در نشست اخیر کمیسیون عمران مجلس، مسائل مهمی در حوزه فناوری و حمل‌ونقل مورد بررسی قرار گرفت. از مشکلات آنتن‌دهی در جاده‌ها گرفته تا نیازهای آینده سیستم حمل‌ونقل، موضوعات کلیدی در این جلسه مطرح شدند. وزرای راه و ارتباطات قول‌هایی برای بهبود اینترنت و حمل‌ونقل تا ۱۴۰۴ ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، اعلام کرد که نمایندگان این کمیسیون از وضعیت ضعیف آنتن‌دهی در بخش‌هایی از کشور و جاده‌های اصلی انتقاد کردند. در این نشست، ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، با تأکید بر بهبود خدمات ارتباطی در برنامه هفتم توسعه، قول داد که شرایط آنتن‌دهی و سرعت اینترنت به‌زودی بهبود خواهد یافت.

راهنمای خرید تکراتو

با این وعده بهبود اینترنت و حمل‌ونقل تا ۱۴۰۴ باید منتظر باشیم که آیا روند رو به رشدی صورت خواهد گرفته یا نه. البته نباید این را هم فراموش نکنیم که با وجود همه قول‌هایی که رئیس جمهور و وزیر ارتباطات برای رفع فیلترینگ داده‌اند، هنوز اتفاق مثبتی رخ نداده است. اما از طرف دیگر روز گذشته مسعود پزشکیان در حاشیه تحویل لایحه بودجه 1404 به مجلس، در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت که فیلترینگ را برمی‌داریم.

بهبود اینترنت و حمل‌ونقل تا ۱۴۰۴

امروز در نشست کمیسیون عمران مجلس با حضور وزیر ارتباطات و وزیر راه و شهرسازی، مسائل مهمی بررسی شد. عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون، از گلایه‌های نمایندگان در مورد ضعف آنتن‌دهی در جاده‌ها و برخی نقاط کشور خبر داد. در این نشست، ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، قول داد که طبق برنامه هفتم توسعه، وضعیت آنتن‌دهی و همچنین سرعت و کیفیت اینترنت در کشور بهبود پیدا خواهد کرد.

همچنین در جلسه دوم این کمیسیون با فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، گزارش‌هایی درباره وضعیت حمل‌ونقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای ارائه شد. در این جلسه، علاوه بر بررسی عملکرد این وزارت‌خانه، بودجه سال ۱۴۰۴ و نیازهای آینده در حوزه حمل‌ونقل نیز تحلیل شد.

بهبود اینترنت و حمل‌ونقل تا ۱۴۰۴

پوشش ۸۰ درصدی کشور با فیبر نوری تا پایان برنامه هفتم

در راستای برنامه هفتم توسعه، وزارت ارتباطات در تلاش است تا تا سال‌های آینده بخش زیادی از کشور به اینترنت پرسرعت متصل شود. یکی از طرح‌های کلیدی این برنامه، گسترش فیبر نوری است که قرار است ۸۰ درصد اماکن مسکونی، تجاری و اداری کشور را تحت پوشش قرار دهد.

تا به امروز، بیش از ۳.۵ میلیون خانوار به این شبکه متصل شده‌اند و استان‌هایی نظیر گلستان به عنوان پیشگامان این طرح معرفی شده‌اند. این اقدام به منظور بهبود زیرساخت‌های ارتباطی و دسترسی یکنواخت به اینترنت در تمامی نقاط کشور، از جمله مناطق دورافتاده، اجرایی خواهد شد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین تکراتو درخصوص وعده‌های دولتیان برای ارائه اینترنت پرسرعت و بدون افت کیفیت چیست؟ منتظر نظرات شما هستیم.

source

توسط wikiche.com