هواوی با رونمایی رسمی از HarmonyOS Next فصل جدیدی در تاریخ خود رقم زده است. این سیستم عامل کاملا داخلی بوده و وابستگی به اندروید ندارد.

HarmonyOS Next قرار است در دستگاه‌های فعلی و آینده هواوی در چین استفاده شود، اگرچه قبلا عرضه جهانی آن تایید شده بود. این سیستم عامل در طیف وسیعی از دستگاه‌ها از گوشی‌های هوشمند گرفته تا پوشیدنی‌ها، دستگاه‌های هوشمند خانگی و خودروها قابل استفاده خواهد بود.

هواوی HarmonyOS Next

HarmonyOS Next بر پایه یک میکروکرنل توسعه‌یافته توسط هواوی و با استفاده از هسته متن‌باز OpenHarmony ساخته شده است.

این سیستم عامل با پشتیبانی از برنامه‌ها از طریق کامپایلر Huawei Ark و خدمات موبایلی هواوی (HMS)، یکپارچگی بی‌نظیری را بین دستگاه‌ها، فضای ابری و انواع مختلف دستگاه‌ها برقرار می‌کند.

ریچارد یو، رئیس کسب‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی، از اضافه شدن 15 هزار اپلیکیشن و سرویس به اکوسیستم HarmonyOS Next خبر داده و گفته که که این تعداد در آینده افزایش خواهد یافت. او همچنین گفت که نسخه‌های قبلی HarmonyOS در بیش از یک میلیارد دستگاه در سراسر جهان در حال اجرا هستند.

هواوی HarmonyOS Next

HarmonyOS Next با یک رابط کاربری جدید و جذاب همراه شده است که شامل گزینه‌های شخصی‌سازی صفحه قفل و صفحه اصلی، مرکز کنترل بازطراحی شده، انیمیشن‌های روان‌تر و سرعت اجرای سریع‌تر برنامه‌ها می‌شود.

علاوه بر این، ویژگی‌های هوش مصنوعی قدرتمندی بر پایه مدل زبانی بزرگ Pangu در این سیستم‌عامل ارائه شده است. هواوی موفق شده در سیستم‌عامل HarmonyOS Next، روان بودن دستگاه‌ها را تا 30 درصد افزایش و مصرف انرژی بین ماژول‌های نرم‌افزاری را تا 20 درصد کاهش دهد.

هواوی HarmonyOS Next

همچنین، فناوری Huawei Share 2.0 امکان انتقال سریع و بی‌سیم فایل‌ها بین دستگاه‌های HarmonyOS Next را فراهم می‌کند.

گفتنی است HarmonyOS Next با بهره‌گیری از معماری امنیتی Star Shield، سطح بالایی از حفاظت از داده‌های کاربران را فراهم می‌کند.

source

توسط wikiche.com