همچنین به صورت تمام‌الکتریکی نیز عرضه خواهد شد. این خودرو دارای فضای داخلی باکیفیت و طراحی معمول اروپایی خواهد بود و قیمت آن حدود ۲۵,۰۰۰ پوند تخمین زده می‌شود.

خانواده جیکو گسترش پیدا می‌کند، فعلاً به سمت پایین. بعد از جیکو 7، حالا نوبت جیکو 5 است که مستقیماً از مقر این برند در ووهوی چین عرضه می‌شود.

این شاسی‌بلند کامپکت که از نظر اندازه کوچک‌تر از مدل ۷ است، جایگاه پایین‌تری در خط تولید دارد. ساخت چین بوده و در اواسط سال ۲۰۲۵ با سه نوع پیشرانه مختلف، یعنی احتراق خالص، هیبرید کامل یا الکتریکی به اروپا خواهد رسید.

جیکو ۵، نمای بیرونی

جیکو ۵ با طول ۴.۳۸ متر در بخش پرفروش و پررقابت شاسی‌بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد. طراحی آن، تمیز و مدرن است و به وضوح از رنج روور اووک الهام گرفته است؛ ویژگی‌هایی مانند سقف «معلق» که به رنگ مشکی نیز است، خطوط جانبی صاف و ساده (بدون دستگیره‌های جمع‌شونده) و قسمت عقب با چراغ‌های LED که توسط یک نوار مشکی با نام برند به هم متصل شده‌اند.

جیکو ۵

جلوپنجره بزرگ مربعی با نوارهای عمودی که توسط چراغ‌های LED کامل و چراغ‌های روشنایی روز افقی دوگانه لمس شده، جلوه خاصی ایجاد می‌کند. در سپر، ورودی‌های عمودی حس استحکام را تقویت می‌کنند.

جیکو ۵

درها به شکلی هوشمندانه تمام رکاب‌ها را می‌پوشانند تا هنگام کثیف بودن بدنه، لباس‌هایتان کثیف نشود. در این مدل، پنج رنگ موجود است. چرخ‌های آلیاژی در نسخه لانچ، ۱۸ اینچی هستند و طراحی آنها برای بهترین عملکرد آیرودینامیکی بهینه‌سازی شده است.

ابعاد جیکو ۵

مدل طول عرض ارتفاع فاصله محوری
جیکو ۵ ۴.۳۸ متر ۱.۸۶ متر ۱.۶۵ متر ۲.۶۲ متر

جیکو ۵، فضای داخلی

صندوق عقب جیکو ۵ در حالت استاندارد ظرفیتی برابر با ۴۸۰ لیتر دارد. صندلی‌های عقب به نسبت ۶۰:۳۰ جمع می‌شوند و فضای کل تا ۱۱۸۰ لیتر افزایش می‌یابد. همچنین یک کف دوگانه سخاوتمندانه و یک پریز شارژ ۱۲ ولت وجود دارد. صندلی‌های عقب فضای کافی برای زانوها و سر سرنشینان دارند و مواد استفاده شده برای روکش و مونتاژ نیز کیفیت خوبی دارند.

دو دریچه هوا، یک پریز ۱۲ ولت و ویژگی‌های دیگری مثل جیب‌های پشت صندلی‌ها، دسته‌های عقب و یک سقف پانورامیک بزرگ با سطحی به اندازه ۱.۴۵ متر مربع نیز در این خودرو وجود دارد.

جیکو ۵

داشبورد طراحی بسیار شیکی دارد و صفحه نمایش مرکزی عمودی به تونل متصل می‌شود و دارای شارژر القایی با تهویه است تا گوشی هوشمند را از گرما محفوظ نگه دارد. در کنار آن یک شیار دیگر بدون قابلیت شارژ وجود دارد و زیر تونل هم فضایی برای اشیاء حجیم به همراه سه سوکت شارژ: USB-A، USB-C و ۱۲ ولت است.

نشانه‌هایی از دقت در ساخت، مثل نورپردازی داخلی قابل تنظیم، موکت در قسمت زیرین جعبه‌دسته و نور قدرتمند LED داخل داشبورد، به همراه استفاده از مواد نرم و متنوع در بخش‌های مختلف کابین، به خوبی مشهود است. همچنین تمامی انتخاب‌های روکش بر اساس دوام بالا و قابلیت شستشوی آسان برای نگهداری از حیوانات خانگی طراحی شده است.

جیکو ۵، موتور‌ها

جیکو ۵ با سه گزینه پیشرانه عرضه می‌شود. نسخه اولیه، مدل احتراق خالص است که از یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۴۷ اسب بخار قدرت بهره می‌برد که با دیفرانسیل جلو و گیربکس اتوماتیک همراه است.

نسخه دوم، مدل هیبرید کامل است که اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست، جز اینکه قدرت آن نیز ۱۴۷ اسب بخار است. سومین نسخه، مدل تمام‌الکتریکی است که قدرت ۲۰۴ اسب بخار و باتری ۶۷ کیلووات‌ساعتی را نوید می‌دهد. اطلاعات بیشتر و مشخصات فنی این مدل‌ها در آینده منتشر خواهد شد.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، نسخه چهار چرخ متحرک در دسترس نیست، اما برای رانندگی سبک آفرود، کنترل حرکت در سراشیبی تا ۳۷ مایل بر ساعت و دوربین‌هایی با نمای مجازی زیر خودرو وجود دارد.

جیکو ۵، قیمت‌ها

در حال حاضر، لیست قیمت‌ها برای بازار ایتالیا به طور رسمی اعلام نشده است. اما با توجه به اینکه قیمت پایه جیکو ۷ حدود ۳۳,۹۰۰ یورو (تقریباً ۲۸,۲۰۰ پوند) است، می‌توان حدس زد که قیمت جیکو ۵ حدود ۳۰,۰۰۰ یورو (۲۵,۰۰۰ پوند) باشد. آنچه مسلم است، گارانتی این خودرو ۷ سال یا ۱۵۰,۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.

source

توسط wikiche.com