01 آبان 1403 ساعت 15:40

سازمان توسعه تجارت امروز یکم آبان ماه، مجوز اینماد دیجی کالا را تعلیق کرد و درگاه‌های پرداخت آن را بست. داستان تعلیق مجوز این شرکت چیست؟

یکی از عجایب اقتصاد دیجیتال که طی سال‌های اخیر بارها شاهد آن بوده‌ایم، تعلیق مجوزها، شکایت از شاخص‌های این حوزه و مواردی از این قبیل است. امروز صبح مورخ یکم آبان ماه 1403، دیجی کالا با انتشار بیانیه‌ای رسمی، خبر از تعلیق مجوز اینماد و درگاه‌های پرداخت شاپرک خود داد.

تعلیق مجوز اینماد دیجی کالا

دیجی کالا یکی از بزرگ‌ترین کسب و کارهای دیجیتالی است که با هزاران کسب و کار خرده فروشی دیگر پیوند خورده و در ارتباط است. تعلیق اینماد و درگاه‌های پرداخت این وب سایت بزرگ، طبق بیانیه رسمی این شرکت، اقدامی نسنجیده و کارشناسی نشده از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک بوده است. در ابتدای بیانیه این طور آمده:

در نهایت بهت و تأسف متوجه شدیم از لحظاتی پیش درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی کالا بسته شده است.

تعلیق مجوز اینماد دیجی کالا

در واقع سازمان توسعه تجارت الکترونیک به دلایلی که مشخص نیست، مجوز اینماد این فروشگاه آنلاین بزرگ را به حالت تعلیق در آورده و سپس با ارجاع این موضوع به شاپرک، خواستار بسته شدن درگاه‌های اینترنتی پرداخت شده است. با عنایت به بیانیه رسمی دیجی کالا، برخوردهای این چنینی با کسب و کارهای نوآور باعث آسیب دیدن تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین و فعالان این عرصه در کشور خواهد شد.

مدیران این شرکت به کالاهای قاچاق موجود در فروشگاه‌های سطح اشاره کرده و معتقدند که در چنین شرایطی برخورد با فروشگاه‌های آنلاین که در بستری شفاف کالاها را عرضه می‌کنند، پیامی جز کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی و بدون نظارت و درآمد مالیاتی و ناامید کردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.

تعلیق مجوز اینماد دیجی کالا

مطابق با این بیانیه، در حال حاضر بیش از 400 هزار فروشنده در دیجی کالا مشغول به کار هستند و از طریق کالای خود را به سراسر کشور ارسال می‌کنند. چنین برخوردها و تصمیماتی آسیب جدی به بازار کار این فروشندگان و کسب و کارهای بومی محلی وارد می‌کند و معیشت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

واکنش وزیر ارتباطات به تعلیق مجوز دیجی کالا

تعلیق مجوز اینماد دیجی کالا

وزیر ارتباطات و اطلاعات به محض باخبر شدن از تعلیق مجوزهای اینماد و بسته شدن درگاه‌های پرداخت دیجی کالا، با توییتی در شبکه ایکس به این موضوع واکنش نشان داد.

حمایت از کسب و کارهای شاخص اقتصاد دیجیتال در این شرایط سخت، وظیفه و راهبرد اصلی دولت است. برای حکمرانی مطلوب، باید مشکلات مردم را با تفاهم و وفاق حل کنیم تا خاطرشان آسوده باشد. برای حل اختلافات آماده‌ایم و پیگیر.

به‌روزرسانی: مشکل حل شد

مسعود طباطبایی در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

با پیگیری‌های انجام شده، مساله مسدود شدن درگاه‌های پرداخت اینترنتی که از صبح روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ایجاد شده بود، حل شد و کاربران دیجی‌کالا می‌توانند همچون گذشته خرید خود را انجام دهند.

در گجت نیوز بخوانید: همراه اول برای خرید ۴۰ درصد سهام دیجی کالا چقدر پرداخت کرده است؟ قوه قضائیه: توهین کنندگان به مقدسات در محصولات دیجیکالا را رها نمی‌کنیم

source

توسط wikiche.com