محققان دانشگاه کالج لندن (UCL) کشف جدیدی در مورد ژن‌های مرتبط با اختلالات عصبی انجام داده‌اند. این مطالعه نشان می‌دهد که دو ژن خاص انسان، SRGAP2B و SRGAP2C، با ژن SYNGAP1 مرتبط هستند که در اختلالات رشد ذهنی و طیف اوتیسم جهش پیدا می‌کند.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا،کشف جدید می‌تواند به درک بهتر نحوه توسعه مغز انسان و چگونگی ارتباط آن با اختلالات عصبی کمک کند. طبق این یافته ها دو ژن خاص انسان، SRGAP2B و SRGAP2C، با ژن SYNGAP1 مرتبط هستند. این ژن‌ها بر سرعت توسعه سیناپس‌ها تأثیر می‌گذارند. علاوه بر آن جهش در این ژن‌ها می‌تواند منجر به اختلالات رشد ذهنی و طیف اوتیسم شود.

این کشف می‌تواند به درک بهتر چگونگی تکامل مغز انسان و ارتباط آن با اختلالات عصبی کمک کند. همچنین به توسعه درمان‌های جدید برای اختلالات رشد ذهنی و طیف اوتیسم کمک کند. به گفته محققان ژن‌های SRGAP2B و SRGAP2C سرعت توسعه سیناپس‌ها را در مغز انسان کند می‌کنند. سپس بر ژن SYNGAP1 تأثیر می‌گذارند و باعث افزایش سطح آن می‌شوند. از طرفی ژن SYNGAP1 نقش مهمی در توسعه مغز انسان دارد و جهش در آن می‌تواند منجر به اختلالات عصبی شود. این مطالعه نشان می‌دهد که ژن‌های خاص انسان می‌توانند بر توسعه مغز تأثیر بگذارند و منجر به اختلالات عصبی شوند. این کشف می‌تواند به توسعه درمان‌های جدید برای این اختلالات کمک کند.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

source

توسط wikiche.com