گزارشی از منبعی موثق حکایت از این دارد که اپل در حال توسعه یک فروشگاه اختصاصی برای بازی های آیفون مشابه اپ استور است.

شنیده‌ها حکایت از این دارند که اپل مشغول پیشبرد پروژه‌ای متمرکز روی گیمینگ است و قصد دارد فروشگاهی جدید مشابه اپ استور را به‌طور اختصاصی برای بازی راه‌اندازی کند.

اپل، مشغول توسعه فروشگاه اختصاصی بازی

به گزارش 9to5Mac به نقل از منابع آگاه، اپل روی اپلیکیشنی شبیه به اپ استور برای بازی‌های آیفون کار می‌کند که در آینده در قالب یک آپدیت iOS در دسترس قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد شرکت کوپرتیونیی با این برنامه، امکانات اپ استور و گیم سنتر را با یکدیگر ترکیب می‌کند. البته این برنامه فروشگاهی قرار نیست جایگزین گیم سنتر شود و صرفاً به پروفایل کاربر در گیم سنتر متصل خواهد شد.

منابع اشاره کرده‌اند که فروشگاه اپل برای بازی چندین تب خواهد داشت؛ مثل تبی با عنوان Play Now یا تب‌هایی مختص به دوستان. در تب Play Now کاربر به مطالب مرتبط، بازی‌های پیشنهادی، چالش‌ها و جدول رده‌بندی دسترسی پیدا می‌کند.

در این فروشگاه جدید بازی‌های موجود در اپ استور و اپل آرکید در دسترس قرار خواهند گرفت. حتی گفته می‌شود که در آن تبلیغ رویدادهای گیمینگ صورت می‌گیرد و اطلاعات مربوط به آپدیت‌ها با کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود.

اپ استور گیمینگ اپل

اپل حتی مشغول آزمون و خطا با نوعی قابلیت شبیه به فیس‌تایم یا آی‌مسیج برای پیاده‌سازی در فروشگاه خود برای بازی آیفون است. به‌لطف چنین قابلیتی، گیمرها می‌توانند هرچه بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به‌صورت کلی، انگار اپل به دنبال توسعه برنامه‌ای مشابه برنامه ایکس باکس برای آیفون جهت جذب گیمرها است.

اپل در حال حاضر سرویس اشتراکی آپل ارکید را ارائه می‌کند که به ازای حق اشتراک ماهانه 6.99 دلاری، انواع و اقسام بازی‌ها را برای آیفون، آیپد، مک و اپل تی‌وی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هم‌اکنون مشخص نیست که استور اپل برای بازی موبایل به‌واسطه آپدیت iOS 18 در دسترس قرار می‌گیرد یا راه‌اندازی آن به iOS 19 در سال آینده میلادی موکول خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:

source

توسط wikiche.com