چگونه خواب عمیق داشته باشیم؟ تکنولوژی‌های جدید می‌توانند با بهبود روال بیدار شدن، به داشتن خواب با کیفیت و بیداری راحت‌تر کمک کنند.

برای خیلی از ما، بلند شدن از رختخواب در بیشتر صبح‌ها کار سختی است، چون خواب آرام یا رویای خوشایند ما با صدای تیز زنگ گوشی قطع می‌شود. خیلی راحت می‌توانیم دکمه‌ی snooze را مدام فشار دهیم تا آخرین لحظه در جای گرم و راحت‌مان بمانیم و از کارهای روزمره فرار کنیم. اما خوشبختانه، تکنولوژی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند روال بیدار شدن ما را بهتر کنند. ابزارها و اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که کمک می‌کنند بیدار شدن از خواب راحت‌تر و حتی دلپذیرتر شود. اینجا پنج تا از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم و می‌گوییم چطور از آن‌ها استفاده کنید. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب: 

۱. استفاده از هاب هوشمند برای خواب با کیفیت

خواب با کیفیت

چگونه خواب عمیق داشته باشیم؟ اگر یک هاب هوشمند مانند Google Nest Hub یا Amazon Echo Show در خانه دارید، می‌توانید صدا و تصویر صفحه‌نمایش را به تدریج و همزمان با نزدیک شدن به زمان زنگ تنظیم شده، افزایش دهید. ایده این است که بیدار شدن به جای یک شوک، به‌عنوان یک فرآیند تدریجی انجام شود.

می‌توانید با کشیدن صفحه به سمت بالا و لمس نماد ساعت، زنگ هشدار را روی نمایشگرهای هوشمند گوگل تنظیم کنید. هنگام تنظیم زنگ، با انتخاب Sunrise Alarm می‌توانید جلوه‌های تدریجی و افزایش تدریجی صدا را تنظیم کنید. در Echo Show نیز گزینه‌ای مشابه وجود دارد، اما تنظیم آن از طریق اپلیکیشن Alexa روی گوشی ساده‌تر است. کافی است در تب Devices روی Echo خود ضربه بزنید، سپس روی نماد چرخ‌دنده بزنید تا به تنظیمات بروید: می‌توانید یک نور بیداری تدریجی از طریق Display و Brightness و یک افزایش تدریجی صدا از طریق Sounds ایجاد کنید.

همچنین بخوانید :

۲. استفاده از نور هوشمند

چگونه خواب عمیق داشته باشیم

بسیاری از لامپ‌های هوشمند موجود در بازار گزینه‌ای دارند که به شما اجازه می‌دهند به تدریج روشنایی را افزایش دهید. کافی است اپلیکیشن مربوط به لامپ‌های هوشمند خود را بررسی کنید (یا هنگام خرید لامپ جدید به این ویژگی توجه کنید). ما نمی‌توانیم راهنمایی برای هر نوع لامپ هوشمند ارائه دهیم، اما برای سیستم Philips Hue این‌گونه است: اپلیکیشن را باز کنید، به تب Automations بروید، سپس روی دکمه + در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه Wake up with light را انتخاب کنید. در صفحه بعد، می‌توانید زمان بیدار شدن خود را تنظیم کنید، مدت زمانی که می‌خواهید لامپ‌ها شروع به روشن شدن کنند، رنگ‌ها و میزان روشنایی مورد نظر خود را انتخاب کنید و روزهای هفته‌ای که می‌خواهید تکرار شود را مشخص کنید.

۳. استفاده از نور بیداری برای خواب با کیفیت

خواب با کیفیت

چگونه خواب عمیق داشته باشیم؟ علاوه بر لامپ‌های هوشمند عمومی، می‌توانید لامپ‌هایی تهیه کنید که به‌طور خاص برای بیدار شدن آرام طراحی شده‌اند. این لامپ‌ها از زمان طلوع خورشید یا زمانی که شما تعیین کرده‌اید استفاده می‌کنند تا شما را با نوری گرم که به تدریج قوی‌تر می‌شود، وارد روز کنند.

Lumie Bodyclock Shine 300 به قیمت ۱۵۹ دلار فروخته می‌شود و دارای رادیوی داخلی است، بنابراین می‌توانید با موزیک و افزایش ملایم نور بیدار شوید. این لامپ به‌گونه‌ای طراحی شده که طلوع خورشید واقعی را شبیه‌سازی کند؛ دارای حالت غروب است و حتی می‌تواند نویز سفید تولید کند. گزینه دیگر Casper Glow Light است که به قیمت ۱۲۹ دلار عرضه می‌شود. مانند Lumie، این لامپ می‌تواند شب‌ها شما را به آرامی به خواب ببرد و صبح‌ها به نرمی بیدار کند و به عنوان یک چراغ قابل حمل که می‌توانید به هر جا ببرید نیز عملکرد خوبی دارد.

همچنین بخوانید :

۴. استفاده از اپلیکیشن زنگ هشدار

چگونه خواب عمیق داشته باشیم

اگر مجبورید از گوشی خود برای بیدار شدن استفاده کنید، اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که به این روند کمک می‌کنند، از جمله اپ‌هایی که برای خاموش کردن زنگ، شما را وادار به حل یک مسئله ریاضی می‌کنند تا مطمئن شوند که کاملاً بیدار شده‌اید. یکی از این اپ‌ها Alarmy (اندروید، iOS) است که گزینه‌های ساده‌تری نیز ارائه می‌دهد. این اپ صداهای ملایم و طبیعی برای زنگ هشدار دارد و حتی می‌تواند خواب شبانه شما را ردیابی کند (و البته اگر بخواهید، مسئله ریاضی هم دارد). اپلیکیشن دیگر Sleep Cycle (اندروید، iOS) است که تمرکز آن بر روی الگوی خواب شماست و شما را در بهترین زمان ممکن از خواب بیدار می‌کند، البته در یک بازه زمانی تنظیم‌شده، تا برای کار دیر نکنید. این اپلیکیشن نیز گزینه‌های زنگ ملایم ارائه می‌دهد.

۵. استفاده از زنگ هشدار پیش‌فرض

خواب با کیفیت

اگر نمی‌خواهید گجت‌های اضافی بخرید یا اپلیکیشن‌های شخص ثالث نصب کنید، می‌توانید با گزینه‌های موجود در زنگ هشدار پیش‌فرض گوشی خود بازی کنید. این گزینه‌ها محدودتر هستند، اما ارزش بررسی را دارند، به‌خصوص که گوگل و اپل دائماً ویژگی‌های جدیدی اضافه می‌کنند.

در تب Alarm اپلیکیشن ساعت پیش‌فرض اندروید، اگر روی گزینه صدا ضربه بزنید، طیف وسیعی از انتخاب‌ها در دسترس است: نه‌تنها می‌توانید از صداهای داخلی استفاده کنید، بلکه می‌توانید هر فایل صوتی (مثلاً صدای طبیعت) را انتخاب کرده یا حتی مستقیماً چیزی ضبط کنید. همچنین، با ضربه زدن روی سه نقطه (بالا سمت راست) و رفتن به تنظیمات، می‌توانید گزینه Gradually increase volume را پیدا کنید.

در اپلیکیشن ساعت پیش‌فرض iOS، گزینه‌های کمتری وجود دارد، اما وقتی روی یک زنگ و سپس Sound ضربه می‌زنید، می‌توانید آهنگ‌هایی از Apple Music وارد کنید و از آهنگ‌های ملایم‌تر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از گزینه برنامه‌ریزی خواب در اپلیکیشن Health برای مدیریت بهتر زمان بیدار شدن خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

جمع بندی

بیدار شدن از خواب می‌تواند کار سختی باشد، اما با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، این روند می‌تواند بسیار راحت‌تر و دلپذیرتر شود. از هاب‌های هوشمند مانند Google Nest Hub و Amazon Echo Show گرفته تا لامپ‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های زنگ هشدار مانند Alarmy و Sleep Cycle، ابزارهای متعددی وجود دارند که کمک می‌کنند خواب با کیفیت تری داشته باشید و به آرامی و بدون استرس از خواب بیدار شوید. حتی با استفاده از گزینه‌های موجود در زنگ هشدار پیش‌فرض گوشی‌های اندروید و iOS می‌توانید تجربه بیدار شدن را بهبود دهید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com