مدیرعامل اوبر از خودروهای خودران تازه‌وارد تسلا استقبال کرد. او در مصاحبه اخیرش اعلام کرد که به همکاری با تسلا علاقه دارد.

همانطور که می‌دانید تسلا در رویداد اخیرش از روبوتاکسی سایبرکب رونمایی کرد. این خودرو که به شکل کامل خودران است نه فرمان دارد نه پدال. البته معرفی محصولات جدید طبق انتظار این شرکت پیش نرفت. آمارها نشان می‌دهند که سهام تسلا پس از معرفی محصولا جدید 9 درصد افت کرده است. اکنون businessinsider، گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد خودروهای خودران تسلا توجه مدیرعامل اوبر را به خود جلب کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

مدیرعامل اوبر از محصولات جدید تسلا استقبال کرد

محصولات جدید تسلا آنطور که باید نتوانست نظر تحلیل‌گران را جلب کند؛ اما به نظر می‌رسد مدیرعامل اوبر به آنها علاقه‌مند شده است.

اوبر یک اپلیکیشن همراه است که مسافران را با نزدیکترین راننده هماهنگ می‌کند. مدیرعامل این شرکت به‌تازگی در یک پادکست فناوری به نام هارد فورک، شرکت کرد تا توضیحاتی در خصوص وضعیت فعلی صنعت اتومبیل‌های خودران، ارائه کند. دارا خسروشاهی از طرح‌های جدید استقبال کرده و آنها را جذاب می‌داند.

مدیرعامل اوبر از علاقه خود به همکاری با تسلا خبر داد

وقتی از خسروشاهی پرسیدند که آیا تسلا را به عنوان یک رقیب می‌داند یا نه، او در پاسخ گفت:

شرکت تسلا مطمئناً می‌تواند رقیب ما باشند؛ اگر آن‌ها وسیله نقلیه خودران خود را توسعه دهند و تصمیم بگیرند فقط از طریق برنامه تسلا این سرویس را عرضه کنند، رقیب ما خواهند بود. [اما] اگر تسلا تصمیم بگیرد با ما همکاری کند، با آن‌ها شراکت خواهیم کرد.

او در ادامه ماسک و پروژه روبوتاکسی سایبرکب تسلا را قانع‌کننده عنوان کرد و گفت: «شما ممکن است پیشگامان محصولات سایبر یا صاحبان این ناوگان را داشته باشید اما اگر آن‌ها بخواهند از دستگاه خود حداکثر درآمد را داشته باشند، بهتر است وسایل نقلیه خود را در اوبر بگذارند. درحال‌حاضر معلوم نیست قصد ایلان ماسک چیست.»

خسرو شاهی در ادامه گفت‌وگوی خود اعلام کرد که مایل است با تسلا همکاری کند:

ما دوست داریم با تسلا همکاری کنیم، در غیر این‌ صورت فکر نمی‌کنم این بازار بازاری برنده باشد. ما به روح شراکت اعتقاد داریم؛ خواهیم دید تسلا چه تصمیمی می‌گیرد.

مدیرعامل سابق Waymo، یکی از منتقدین پروژه‌های جدید تسلا است؛ اما مدیرعامل اوبر در بخشی از پادکست خود به این شرکت نیز اشاره کرده و آن را به‌عنوان شرکتی بهتر از تسلا معرفی کرد.

اوبر و ویمو در ابتدا با یکدیگر بر سر مسائل حقوقی به مشکل خوردند؛ اما سرانجام در سال 2018 به توافقی 245 میلیون دلاری دست پیدا کردند. این دو اوایل سال گذشته میلادی همکاری جدیدی با هدف ارائه خدمات اتومبیل‌های خودران برای مشتریان شهر فونیکس، آغاز کردند. آنها همچنین اعلام کردند که همکاری خود را تا سال 2025 و گسترش اتومبیل‌های خودران به شهرهای آتلانتا و آستین ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com