چری تست تصادف شاخ به شاخ تیگو 9 را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد. در ادامه نتیجه دیدنی تست ایمنی کراس اوور چینی Tiggo 9 را از دست ندهید.

در تور چندروزه چری شاهد برنامه‌های جذابی بودیم؛ از نمایش پیکاپ چری تا تست درایو اکسلانتیکس ES. این خودروساز چینی در حاشیه این تور همچنین تست تصادف تیگو 9 را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد. تیم گجت نیوز هم با حضور در سایت اختصاصی چری در شهر ووهو، گزارشی از تست این کراس اوور پرچمدار چینی تهیه کرد.

تست تصادف چری تیگو 9

در این تست تصادف، دو دستگاه تیگو 9، یکی نمونه بنزین‌سوز و دیگری نمونه پلاگین هیبرید، به‌صورت شاخ به شاخ (Head-on collision) با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت با همدیگر برخورد کردند. در نتیجه این برخورد، خوشبختانه اثر ضربه به ستون اول یا همان ستون A نرسید و دست کم در این سطح، صدمه‌ای به سرنشین‌های خودرو وارد نمی‌شود.

ایمنی باتری در خودروهای الکتریکی‌شده نظیر نمونه‌های پلاگین هیبرید اهمیت زیادی دارد؛ چراکه خطر آتش‌سوزی یا بروز هرگونه آسیب جدی در آن‌ها کم نیست. با این حال، تیگو 9 در این زمینه هم موفق عمل کرد و علی‌رغم برخورد شاخ به شاخ، باتری پک نسخه پلاگین هیبرید شاسی بلند چری کماکان سالم باقی ماند؛ این یعنی حتی اثری از دود یا علائم اولیه صدمه فیزیکی به باتری نبود.

ایربگ‌های کراس اوور پرچمدار چری با تشخیص درست برای حفاظت از سرنشینان باز شدند. به‌طور خاص، ایربگ سمت شاگرد، ایربگ راننده در فرمان و ایربگ‌های جانبی همگی فعال شدند. چری در بین دو صندلی جلو هم ایربگی تحت عنوان ایربگ مرکزی/میانی به کار برده است که در این تست تصادف هم باز شد. با وجود این، باز نشدن ایربگ‌های جانبی یکی از خودروها محل سوال بود. بررسی گجت نیوز نشان می‌دهد ایربگ‌های جانبی به این دلیل باز نشدند که سنسورهای این شاسی بلند احتمال واژگونی یا به‌اصطلاح چپ شدن خودرو را صفر برآورد کردند.

به‌لطف این ایربگ‌ها و همچنین تدابیر چری در ساخت بدنه تیگو 9، آدمک‌ها هم در این تست صدمه قابل توجه در قسمت‌های حساس سر و گردن و قفسه سینه تجربه نکردند.

در کنار تست تصادف تیگو 9، آزمایشی برای سنجش سطح مقاومت ساختار این خودرو با استفاده از دریل صورت گرفت. در این آزمایش، علی‌رغم فشار زیاد دریل به مدت طولانی، کماکان حفره‌ای در ستون درب آن ایجاد نشد. این آزمایش هم استحکام متریال به‌کاررفته در شاسی و ساختار تیگو 9 را به نمایش گذاشت.

امکانات و تجهیزات ایمنی Tiggo 9

به‌جز بدنه مستحکم، امکانات و تجهیزات ایمنی و کمک‌راننده هم برای افزایش سطح ایمنی سرنشینان به کمک کراس اوور پرچمدار چری می‌آیند. این خودرو با مجموعه گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته (به‌اختصار ADAS) عرضه می‌شود که می‌توان به دستیار حفظ خودرو در لاین، تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، ترمز اضطراری خودکار و دستیار پارک به‌عنوان تعدادی از آن‌ها اشاره کرد. در جای‌جای فضای داخلی هم 10 ایربگ شامل ایربگ‌های جلو، جانبی، پرده‌ای و زانو پیاده‌سازی شده است.

در گجت نیوز بخوانید: داشبورد کانسپت دیجیتال ؛ جدیدترین شاهکار چینی‌ها + ویدیو چری اومودا C7 معرفی شد ؛ برادر بزرگ‌تر فونکیس اف ایکس در ایران ام وی ام ایکس ۵۵ پرومکس + مشخصات فنی و قیمت

source

توسط wikiche.com