همان‌طور که روز گذشته اشاره کردیم، سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS NEXT هواوی قرار است در تاریخ 1 آبان به‌صورت رسمی منتشر شود. انتظار می‌رود این سیستم‌عامل اولین بار در سری Nova 13 که در همین تاریخ معرفی می‌شود، استفاده شود. پیش از این، گفته می‌شد پرچمداران سری Mate 70 نیز با این سیستم‌عامل عرضه می‌شوند و درنتیجه پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی در آن‌ها خاتمه می‌یابد. بااین‌حال، در یک گزارش جدید، اعلام شده است که میت 70 هواوی درواقع دارای دو سیستم عامل خواهد بود که یکی از آن‌ها از برنامه‌های اندروید پشتیبانی می‌کند.

هواوی میت 70 با دو سیستم عامل

یک شایعه جدید حاکی از آن است که هواوی ممکن است از استراتژی دو سیستم‌عامل برای گوشی‌های آینده خود استفاده کند. به‌گفته افشاگر RuiPlaysDigital، سری میت 70 می‌تواند با سیستم‌عامل دوگانه به بازار عرضه شود.

هواوی میت 70 با دو سیستم عامل

هواوی میت 70 با دو سیستم عامل

یکی از این سیستم‌عامل‌ها، HarmonyOS NEXT خود هواوی است، درحالی‌که دیگری از برنامه‌های اندروید پشتیبانی می‌کند. اگر هواوی بخواهد به کاربران چینی و بین‌المللی خود به‌صورت همزمان پاسخ دهد، این استراتژی کاملاً منطقی است.

HarmonyOS NEXT تجربه‌ای آشنا را برای کاربران چینی ارائه می‌دهد که به پوسته EMUI این شرکت شباهت دارد. حتی ممکن است این سیستم‌عامل عملکرد سریع‌تر و روان‌تری را در مقایسه با سیستم‌عامل دیگر با پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی ارائه دهد؛ چراکه توسط خود هواوی توسعه یافته بهینه‌سازی شده است.

بااین‌حال، برای مخاطبان جهانی، پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی ضروری است. با ادامه محدودیت‌های تجاری ایالات‌متحده، هواوی قادر به نصب سرویس‌های گوگل (GMS) بر روی گوشی‌های خود نبوده و دسترسی به برنامه‌های محبوب مانند جیمیل، یوتیوب و پلی استور در این گوشی‌ها کماکان مسدود شده است.

Mate 70 سازگار با اندروید به کاربران امکان می‌دهد تا این برنامه‌ها را به‌صورت جانبی بارگذاری کنند. بنابراین افرادی که نسبت‌به تغییر سیستم‌عامل جدید محتاط هستند، می‌توانند از این سیستم‌عامل استفاده کنند، درحالی‌که کسانی که با HarmonyOS NEXT راحت هستند، می‌توانند از مزایای آن لذت ببرند.

مهم است که توجه داشته باشید که این گزارش هنوز یک شایعه است، بنابراین باید منتظر تأیید رسمی هواوی باشیم.

هواوی رویدادی را برای معرفی رسمی HarmonyOS NEXT در تاریخ 22 اکتبر/1 آبان در چین برنامه‌ریزی کرده است. در صورت صحت این شایعه، این برند ممکن است برنامه‌های خود را برای رویکرد دو سیستم‌عامل در این رویداد تشریح کند.

نظر شما درباره عرضه هواوی میت 70 با دو سیستم‌عامل چیست؟

source

توسط wikiche.com