پیکاپ محبوب تویوتا هایلوکس در مدل ۲۰۲۴، برای اولین بار سطحی از الکتریکی بودن را با سیستم نیمه هایبرید ۴۸ ولت تجربه می‌کند. در هایلوکس هایبرید، سیستم مذکور با موتور ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل همراه شده تا هم روی توان عملکردی خودرو، تاثثیر مثبت بگذارد و هم مصرف سوخت آن را کاهش دهد.

در این پیشرانه هایبرید، موتور برقی یا همان مولد ۴۸ ولت از باتری لیتیمی کوچکی که کف کابین جانمایی شده، تغذیه می‌کند و می‌تواند تا ۱۶ اسب‌بخار به قدرت و ۶۵ نیوتن‌متر به گشتاور پیشرانه بیافزاید. بخش دیزلی پیشرانه هایلوکس نیز همچون نمونه های توربودیزل عادی، ۲۰۳ اسب‌بخار قدرت داشته و می‌تواند تا ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

پیکاپ تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ با پیشرانه هایبرید - 2024 Toyota Hilux Hybrid Pickup

البته این پیشرانه، در مدل ۲۰۲۴ تغییراتی به خود دیده که عبارتند از ارتقاء سیستم استاپ/استارت هوشمند، متریال قدرتمندتر تسمه و استفاده از یک تسمه سفت کُن جفت‌-بازویی جدید. همچنین تویوتا می‌گوید این پیشرانه در کنار گازوئیل با دیزل غیرفسیلی نیز کار می‌کند که همین، می‌تواند تاکید بیشتری باشد بر ماهیت پاک‌تر هایلوکس هایبرید ۲۰۲۴.

تویوتا هایلوکس در مدل هایبرید نیز همچون نمونه غیرهایبرید توربودیزل، حداکثر توان یدک‌کشی ۳.۵ تُن دارد و حداکثر ظرفیت مُجاز حمل بارش، یک تُن اعلام شده. اما به لطف بهره‌مندی از پیشرانه هایبرید، تا ۵ درصد کم‌مصرف تر از نمونه غیرهایبرید توربودیزل است. همچنین به ادعای تویوتا، شتاب‌گیری و توان ترمز بهتری داشته، در فنربندی آن نیز بهینه‌سازی هایی صورت گرفته است.

پیکاپ تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ با پیشرانه هایبرید - 2024 Toyota Hilux Hybrid Pickup

ذکر این نکته ضروری است که پیشرانه هایبرید تنها برای اتاق دو کابین هایلوکس ۲۰۲۴ قابل سفارش است. در این مدل که طول بدنه ۵.۲۳۵ میلیمتری دارد، طول کفی بار ۱.۵۲۵ میلیمتر اعلام شده و در ظاهر، هیچ تفاوتی با نمونه های غیرهایبرید هایلوکس ۲۰۲۴ ندارد.

تویوتا از اواسط ۲۰۲۴ عرضه هایلوکس هایبرید را در بازارهای اروپایی، آغاز خواهد کرد. این مدل قرار است در بازارهایی نظیر استرالیا نیز عرضه شود. بد نیست بدانید تویوتا از زمان عرضه اولین هایلوکس در سال ۱۹۶۸، نزدیک به ۲۱ میلیون دستگاه از این پیکاپ جان‌سخت و محبوب در بازارهای جهانی به فروش رسانده.

پیکاپ تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ با پیشرانه هایبرید - 2024 Toyota Hilux Hybrid Pickup

نسل فعلی این خودرو که نسل هشتم آن به حساب می‌آید، اولین بار سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ بازنگری‌هایی به عنوان فیس‌لیفت در آن اعمال شده است. اینها به این معنی است که کم‌کم باید منتظر معرفی نسل نُهم هایلوکس باشیم؛ نسلی که مشخصا در بخش پیشرانه، به سمت گزینه های پاک‌تر با اتکای کمتر به سوخت های فسیلی خواهد رفت.

انتهای پیام

source

توسط wikiche.com