راه های دسترسی به بازار کادیکوی استانبول

چه چیزهایی در بازار کادیکوی استانبول وجود دارد؟ + راه های دسترسی

کادیکوی یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های استانبول است که در بخش آسیایی شهر و در مجاورت دریای مرمره قرار دارد. بازار کادیکوی استانبول یکی از مشهورترین بازارهای این منطقه است و به‌عنوان مقصدی جذاب برای گردشگران و بازدیدکنندگان شهری شناخته می‌شود.

اگر به بازار جمعه یا سه‌شنبه کادیکوی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا با یکی از بازارهای محلی استانبول آشنا شوید و کالاهای مورد نیاز خود مانند ماهی و سبزیجات تازه، لباس های نو و استوک و… را به قیمت های خیلی پایینی خریداری کنید.

در روزهای سه‌شنبه، می‌توانید در بازار کادیکوی انواع میوه و مایحتاج زندگی و هر آنچه که به ذهن‌تان می‌رسد را پیدا کنید همچنین در روزهای جمعه أنواع لباس های نو و دست دوم در آنجا فروخته می شود. اگر صبح زود به بازار کادیکوی بروید، می‌توانید کالاهای باکیفیت‌تر را پیدا کنید. همچنین، اگر تا پایان روز که بازار خلوت می‌شود صبر کنید، می‌توانید کالاهای خود را با قیمت‌های پایین‌تر خریداری کنید.

کسانی که سه‌شنبه‌ها برای خرید به این بازار می‌آیند، معمولاً افراد محلی هستند و بیشتر از غرفه‌های میوه و سبزیجات خرید می‌کنند. اما جمعه‌ها بیشتر گردشگران خارجی به این بازار می‌آیند و انواع پارچه، لباس و محصولات غذایی را خریداری می‌کنند.

در این بازار بیش از ۴۰۰۰ فروشنده انواع کالاها از جمله چرم، سبزیجات، میوه، جواهرات، پارچه، سفال، فرش و نقاشی را عرضه می‌کنند. همچنین در بازار کادیکوی به‌راحتی می‌توانید فروشگاه‌هایی که غذاهای سنتی ترکی و شیرینی‌های محلی عرضه می‌کنند راهم پیدا کنید.

در ادامه، تمام تجربیات خودمان را از بازدید این بازار را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا اطلاعات مفیدی درباره این مکان گردشگری در استانبول به دست آورید. قول می‌دهیم که در پایان این مقاله، نظرتان درباره این بازار تغییر خواهد کرد.

بازار کادیکوی کجاست و چگونه می توان به آنجا رفت؟

آدرس بازار کادیکوی: Caferağa, Muvakkıthane Cd. No:18, 34710 Kadıköy/İstanbul

برای مشاهده لوکیشن این بازار بر روی لینک زیر کلیک کنید و بعد از باز شدن صفحه جدید کمی به پایین اسکرول کنید تا شاهد لوکیشن دقیق این بازار باشید:

kadikoy market location

رفتن به بازار کادیکوی استانبول بسیار آسان است. کسانی که قصد دارند به این بازار بروند، باید به منطقه کادیکوی استانبول سفر کنند. کادیکوی یک منطقه مرکزی است و می‌توانید با استفاده از انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند کشتی، مترو، اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه به این منطقه دسترسی پیدا کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از خط مترو M4 به ایستگاه کادیکوی بروید و با یک پیاده‌روی کوتاه به این بازار برسید. اگر قصد دارید که از میدان تکسیم به این بازار بروید کافی است تا در ابتدا سوار مترو لاین m2 شوید و به ایستگاه ینی کاپی yenikapi بروید و در آنجا از مترو پیاده شده و سوار سوبرلاین b1 شوید و از زیر دریا و تنگه بسفر عبور کنید و به سمت آسیایی استانبول برسید. در سمت آسیایی در ایستگاه آیریلک چشمه ayrilik cesmesi پیاده شوید و سوار مترو لاین m4 شوید و بعد از یک استگاه در کادیکوی پیاده شوید و بعد از ۵ دقیقه پیاده روی به این بازار برسید.

اگر به دنبال ساعت کاری بازار کادیکوی هستید، باید توجه داشته باشید که بازار سه‌شنبه و جمعه کادیکوی از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب فعال است.

پیشنهاد می‌کنیم ساعت ۸:۳۰ صبح به این بازار بروید تا بهترین و تازه ترین کالاها را خریداری کنید و سپس ساعت ۷:۰۰ عصر دوباره به بازار کادیکوی برگردید تا کالاهای مورد نیاز خود را با ارزان‌ترین قیمت تهیه کنید.

لوکیشن بازار کادیکوی

تجربه بازدید از این بازار کادیکوی برای اولین بار

بازار کادیکوی استانبول

بی‌تردید یکی از اولین ویژگی‌های بازار کادیکوی که توجه هر کسی را جلب می‌کند، بوی مطبوع میوه‌ها و سبزیجات تازه و تنوع رنگ‌های آن‌هاست. این بازار یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید مواد غذایی تازه در استانبول به شمار می‌آید و به همین دلیل اکثر افراد محلی برای خرید مایحتاج روزانه خود از این بازار بازدید می کنند.

یکی دیگر از جذابیت‌های بازار کادیکوی تعداد زیاد خریداران و فروشندگان زن در این بازار است و می‌توان گفت که این بازار به نوعی توسط زنان مدیریت می‌شود.

بازار ماهی های کادیکوی

بازار ماهی کادیکوی جایی است که ساکنان بخش آسیایی استانبول انواع ماهی، شیرینی‌ها، ترشی‌ها، میوه، سبزیجات، قهوه و پنیر را خریداری می‌کنند.

اگر با مردم محلی که در این بازار خرید می‌کنند کمی صحبت کنید، متوجه خواهید شد که این مغازه‌ها و فروشندگان سال‌هاست که در اینجا مشغول به کار هستند و همگی یکدیگر را می‌شناسند.

بازار ماهی کادیکوی در استانبول نه تنها آماده ارائه محصولات دریایی است، بلکه علاقه‌مندان به غذاهای دریایی می‌توانند به رستوران‌های نزدیک این بازار رفته و از خوردن غذاهای دریایی لذت ببرند.

یکی از جذابیت‌های بازار ماهی کادیکوی، فروشگاه شیرینی‌ “ارول جافر شکرجی  Erol Cafer Sekerci ” است. این مکان به‌عنوان معروف‌ترین فروشگاه شیرینی در بخش آسیایی استانبول شناخته می‌شود و پیشنهاد می‌کنم اگر به بازار ماهی کادیکوی رفتید، حتماً از این مغازه بازدید کرده و از شیرینی‌های خوشمزه آن لذت ببرید.

یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های شیرینی استانبول که در بازار ماهی کادیکوی قرار دارد، شیرینی‌فروشی “بایلان Baylan ” است. این مغازه شیرینی سنتی توسط یک خانواده یونانی اداره می‌شود و ساختار سنتی آن، فضای دوره عثمانی را برای مشتریان تداعی می‌کند. اگر به شیرینی‌های ترکی علاقه‌مند هستید و دوست دارید آن‌ها را در مکانی سنتی امتحان کنید، حتماً به این مغازه سر بزنید.

اگر در بازار ماهی استانبول احساس گرسنگی کردید، حتماً به رستوران “کباب چییز Kebap Ciyz ” بروید. این رستوران بسیار معروف است و در یک خیابان سه شعبه مختلف دارد و به عنوان بهترین رستوران بخش آسیایی استانبول شناخته می‌شود.

در این بازار چه می توان خرید؟

بازدید از بازار کادیکوی

بازار کادیکوی استانبول به‌عنوان یکی از بهترین بازارهای عمده‌فروشی لباس در استانبول و ترکیه شناخته می‌شود. در بازار کادیکوی استانبول، معمولاً در روزهای جمعه، غرفه‌هایی به فروش لباس و محصولات نساجی اختصاص داده می‌شوند. مردم می‌توانند لباس‌های مورد نیاز خود را با قیمت‌های معقول خریداری کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

جمعه‌ها همچنین روز فروش کالاهای دست‌دوم در این بازار تاریخی است. در این روز، می‌توانید محصولات قدیمی و عتیقه را بر روی نیمکت‌ها و زمین بازار مشاهده کنید.

به افرادی که به خرید کالاهای قدیمی علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود که روز جمعه به این بازار مراجعه کنند. اگر در کادیکوی هستید و عاشق نوستالژی هستید، حتماً باید از این بازار دیدن کنید.

در روزهای سه‌شنبه، بازار کادیکوی استانبول عمدتاً غرفه‌هایی دارد که به فروش میوه و سبزیجات اختصاص داده شده است. سه‌شنبه‌ها معمولاً نسبت به جمعه‌ها آرام‌تر هستند. علاوه بر این، قیمت‌ها در این بازار نسبت به بسیاری از بازارهای دیگر معقول‌تر است.

مصاحبه با یکی از فروشندگان در این بازار

یکی از فروشندگان گفت: «بیش از ۱۰ سال است که هر سه‌شنبه محصولات کشاورزی را از باغ خود به این بازار می‌آورم. در سال‌های اخیر، تعداد گردشگران بازدیدکننده از این بازار به شدت افزایش یافته و این موضوع برای مردم محلی و فروشندگان بسیار خوب است، زیرا می‌توانیم محصولات خود را به‌راحتی بفروشیم.»

سخن پایانی

خرید در کشورهای خارجی یکی از دشوارترین فعالیت‌ها برای گردشگران است، اما اگر این مقاله را به‌طور کامل مطالعه کرده‌اید، می‌توانید تجربه خرید خوبی در بازار کادیکوی و البته در کل استانبول داشته باشید. اگر تجربه خرید در استانبول را داشته‌اید، نظرات خود را با دیگر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیه به شما توصیه می کنیم تا مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

اقدامات لازم برای سفر به ترکیه

source

توسط wikiche.com