ظاهرا سامسونگ برنامه ساخت یک گلکسی فولد ارزان‌تر را لغو کرده است. سامسونگ به‌تازگی نسخه ویژه‌ای از گوشی تاشو خود را با ویژگی‌های ارتقایافته رونمایی کرده است.

نسخه ویژه گلکسی زد فولد که Z Fold Special Edition نام دارد، نسبت به نسل قبلی خود یعنی Z Fold 6، از نمایشگرهای بزرگ‌تر، طراحی نازک‌تر و دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی بهره می‌برد. قیمت این گوشی 2,789,600 وون کره‌ (حدود 2000 دلار/ 1860 یورو) تعیین شده است که اندکی بیشتر از قیمت Z Fold 6 است.

مدت‌هاست که شایعاتی درباره عرضه یک گوشی تاشو با طراحی کتابی و قیمت مناسب‌تر توسط سامسونگ وجود دارد. اما به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای قصد ندارد به زودی چنین محصولی را روانه بازار کند. طبق گزارش‌ منتشر شده در سام‌موبایل و به نقل از یکی از مقامات ارشد سامسونگ، این شرکت هیچ برنامه‌ای برای ساخت و عرضه یک نسخه ارزان‌تر از گوشی‌های سری گلکسی Z Fold خود ندارد.

در این گزارش آمده است:

سامسونگ نسخه ویژه زد فولد را نه به عنوان یک محصول رده‌بالا، بلکه به عنوان گزینه‌ای برای گسترش طیف محصولات خود و پاسخگویی به سلایق متنوع کاربران معرفی کرده است. به گفته مقامات رسمی سامسونگ، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید و عرضه یک محصول جداگانه با قیمت پایین‌تر در نظر گرفته نشده است.

البته این بدان معنی نیست که سامسونگ به طور کامل ایده ساخت یک گلکسی فولد ارزان‌تر را کنار گذاشته است. اخیرا گزارش‌هایی درباره تعویق عرضه نسخه اقتصادی زد فولد 6 با نام Z Fold6 FE منتشر شده بود.

ظاهرا سامسونگ تولید آزمایشی Z Fold6 FE را آغاز کرده بود، اما نتایج حاصله چندان رضایت‌بخش نبودند. بطوریکه مدل‌های آزمایشی به اندازه کافی نازک‌تر یا سبک‌تر از گوشی‌های تاشو رقبای چینی نبودند و قلم هوشمند S Pen نیز نداشتند. در نهایت، سامسونگ به دلیل نتایج نامطلوب و همچنین شرایط نامساعد بازار، تصمیم گرفت از ادامه این پروژه صرف‌نظر کند.

بنابراین، در حال‌حاضر به نظر می‌رسد که تولید یک نسخه اقتصادی از گوشی‌های سری گلکسی Z Fold در اولویت برنامه‌های سامسونگ قرار ندارد.

 

source

توسط wikiche.com