03 آبان 1403 ساعت 16:36

معاون تحقیق توسعه گروه خودروسازی کرمان موتور از برنامه این شرکت برای تجاری سازی و عرضه خودرو سدان ایگل برقی در بهار ۱۴۰۴ خبر داد.

دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور، فرصتی ایده آل برای اصحاب رسانه فراهم کرد تا از برنامه های بزرگترین خودروساز مونتاژی کشور در سال آینده اطلاعات مهمی کسب کنند. طبق آخرین اخبار خودرو، ابوالفضل خلخالی، معاون تحقیق توسعه کرمان موتور با تشریح برنامه های توسعه‌ای این شرکت از عرضه محصولاتی جدید در کنار خودرو کی ام سی ایگل برقی خبر داده است. در ادامه این خبر همراه گجت نیوز باشید.

تاریخ عرضه خودرو سدان کی ام سی ایگل برقی

خودرو ایگل برقی

براساس اظهارات معاون تحقیق توسعه کرمان موتور، تجاری سازی ایگل برقی در اردیبهشت سال آینده انجام خواهد پذیرفت و پس از آن عرضه این محصول آغاز خواهد شد. ابوالفضل خلخالی در ادامه افزود:

در مجموعه کرمان موتور سه پلتفرم مدنظر قرار دارد که یکی از این پلتفرم‌ها PS1 است که تولید سه محصول بر روی آن تعریف شده است. همچنین مگا پلتفرم KP1 برای تولید خودروهای سواری کوچک و متوسط و مگاپلتفرم KP2 مخصوص خودروهای بزرگ مد نظر قرار دارد.

به گفته وی، بر روی پلتفرم PS1 سه تایپ بدنه سدان، هاچ بک و سی یو وی تعریف شده و برای پلتفرم KP1 نیز 4 فرم بدنه سدان، هاچ بک، کوپه و MPV مد نظر قرار گرفته است. همچنین برای پلتفرم KP2 نیز بدنه سدان، SUV و MPV تعریف شده است.

معاون تحقیق توسعه کرمان موتور در ادامه افزود: «برای تأمین قطعات مورد نیاز تولید در کرمان موتور، سهم 30 درصدی در واردات و سهم 70 درصدی برای تولید داخل هدف گذاری شده و هم اکنون متوسط سهم 40 درصدی داخلی سازی را دارا هستیم. در پلت فرم PS1 سهم 68 درصدی داخلی سازی را داریم که در حال نزدیک شدن به بالای 70 درصد است.»

خلخالی با اشاره به پیشرفت بالای 75 درصد در داخلی سازی خودرو کی ام سی ایگل بنزینی، گفت:

یک محصول هاچ بک (شدو) بر روی پلت فرم PS1 شهریور سال آینده برای ورود به بازار آماده می‌شود و تولید تجاری ایگل برقی نیز اردیبهشت 1404 بر روی همین پلت فرم آغاز خواهد شد. تولید ایگل هیبریدی نیز در دستور کار قرار دارد که کاهش 35 درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد و تجاری سازی این خودرو اسفند 1404 صورت خواهد گرفت.

عرضه شاسی بلند جدید کرمان موتور در سال 1405

خودرو ایگل برقی

معاون تحقیق توسعه کرمان موتور از عرضه یک محصول شاسی بلند داخلی سازی شده براساس نمونه خارجی خبر داده است. وی افزود: «بر روی پلتفرم Kp2 نیز محصول شاسی بلند KP21 تعریف شده که شهریور 1405 به تولید آزمایشی می رسد.» خلخالی با اشاره به پیشرفت در تولید قوای محرکه بنزینی کم مصرف، از تولید موتور 1500 سی‌سی با داخلی سازی 70 درصدی خبر داد. وی در ادامه اظهار داشت:

تا پایان برنامه هفتم توسعه یعنی سال 1407 به تولید سالانه 500 هزار دستگاه خواهیم رسید که با کاهش 37 درصدی مصرف سوخت و داخلی سازی 70 درصدی همراه خواهد بود و علاوه بر این، انتشار گاز دی اکسید کربن 40 درصد کاهش می یابد و به 105 گرم بر کیلومتر خواهد رسید.

به گفته خلخالی، کرمان موتور قصد دارد تا از شرکت‌‎های فناورانه و دانش بنیان حمایت کند؛ همچنین حمایت از محصولات فناورانه با TRL سطح 5 تا 8 هدف گذاری شده است. معاون توسعه محصول کرمان موتور در انتها بیان کرد: «انعقاد قراردادهای تحقیقاتی با دانشگاه ها و ایجاد دفاتر فناوری در دانشگاه ها و پژوهشکده ها نیز در دستور کار کرمان موتور است که راه اندازی مرکز توسعه نرم افزار در دانشگاه صنعتی شریف از آن جمله است.»

مشخصات فنی کی ام سی ایگل برقی

این سدان کامپکت به یک موتور الکتریکی سنکرون آهنربای دائمی با توان 120 کیلووات معادل ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. مجموع این توان از طریق گیربکس اتوماتیک تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو برقی ۸.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن هم ۱۶۲ کیلومتر بر ساعت است.

باتری های لیتیوم یونی ۳۴۵ ولتی خودرو ایگل برقی ظرفیت ۴۱ کیلووات ساعتی را ارائه می‌دهند. این خودرو با یکبار شارژ کامل، ۳۸۵ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. کی ام سی ایگل برقی از شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی هم بهره می‌برد و قادر است ظرف مدت زمان ۳۰ دقیقه ای شارژ شود.

همچنین بخوانید: آشنایی با اشکودا اکتاویا پرو، وارداتی جدید بازار ایران + مشخصات و قیمت مشخصات تویوتا کرولا ۱۸۰۰ الیت وارداتی سایپا اعلام شد سیستم رانندگی خودکار لوکسید R7؛ محصول مشترک چری و هواوی با عملکرد شبیه به انسان

source

توسط wikiche.com