امروز، کوالکام سمینار سالانه توسعه‌ دهندگان خود را برگزار کرد و پردازنده پرچمدار جدید خود برای گوشی‌های هوشمند، یعنی Snapdragon 8 Elite، را معرفی کرد. با این حال، این شرکت از پردازنده‌های جدید مبتنی بر Arm، یعنی Snapdragon X Elite و Plus که برای کامپیوترهای ویندوز 11 طراحی شده‌اند، غافل نشد.

اگرچه کوالکام در این رویداد برنامه‌ای برای معرفی نسل بعدی چیپ‌های سری Snapdragon X اعلام نکرد، اما اعلام کرد که چندین نرم‌ افزار خلاقیت برای ویندوز هم‌ اکنون یا به زودی از چیپ‌های ساخته شده برای دستگاه‌های ویندوز 11 که با عنوان Copilot+ PCs شناخته می‌شوند، به‌ صورت بومی پشتیبانی خواهند کرد.

 

کوالکام پردازنده جدید Snapdragon 8 Elite و پشتیبانی از نرم‌ افزارهای خلاقیت

 

در یک اطلاعیه مطبوعاتی، کوالکام گفت که یکی از این نرم‌ افزارها Blender است، که یک مجموعه معروف منبع باز برای ایجاد محتوای سه‌ بعدی است و بطور گسترده در صنعت سینما و تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپلیکیشن جدید Blender برای کامپیوترهای ویندوز مبتنی بر Qualcomm X هم‌ اکنون از وب‌ سایت Blender قابل دانلود است. کوالکام همچنین اعلام کرد که به عنوان عضو جدید بنیاد Blender پذیرفته شده است.

علاوه بر اپلیکیشن جدید Blender، یک افزونه جدید و رایگان مبتنی بر NPU برای این اپلیکیشن نیز در دسترس است که می‌توان آن را از Github دانلود کرد. کوالکام می‌گوید که این افزونه “رندرینگ را بر روی NPU با استفاده از یک شبکه عصبی با سرعت فوق‌ العاده شبیه‌ سازی می‌کند” و “زمان لازم برای ارتقاء فایل‌های اولیه 3D به یک تصویر 2D با کیفیت بالاتر با استفاده از هوش مصنوعی متن به تصویر را کاهش می‌دهد.”

 

سایر نرم‌ افزارهای خلاقیت محبوب که نسخه‌های بومی برای کامپیوترهای ویندوز مبتنی بر Snapdragon X خواهند داشت شامل موارد زیر است:

  1. CaptureOne: نرم‌ افزار عکاسی برای عکاسان حرفه‌ای که در استودیو عکاسی می‌کنند و به ویرایش‌های حرفه‌ای در زمان واقعی نیاز دارند. این نرم‌ افزار با ویژگی‌های هوش مصنوعی، به عکاسان کمک می‌کند تا نتایج نزدیک به نهایی را سریع‌تر به دست آورند و شامل ویژگی‌های برش هوش مصنوعی و رنگ‌ آمیزی هوش مصنوعی است.

  2. Digital Audio Workstation (DAW): ابزاری ایده‌آل برای موسیقیدانان جهت ضبط و اجرا، و محلی برای توسعه‌ دهندگان اپلیکیشن‌های موسیقی برای نوآوری. این نرم‌ افزار شامل امکانات پاکسازی صدا، میکس و بازمیکس، حذف ریورب و بیشتر است و از پشتیبانی MIDI و درایور ASIO که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است، بهره می‌برد.

  3. Steinberg Cubase و Nuendo: یک اپلیکیشن قدرتمند و حرفه‌ای برای ویرایش و تنظیم صدا که توسط آهنگسازان و تولید کنندگان بیلبورد Hot 100 استفاده می‌شود.

  4. Moises: به سادگی هر فایل صوتی یا ویدیویی را به وب یا اپلیکیشن موبایل آنها بکشید و به سرویس هوش مصنوعی ابری آنها بارگذاری می‌شود تا صدای خوانندگان و سازها را با کیفیتی بی‌نظیر جدا کند.

هنوز خبری در مورد زمان عرضه چیپ‌های نسل دوم Snapdragon X از سوی کوالکام منتشر نشده است.

source

توسط wikiche.com