02 آبان 1403 ساعت 08:26

کمپانی خودروسازی دانگ فنگ چین از سدان فورتینگ Xinghai S7 با ادعای آیرودینامیک ترین خودرو برقی جهان رونمایی کرد.

فورتینگ (Forting)، یکی از برندهای اقتصادی و البته باکیفیت گروه خودروسازی دانگ فنگ بوده که در ایران با خودرو Forting T5 که در واقع همان لاماری ایما آرین موتور است، شناخته می‌شود. به تازگی این شرکت یک سدان برقی اسپرت با نام Xinghai S7 را معرفی کرده است که با توسط به سبک طراحی خاص و چشم نواز خود لقب آیرودینامیک ترین خودرو برقی جهان را تصاحب کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات این محصول جذاب می‌پردازیم.

معرفی فورتینگ Xinghai S7، آیرودینامیک ترین خودرو برقی جهان

آیرودینامیک ترین خودرو برقی جهان

این سدان کامپکت که در اوایل مهر ۱۴۰۳ در کشور چین معرفی شده بود، از طراحی یکپارچه و بسیار کشیده با شیشه جلو شیب دار، طراحی فست بک گونه عقب و شیشه عقب با قوس مشابه شیشه جلو بهره می‌برد. طراحی خاص بخش عقب خودرو باعث شده تا میزان فشار هوا در سرعت های مختلف بهبود یافته و در آیرودینامیک ترین حالت ممکن نفوذ و شکستگی هوا هماهنگ شود.

دستگیره های درب پاپ اوت، فرم خاص آینه های جانبی و تایرهای تقریبا بسته این خودروها بدان امکان می‌دهد که یک خلأ اتلاف و آشفتگی جریان هوا را در نیمه بالای خودرو فراهم کند و هوا را بیشتر به زیر بدنه خودرو هدایت کند. همه این موارد باعث شده تا ضریب درگ CX برابر با ۰.۱۹۱ باشد. این خودرو توانسته کم‌ترین ضریب درگ در بین خودروهای برقی را کسب کند.

کمپانی دانگ‌ فنگ ضریب درگ این خودرو را بهتر از برخی گلوله های اسلحه در هنگام شلیک توصیف کرده است. این بیان به‌نوعی نشان‌دهنده دقت طراحی آیرودینامیک سدان Xinghai S7 است. با این وجود همچنان پرسش‌های بسیاری در خصوص کارایی این خودرو و شعارهای تبلیغاتی مطرح شده توسط تیم مدیریت دانگ‌ فنگ وجود دارد.

آیرودینامیک ترین خودرو برقی جهان

طول این خودرو 4940 میلی‌متر، عرض 1920 میلی‌متر و ارتفاع آن کم‌تر از 1500 میلی‌متر است. همچنین فاصله بین محورهای این خودرو 2920 میلی‌متر است. با این‌که طول آن نزدیک به ۵ متر است، شکل خاص بخش عقب موجب شده است صندوق عقب فضای مناسبی داشته باشد. ظرفیت صندوق عقب این سدان نیز ۵۴۱ لیتر است.

قوای محرکه زینگهای S7

آیرودینامیک ترین خودرو برقی جهان

این خودرو به یک موتور برقی سنکرون آهنربایی دائمی مستقر در محور عقب با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌ متر مجهز شده است. این پیشرانه توسط یک باتری لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) با ظرفیت ۵۶.۸ کیلووات‌ساعت تغذیه می‌شود که طبق مقادیر تأییدشده در چرخه آزمایشی CLTC چین (که نسبت به WLTP سخاوتمندانه‌تر است)، بردی معادل ۵۵۵ کیلومتر (۳۴۵ مایل) را ارائه می‌دهد.

همچنین بخوانید: سیستم رانندگی خودکار لوکسید R7؛ محصول مشترک چری و هواوی با عملکرد شبیه به انسان خودرو برقی آئودی Q5 e-tron با قیمت نجومی در بازار آزاد ایران پورشه 911 GT3 مدل 2025 با تغییرات طراحی و موتور 502 اسب بخاری از راه رسید

source

توسط wikiche.com