مایکروسافت دقیقاً چند روز پیش از انتشار بازی Call of Duty Black Ops 6، اشتراک یک‌دلاری سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس را حذف کرد. اشتراک ۱۴ روزه گیم‌پس از ۸ اکتبر (۱۷ مهر) در‌دسترس نیست. مایکروسافت با این اقدام سعی می‌کند تا از تجربه‌ی کمپینگ بلک آپس ۶ به‌وسیله کاربرانی جلوگیری کند که اشتراک کامل یک ماه گیم‌پس را نخریده‌اند.

مایکروسافت باری اولین‌بار اشتراک یک‌دلاری و یک‌ماهه گیم‌پس ایکس باکس و کامپیوتر را در اسفند ماه گذشته متوقف کرد و پس‌از‌آن این سرویس را به‌صورت اشتراک یک‌دلاری، اما ۱۴ روزه بازگرداند. سپس مایکروسافت دقیقاً پیش از انتشار بازی استارفیلد، این اشتراک را بار‌دیگر از دسترس خارج کرد.

ازآنجاکه مایکروسافت عقیده‌ دارد انتشار نسخه‌ی جدید کال آو دیوتی می‌تواند آمار خریداران سرویس گیم‌پس را افزایش دهد، طبیعی است که اشتراک یک‌دلاری را در این روزها حذف کند. ایکس‌باکس تا همین اواخر در عرضه‌ی نسخه‌ی جدید کال آو دیوتی در گیم‌پس شک داشت؛ چرا‌که احتمال می‌رفت با انتشار این عنوان در گیم‌پس، بازده درآمدی این بازی تحت‌تأثیر قرار گیرد.

قطعاً وجود نسخه‌‌ای از بازی در سرویس یک‌دلاری گیم‌پس بر افت بازدهی فروش آن تأثیر زیادی می‌گذارد؛ مخصوصاً وقتی بدانیم که شرکت سازنده‌ی سری کال آو دیوتی، یعنی اکتیویژن، عموماً به‌تنهایی ۲۰ میلیون نسخه از عنوان کال آو دیوتی را به قیمت ۷۰ دلار می‌فروشد.

همچنین، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای وارد‌کردن نسخه‌های بلک آپس ۶ و Modern Warfare III و وارزون به سرویس Xbox Cloud Gaming در اواخر این ماه است. این اولین باری خواهد بود که بازی Call of Duty در سرویس Xbox Cloud Gaming حضور خواهد داشت.

source

توسط wikiche.com