کارشناسان حوزه گوشی موبایل ادعا می‌کنند که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ رشد کرده است و این رشد را به معرفی مدل‌های جدید و چرخه‌ی جایگزینی این گوشی‌ها با گوشی‌های قدیمی‌تر نسبت می‌دهند. با این رشد، رقابت بین پنج برند برتر جهانی گوشی‌های هوشمند نیز تشدید می‌شود.

در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴، سامسونگ و اپل سهم تقریباً مساوی از بازار داشتند. هر شرکت حدوداً ۱۸ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را دراختیار داشت و سامسونگ به‌سختی موفق شد تا رتبه‌ی یک خود را حفظ کند.

سال پیش، سامسونگ ۲۱ درصد بازار را دراختیار داشت و این عدد برای اپل به ۱۷ درصد می‌رسید. به‌گفته‌ی Canalys، اپل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ بیشترین حجم فروش تا‌به‌امروز را تجربه کرده است. موفقیت این شرکت به‌دلیل تقاضای فراوان برای سری آیفون ۱۵ و مدل‌های قدیمی‌تر بود.

آمار سهم بازار ۵ برند برتر تولید کننده گوشی موبایل در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴

Canalys

سهم جهانی شیائومی هم با ۱ درصد رشد حالا به ۱۴ درصد رسیده و جایگاه سوم را پس از سامسونگ و اپل کسب کرده است. اوپو و ویوو نیز با ۹ درصد، سهم تقریباً مساوی از بازار را داشتند و برای رتبه‌ی چهارم رقابت کردند.

رقابت و حجم فروش تمامی ۵ برند مطرح تولیدکننده گوشی موبایل در سه‌ماه‌ی سوم ۲۰۲۴ تشدید شده است؛ اما اپل و سامسونگ هنوز بخش زیادی از سهم بازار را در‌اختیار دارند. درنتیجه انتظار می‌رود تا این دو برند در آینده بیشترین آمادگی برای پذیرش مشکلات جدید را داشته باشند.

تحلیلگران عقیده دارند با بهبود شرایط بازار، سازندگان گوشی‌های موبایل با موانع قانونی بیشتری مرتبط با محیط‌زیست روبه‌رو خواهند شد. شرکت‌های تولیدکننده اصلی که زنجیره تأمین مؤثر و موجودی و بازاریابی و فروش بهینه دارند، بیشترین بخت را برای رهبری بخش جهانی خواهند داشت.

سامسونگ با داشتن گسترده‌ترین زنجیره‌ی تأمین و سطح موجودی و پشتیبانی مشتری مناسب، جایگاه اول دنیای اندروید را ازآنِ خود کرده است و با اپل که شرایط تقریباً مشابهی دارد، رقابت تنگاتنگی می‌کند.

با بهبود شرایط بازار، فصل خرید تعطیلات آینده آزمونی برای هر تولیدکننده اصلی خواهد بود تا توانایی خود را در مدیریت موجودی و عرضه جهانی برای محصولات موبایل بالقوه پرفروش خود نشان دهد.

source

توسط wikiche.com