رتبه‌بندی سنی فیلم “مری پاپینز” محصول سال ۱۹۶۴ در انگلستان به دلیل استفاده از “زبان تبعیض‌آمیز” افزایش یافته است.

روز جمعه، هیئت رتبه‌بندی فیلم بریتانیا (BBFC)، رتبه‌بندی سینمایی این فیلم دیزنی را از U، به معنای “عدم وجود محتوایی که ممکن است آزاردهنده یا آسیب‌رسان باشد”، به PG به دلیل “زبان تبعیض‌آمیز” افزایش داد.

هرچند BBFC زبان خاصی که باعث این بازبینی شده را اعلام نکرده، دیلی میل گزارش داد که این افزایش به دلیل استفاده از یک اصطلاح نژادپرستانه نسبت به کهوه‌کوه، یک گروه بومی در آفریقای جنوبی است. بر اساس گزارش دیلی میل، این واژه دو بار در فیلم توسط امیرال بوم (رجینالد اوون) استفاده شده، یک بار هنگام اشاره به مستخدمان دودکش که صورت‌هایشان با دوده پوشیده شده است.

در بیانیه‌ای به دیلی میل، BBFC گفت: “ما از تحقیقات خود در مورد نژادپرستی و تبعیض متوجه شدیم که یکی از نگرانی‌های اصلی والدین، احتمال قرار گرفتن کودکان در معرض زبان یا رفتار تبعیض‌آمیز است که ممکن است آنها را ناراحت کند یا بدون درک پتانسیل آزاردهندگی آن را تکرار کنند … محتوایی که محکومیت فوری و واضحی داشته باشد، احتمالا رتبه پایین‌تری دریافت می‌کند.”

فیلم اصلی “مری پاپینز” با بازی جولی اندروز به عنوان پرستار جادویی و دیک ون دایک به عنوان دوست او، برت، به سرعت پس از انتشارش به یک پدیده تبدیل شد و از آن زمان به یک موزیکال موفق برادوی تبدیل شده و دنباله‌ای به نام “بازگشت مری پاپینز” در سال ۲۰۱۸ داشت.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com