چند وقت اخیر، اخبار حکایت از این داشتند که سهام تسلا پس از رونمایی از محصولات جدیدش با کاهش مواجه شده است. اما گزارش درآمد سه ماهه تسلا خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و گویا با رشد 12 درصدی هم همراه بوده است.

هرچند گزارشی که درباره‌ی درآمد سه ماهه تسلا منتشر شد،  اندکی با پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران مغایرات داشت؛ بااینحال از نظر سوددهی، این شرکت موفق شده انتظارات را برآورده کند.

راهنمای خرید تکراتو

در آمد سه ماهه تسلا که در گزارش CNBC آمده به این شرح است:

  •  سود به ازای هر سهم :62 سنت در مقابل 52 مورد انتظار
  • درآمد: 25.18 میلیارد دلار در مقابل 25.37 میلیارد دلار موردانتظار

گزارش درآمد سه ماهه تسلا ؛ مرز باریک بین تحلیل‌ و اتفاق

طبق این گزارش، درآمد این شرکت نسبت به 23.35 میلیارد دلاری که در سال گذشته کسب کرده بود با رشد 8 درصدی مواجه شده و به عدد 25.18 میلیارد دلار رسیده است. تحلیل‌گران پیش‌بینی 25.37 میلیارد دلاری کرده بودند که رقم به‌دست آمده نزدیک به آن است.

سود تسلا از 1.85 میلیارد دلار یا 53 سنت به ازای هر سهم در سال گذشته به حدود 2.17 میلیارد دلار یا 62 سنت برای هر سهم افزایش یافته است.

درآمد بخش خودروسازی تسلا در سه‌ماهه سوم با 2 درصد رشد به 20 میلیارد دلار رسیده است. بخش باتری و عملیات خورشیدی آن نیز نسبت به سال گذشته 52 درصد رشد کرده و 2.4 میلیارد دلار درآمد داشت. خدمات و سایر فعالیت‌های درآمدزای غول خودروسازی نیز 2.8 میلیارد دلار دیگر برای شرکت عایدی داشته است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در جلسه‌ای با سهامداران اشاره کرد که انتظار دارد رشد صنعت خودرو در سال آینده به 20 تا 30 درصد برسد. وی همچنین درباره تولید خودروهای ارزان‌تر و قابلیت‌های خودران تسلا صحبت کرد و اعلام کرد که تسلا در حال حاضر به تولید 35 هزار خودروی خودران در هفته مشغول است. ماسک در نهایت گفت که این شرکت قصد دارد سالانه 2 میلیون خودروی سایبرکب تولید درآمد سه ماه تسلا نشان از رشد 12 درصدی سهام این شرکت داردو در اوایل سال 2025 رانندگی بدون راننده را در تگزاس و احتمالاً کالیفرنیا آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com