درنتیجه قانون بازارهای دیجیتال (DMA) ضدانحصاری در اتحادیه اروپا، اپل مجبور شد نحوه عملکرد iOS و اپ استور را برای کاربران کشورهای اروپایی تغییر دهد. اکنون تغییرات بیشتری در iOS 18.2 اعمال شده است. به‌طور دقیق‌تر، کاربران آیفون و آیپد به‌زودی می‌توانند App Store ،Safari و بسیاری دیگر از برنامه های پیش فرض iOS را حذف کنند.

حذف برنامه های پیش فرض آیفون

حذف برخی از برنامه‌های اصلی اپل مانند ماشین‌حساب، تقویم، موسیقی و یادداشت‌ها درحال‌حاضر امکان‌پذیر است. بااین‌حال، با iOS 18.2 بتا که در روز چهارشنبه برای توسعه‌دهندگان منتشر شد، اپل این لیست را با برنامه‌های بیشتری گسترش داده است، اما فقط برای کاربرانی که در اتحادیه اروپا هستند.

با آخرین نسخه بتای iOS، کاربران اتحادیه اروپا اکنون می‌توانند App Store ،Camera ،Safari ،Messages و Photos را حذف کنند. هدف این تغییر مطابق با یکی از بندهای DMA است که شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا حذف هر برنامه‌ای را که کاربران می‌خواهند، آسان کنند. اپل قبلاً در ماه آگوست تأیید کرده بود که این گزینه را با به‌روزرسانی آینده iOS ارائه خواهد کرد.

حذف برنامه های پیش فرض آیفون

حذف برنامه های پیش فرض آیفون

در اتحادیه اروپا، کاربران می‌توانند فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را نیز به‌جای اپ استور پیش‌فرض اپل دانلود کنند. این شرکت برای کاربرانی که می‌خواهند پس از حذف اپ استور، آن را بازیابی کنند، دکمه‌ای را در اپلیکیشن تنظیمات اضافه کرده است.

همچنین تغییرات دیگری نیز برای کاربران سایر نقاط جهان در راه است. iOS 18.2 منوی جدیدی اضافه می‌کند که تنظیم برنامه‌های پیش‌فرض را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. گزینه‌هایی برای تنظیم برنامه پیش‌فرض برای ایمیل، پیام‌ها، تماس‌ها، مرورگر وب، مدیر رمز عبور و کیبورد وجود دارد.

iOS 18.2 همچنین Image Playground ،Genmoji ،ChatGPT و Visual Search را برای مدل‌های iPhone 16 اضافه می‌کند.

درحال‌حاضر، iOS 18.2 بتا فقط برای دستگاه‌های سازگار با Apple Intelligence در دسترس است؛ یعنی آیفون 15 پرو یا جدیدتر و آیپد M1 یا جدیدتر. البته این به‌روزرسانی درنهایت برای دستگاه‌های دیگر نیز در دسترس خواهد بود. اپل پیش از این اعلام کرده بود که iOS 18.2 در ماه دسامبر برای عموم کاربران منتشر می‌شود.

نظر شما درباره حذف برنامه های پیش فرض آیفون با آخرین نسخه iOS اپل چیست؟

source

توسط wikiche.com