بر اساس اطلاعات شرکت “Be My Eyes”، که به افراد با مشکلات بینایی کمک می‌کند، در سراسر جهان ۳۴۰ میلیون نفر نابینا یا دارای بینایی کم هستند. امروز، این شرکت اعلام کرد که همکاری جدیدی با مایکروسافت آغاز کرده است که هدف آن بهبود مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت برای خدمت‌ رسانی بهتر به این افراد است.

در یک بیانیه مطبوعاتی جدید از “Be My Eyes”، این شرکت اعلام کرد که داده‌های ویدئویی را برای کمک به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به مایکروسافت ارسال خواهد کرد. آنها اضافه کردند:

«داده‌های ویدئویی نمایانگر تجربه واقعی جامعه نابینایان و افرادی با بینایی کم هستند و برای بهبود دقت و صحت درک و توصیف صحنه‌ها استفاده خواهند شد، با هدف افزایش کارایی هوش مصنوعی برای جامعه نابینایان و افرادی با بینایی کم.»

 

Be My Eyes و مایکروسافت برای بهبود هوش مصنوعی برای افراد نابینا

 

این شرکت همچنین افزود که تنها داده‌های ویدئویی تحت این توافق جدید با مایکروسافت به اشتراک گذاشته خواهد شد. “Be My Eyes” همچنین اطلاعات متادیتا از این ویدئوها که شامل نام‌های کاربری، نام‌های حساب و دیگر اطلاعات شخصی است را حذف خواهد کرد. در نهایت، داده‌های ویدئویی برای هیچ بازاریابی یا خدمات دیگری به جز آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت استفاده نخواهند شد.

در پست وبلاگی خود درباره این توافق جدید، مایکروسافت جزئیات بیشتری درباره چگونگی استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کمک به افراد با ناتوانی‌ها ارائه داد. مایکروسافت به همراه شرکت‌های دیگری مانند اپل، گوگل، متا و آمازون، با دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شمپین بر روی پروژه “دسترس‌ پذیری گفتار” کار می‌کند.

این پروژه داده‌ها را جمع‌ آوری می‌کند تا به مدل‌های هوش مصنوعی در شناسایی گفتار برای افراد با ناتوانی‌ها، مانند افرادی که ALS دارند، کمک کند. در ادامه آمده است:

«این داده‌ها به مدل‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند تا درک وسیع‌ تری از تنوع گفتار به دست آورند و سناریوهایی را که این فناوری می‌تواند فوایدی به همراه داشته باشد، گسترش دهد – از جمله تسریع دقت داده‌های گفتار غیر استاندارد در پلتفرم‌های گفتار عمومی، مانند Azure Speech. این پروژه سیستم‌های هوش مصنوعی را برای افراد با ناتوانی‌ها بهبود می‌بخشد و با ادغام داده‌ها و دیدگاه‌های متنوع در فرایند توسعه، آنها را تقویت می‌کند.»

source

توسط wikiche.com