوانید برای رفع ارور Your client does not have permission to get URL گوگل نیز استفاده کنید.

استفاده از حالت ناشناس مرورگر برای رفع ارور 403 گوگل

۳- از مروگر دیگری استفاده کنید

یک از راهکارهای بسیار موثر در آموزش رفع خطای ۴۰۳ در گوگل امتحان کردن مرورگر دیگر است. به همین خاطر در صورتی که بررسی IP دستگاه را امتحان کردید و هنوز مشکل ادامه دارد، بهتر مرورگر خود را تغییر دهید. به دلیل اینکه برخی از مرورگرها ممکن است به دلیل تنظیمات پیشرفض یا نصب برخی از افزونه‌ها به درستی عمل نکنند یا باعث ایجاد محدودیت‌های در دسترسی به سایت‌های مختلف شوند. بنابراین در زمانی که دسترسی به یک سایت برایتان دشوار شد، بهتر است از مروگرهای دیگری مثل فایرفاکس (Firefox)، کروم (Chrome) یا تور (Tor) استفاده کنید.

۴- برای ارور ۴۰۳ گوگل، از یک دستگاه دیگر استفاده کنید

درصورتی که هنوز برای رفتن به گوگل مشکل هستید، بهتر است عملکرد این سایت را با یک دستگاه دیگری امتحان کنید. زیرا در صورتی که مشکل پیش آمده با تغییر مرورگر برطرف نشود، ممکن است دلیل این موضوع برخی تنظیمات نادرست در دستگاه یا مشکل خود وبسایت باشد. برای اطمینان از این موضوع، باز کردن سایت با گوشی یا کامپیوتر دیگر میتواند بسیار موثر باشد.

۵- حافظه پنهان و کوکی‌های مرورگر را پاک کنید

یکی دیگر از روش‌هایی که میتواند برای رفع خطاهایی مثل ارور ۴۰۳ گوگل موثر باشد، حذف حافظه پنهان مرورگر است. با اینکار اطلاعات غیر ضروری و یا کش مرورگر پاک میشود. این اطلاعات نادرست گاها میتوانند برای باز کردن سایت‌های مختلف دردسر ساز باشند و باعث نمایش خطاهای ۴۰۳ و ۴۰۴ شود.

حذف کش مرورگر کروم

برای پاک کردن کش مروگر کروم در ویندوز یا نسخه موبایل، ابتدا با زدن سه نقطه کنار صفحه به بخش  Settings بروید و وارد بخش Privacy and security شوید و روی دکمه Delete browsing data بزنید. در نهایت با انتخاب Delete data فرایند را تایید کنید.

حذف کش مرورگر کروم

حذف کش مرورگر فایرفاکس

برای پاک کردن اطلاعات و داده‌های ذخیره شده در فایرفاکس با زدن علامت سه خط در بالای صفحه وارد Settings شوید و به بخش Privacy & Security  بروید. سپس صفحه را کمی به پایین اسکرول کنید تا از بخش Cookies and Site Data و روی دکمه Clear data بزنید.

پاک کردن کش فایرفاکس برای رفع ارور 403 گوگل

حذف کش مرورگر اج

برای پاک کردن اطلاعات غیر ضروری در مرورگر Edge نیز لازم است با زدن سه نقطه بالای صفحه Setting را انتخاب کنید و سپس وارد بخش Privacy, search, and services شوید. حالا در بخش Delete browsing data، روی choose what to clear بزنید و کش را انتخاب کنید. در نهایت برای پاک شدن آنها روی Clear now بزنید.

حذف کش مرورگر اج 

۶- افزونه یا اکستشن‌ها را غیر فعال کنید

در صورتی که سوال پس از نصب ای افرونه دیگر سوال ارور ۴۰۳ گوگل برای چیست برایتان ایجاد شد، بهتر است مجددا موارد نصب شده را بررسی نمایید. برخی اوقات فعال کردن یک اکستنشن میتواند باعث بروز مشکلات مختلفی برای لود شدن صفحات اینترنتی و وبسایت‌ها شود. به همین خاطر در صورتی که از چنین افزونه‌هایی استفاده میکنید، بهتر است آنها را غیر فعال یا حذف کنید برای اینکار از نوار بالای مرورگر افزونه مورد نظر خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و Remove Extension را انتخاب نمایید.

حذف افزونه مرورگر برای ارور 403 گوگل

۷- فایروال یا نرم‌افزار امنیتی را در کامپیوتر بررسی کنید

در صورتی که مدتی است ارور ۴۰۳ گوگل را به صورت مستمر برای باز کردن صفحات مختلف میبینید، بهتر است بررسی دقیق‌تری انجام دهید. یکی از مسائلی که میتواند زمینه ساز بروز این مشکل باشد، محدود شدن جستجو به دلیل حساسیت فایروال یا نرم افزارهای امنیتی مثل آنتی ویروس باشد. برای چک کردن این موضوع میتوانید نرم افزار را برای مدتی غیر فعال و کارکرد مرورگر را دوباره بررسی کنید.

۸- از یک شبکه یا منبع اینترنتی دیگر استفاده کنید

به عنوان یکی دیگر از روش‌های رفع خطای ۴۰۳ گوگل در ایفون و اندروید میتوانید منبع اینترنتی دیگری را برای جستجو انتخاب کنید. با اینکار در صورتی که ایراد مربوط به شبکه اینترنتی شما باشد، به سادگی رفع خواهد شد و میتوانید جستجو در اینترنت را ادامه دهید. همچنین برای تلفن‌های همراه، در صورتی که اینترنت همراه متصل میشوید، بهتر است اتصال خود را به وای فای تغییر دهید یا بالعکس.

۹- حساب کاربری گوگل را چک کنید

اکانت گوگل یکی از مولفه‌های مم در ایجاد یکپارچگی در سرویس‌های مختلف آن محسوب میشود. همین عامل باعث شده است تا در صورت عدم اتصال مرورگر به اکانت گوگل یا ایجاد مشکلاتی در آن، برخی اوقات اختلالاتی ایجاد شود. به همین خاطر بهتر است مطمئن شوید که اکانت شما در حالت مناسبی قرار دارد.

سوالات متداول

چگونه سرور مطمئن تغییردهنده آی پی پیدا کنیم؟

جمع بندی

به طور کلی برای رفع خطای ۴۰۳، چندین راهکار کاربردی مختلف وجود دارد. ابتدا، تغییردهنده آی‌پی دستگاه و اتصال به VPN خود را بررسی کنید. سپس، از حالت خصوصی یا Incognito مرورگر استفاده کنید و اگر مشکل حل نشد، مرورگر یا دستگاه دیگری را امتحان کنید. علاوه بر آن استفاده از منبع اینترنتی و شبکه دیگر نیز ممکن است مشکل را برطرف کند. در صورت ادامه دار بودن مشکل بهتر است حافظه پنهان مرورگر و همچنین افزونه‌های دردسر ساز آن را نیز پاک کنید.

ارور ۴۰۳  گوگل مشکل رایجی است که معمولا به دلیل عدم اتصال مناسب به اینترنت و یا استفاده از آی پی های مختلف ایجاد میشود. به همین دلیل بهتر است با انجام راهکارهای بالا حل این موضوع را هر بار رفرش کردن گوگل بررسی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما ارور ۴۰۳ گوگل چیست؟ آیا شما هم تا به حال با آن مواجه شده‌اید؟ در صورتی که توانسته اید با روش‌های گفته شده در این مطلب را راهکاری دیگر این مسئله را حل کنید، لطفاً نظرات و تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

source

توسط wikiche.com