اگر به شارژ کردن گوشی خود در طول شب اعتقادی نداشته باشید، باید اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه به رختخواب بروید، گوشی شما به اندازه کافی برای روز بعدی شارژ داشته باشد. گاهی اوقات، کاربران حتی زمانی که دستگاهشان در حال استفاده نیست نیز شاهد کاهش شدید سطح باتری خودشان هستند. به این موضوع، «تخلیه باتری پس‌زمینه» گفته می‌شود و زمانی که در طول شب رخ می‌دهد، بسیار قابل‌توجه‌تر است. نکته جالب توجه آن است که می‌توانید با اتخاذ چندین روش آسان، این تخلیه را محدود کنید. در ادامه همراه با ما باشید تا با انجام روش‌هایی، جلوی خالی شدن باتری در شب را بگیرید.

چه چیزی باعث خالی شدن باتری گوشی شما در شب می‌شود؟

تلفن شما برای انجام کارهای حیاتی پس‌زمینه حتی زمانی که به طور فعال از آن استفاده نمی‌کنید، به انرژی نیاز دارد. این وظایف شامل دریافت سیگنال شبکه، نمایش اعلان‌های دریافتی و اجرای برنامه‌های خاص در پس‌زمینه است. در نتیجه، تا زمانی که شما بیدار می‌شوید، سطح باتری گوشی شما می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. تخلیه حدود ۵ تا ۱۰ درصدی طبیعی در نظر گرفته می‌شود. با این حال، اگر متوجه کاهش بیشتری بین ۱۵ تا ۲۰ درصد شدید، جای نگرانی وجود دارد.

گوشی‌های قدیمی به دلیل فرسوده شدن واحد باتری، مستعد تخلیه بیشتر باتری هستند. باتری قدیمی حتی زمانی که به طور فعال از آن استفاده نمی‌شود، شارژدهی ضعیفی دارد. با این حال، اگر این مشکل را در یک گوشی جدید تجربه می‌کنید، ممکن است به دلیل یک برنامه سرکش یا نقص در پس‌زمینه باشد. بیاید نگاهی به نحوه تعمیر آن بیندازیم.

گزینه Always On Display را خاموش کنید

اینکه گزینه Always On Display فعال باشد، هنگام خواب هیچ هدفی انجام می‌دهد. در عوض، این باتری گوشی شما را در طول شب خالی می‌کند. می‌توانید، برنامه‌ریزی کنید که این در یک زمان مشخص خاموش شود یا آن را به طور کامل از تنظیمات خودتان غیرفعال کنید. برای این کار باید مراحل زیر را سپری کنید:

مرحله اول: ابتدا به Settings رفته و گزینه Display را انتخاب کنید.

مرحله دوم: روی گزینه Lock screen بزنید.

مرحله سوم: گزینه Always show time and info را خاموش کنید.

گزینه Sleep Standby Optimisation را فعال کنید

برخی از گوشی‌های هوشمند دارای ویژگی‌های باتری هستند که با ارسال اعلان‌های کمتر در هنگام خواب، تخلیه باتری در طول شب را کاهش می‌دهند. برای فعال کردن آن باید مراحل زیر را بروید:

مرحله اول: به بخش تنظیمات رفته و گزینه Battery را انتخاب کنید.

مرحله دوم: روی گزینه More settings بزنید.

مرحله سوم: گزینه Sleep standby optimization را فعال کنید.

حالت پرواز را روشن کنید

قرار دادن گوشی در Flight Mode می‌تواند عمر باتری آن را افزایش بدهد و برخی از عملکردهای خاصی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند را به حالت تعلیق در می‌آورد. تلفن شما بلوتوث و وای فای را خاموش می‌کند و سیگنال‌های شبکه را دریافت نمی‌کند. اگر مشکلی ندارید که در طول شب تماسی دریافت نکنید، این گزینه می‌تواند جلوی کاهش سطح باتری را بگیرد.

برنامه‌های پر مصرف را حذف کنید

گوشی‌های اندرویدی به کاربران این امکان را می‌دهد که ببینند کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف انرژی را دارند. اگر متوجه شدید که برنامه‌ای سریع‌تر از حد معمول باتری را خالی می‌کند، آن را از دستگاه خود حذف کنید.

حالت Battery Saver را فعال کنید

روشن کردن بهینه‌ساز باتری در تلفن اندرویدی خود، با کاهش وظایف غیرحیاتی پس‌زمینه، تخلیه باتری در طول شب را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید با ضربه زدن روی عنوان آن در منوی Quick Settings یا رفتن به مسیر Settings>Battery>Battery Saver و فعال کردن گزینه آن، آن را روشن کنید.

گوشی خود را آپدیت کنید

به روز نگه داشتن گوشی خود با آخرین نسخه باعث می‌شود تا شما نرم‌افزاری بهینه در اختیار داشته باشید که بهترین عملکرد را از باتری دریافت می‌کند.

منبع gadgetbridge

source

توسط wikiche.com