اوپو در جریان رویداد خود در چین، رسما از گوشی‌های اوپو فایند ایکس 8 و ایکس 8 پرو با تراشه پرچمدار و دوربین‌های فوق‌العاده رونمایی کرد.

به گزارش gsmarena، اوپو امسال در مدل‌های پرچمدارش تصمیم گرفت از طراحی جدیدی استفاده کند. سری اوپو Find X8 شامل مدل جمع‌وجور فایند ایکس 8 و مدل رده‌بالاتر فایند ایکس 8 پرو می‌شود. با ما همراه شوید تا جزئیات مشخصات این گوشی‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

راهنمای خرید تکراتو

مشخصات اوپو فایند ایکس 8 و ایکس 8 پرو

گوشی جمع‌وجور فایند ایکس 8 به نمایشگر 6.59 اینچ تخت LTPO OLED با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر 1 تا 120 هرتز مجهز شده است. اما ایکس 8 پرو از نمایشگر 6.78 اینچ LTPO OLED برخوردار شده که از رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی 1 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر مدل پرو از چهار طرف، خمیدگی بسیار کمی دارد.

مشخصات اوپو فایند ایکس 8 و ایکس 8 پرو

هر دو گوشی از روشنایی 1600 نیت و 4500 نیت در حالت HDR پشتیبانی می‌کنند. همچنین، دوربین سلفی 32 مگاپیکسل و اسکنر اثر انگشت اپتیکال نیز در هر دو گوشی سری فایند ایکس 8 یکسان است. اما برسیم به جالب‌ترین ویژگی‌ جدید این گوشی‌ها.

مشخصات اوپو فایند ایکس 8 و ایکس 8 پرو

اوپو یکی از متنوع‌ترین تنظیمات دوربین تا به امروز را ارائه کرده است. اول اینکه، در این گوشی‌ها از طراحی Cosmos Ring در جزیره دوربین استفاده شده است. این جزیره کوچکتر از فایند ایکس 7 است و سخت‌افزارهای تحسین‌برانیگزی را در خود جا می‌دهد.

مشخصات اوپو فایند ایکس 8 و ایکس 8 پرو

اوپو فایند ایکس 8 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسل Sony LYT-700 با اندازه سنسور 1/1.56 اینچ و فاصله کانونی 24 میلی‌متر برخوردار شده و از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. در تنظیمات دوربین اوپو فایند ایکس 8 از یک لنز 50 مگاپیکسل اولترا واید ISOCELL HN5 با فاصله کانونی 15 میلی‌متر نیز استفاده شده که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. یک لنز پریسکوپ 73 میلی‌متری IMX882 با زوم 3x و سایز سنسور 1/1.95 نیز تنظیمات دوربین پشت را تکمیل می‌کند. این لنز از طراحی منشوری برخوردار شده که یعنی فضای کمتری را نسبت به لنزهای پریسکوپ معمولی اشغال می‌کند.

تنظیمات دوربین اوپو فایند ایکس 8

اوپو فایند ایکس 8 پرو به‌خاطر فرم فاکتور بزرگتر، توانسته به لنز پریسکوپ 50 مگاپیکسل دوم با زوم اپتیکال 6x نیز مجهز شود. این سنسور از نوع IMX858 با اندازه 1/2.51 اینچ است و از دیافراگم f/4.3 و لرزشگیر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می‌کند.

اوپو فایند ایکس 8 پرو

لنزهای تله‌فوتوی 50 مگاپیکسل با زوم 3x و اولتراواید در مدل پرو، مشابه نسخه استاندارد هستند. اما دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن از یک سنسور بزرگتر 1/1.4 اینچ LYT-808 بهره می‌برد.

هر دو گوشی جدید اوپو از موتور تصویربرداری HyperTone اوپو بهره می‌برند. این موتور می‌تواند 9 فریم RAW را در هر عکس ادغام کند. این ویژگی به کیفیت بالاتر تصاویر کمک کرده و داینامیک رنج را بهبود می‌بخشد. همچنین، نویز عکس‌ها نیز کاهش یافته و حالت مصنوعی از بین می‌رود.

در تنظیمات دوربین اوپو فایند ایکس 8 و ایک 8 پرو می‌توانید از مود پرتره هاسلبلاد هم برخوردار شوید. علاوه‌براین، اوپو یک گزینه جدید لایوفوتو نیز اضافه کرده که می‌تواند قبل و بعد از ثبت عکس، ویدیوی کوتاهی را ضبط کند.

اوپو یک گزینه جدید لایوفوتو نیز اضافه کرده که می‌تواند قبل و بعد از ثبت عکس، ویدیوی کوتاهی را ضبط کند.

باید اشاره کنیم که اوپو در گوشی ایکس فایند 8 پرو از یک دکمه مخصوص دوربین استفاده کرده و آن را با عنوان Quick Button معرفی کرده است. با دوبار فشار دادن این دکمه که کاربردی شبیه به دکمه کنترل دوربین در سری آیفون 16 دارد، اپلیکیشن دوربین روی صفحه اجرا می‌شود. همچنین، به‌عنوان دکمه شاتر نیز عمل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که روی سوژه مورد نظر زوم کنید یا از زوم خارج شوید. اسلایدر هشدار نیز به این گوشی‌ها اضافه شده است.

گوشی‌های اوپو فایند ایکس 8 و ایکس 8 پرو به تراشه دایمنسیتی 9400 مجهز شده‌اند. این تراشه با یک سیستم خنک‌کننده جدید جفت شده که یک لایه گرافیت، محفظه بخار و ژل رسانای حرارتی دارد که مستقیما روی مادربرد قرار گرفته است.

مشخصات اوپو فایند ایکس 8 و ایکس 8 پرو

هر دو گوشی اوپو با رابط کاربری ColorOS 15 عرضه می‌شوند که چندین ویژگی هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اوپو فایند ایکس 8 به باتری 5630 میلی‌آمپرساعت سیلیکون کربن مجهز شده؛ اما در مدل پرو که ابعاد بزرگتری دارد، از باتری 5910 میلی‌آمپرساعت استفاده شده است. هر دو گوشی با توان 80 وات سیمی و 50 وات بی‌سیم شارژ می‌شوند و استاندارد ضدآب و گرد و غبار IP69 دارند.

رنگبندی و قیمت اوپو فایند ایکس 8 و ایکس 8 پرو

رنگبندی اوپو فایند ایکس 8 شامل گزینه‌های مشکی، سفید، آبی و صورتی می‌شود. این گوشی در نسخه پایه با رم 12 و حافظه گیگابایت، با قیمت 590 دلار به فروش می‌رسد. قیمت اوپو فایند ایکس 8 با رم 16 و حافظه 512 گیگابایت نیز حدود 700 دلار است.

رنگبندی اوپو فایند ایکس 8

اما درباره رنگبندی اوپو فایند ایکس 8 پرو باید گفت که در تنوع رنگ‌های مشکی، سفید و آبی عرضه می‌شود. قیمت اوپو فایند ایکس 8 پرو در مدل پایه با رم 12 و حافظه 256 گیگابایت، 745 دلار و قیمت مدل رده‌بالاتر با رم 16 گیگابایت و حافظه 1 ترابایت، حدود 955 دلار است. این مدل رده‌بالاتر از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند.

رنگبندی اوپو فایند ایکس 8 پرو

عرضه‌ی رسمی این مدل‌ها از 30 اکتبر شروع می‌شود. سری اوپو فایند ایکس 8 در بازارهای جهانی نیز عرضه می‌شوند، اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است. یک مدل رده‌بالاتر اوپو فایند ایکس 8 اولترا نیز وجود دارد که احتمالا در سه ماهه اول 2025 معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com