گوگل پلی یکی از سرویس‌های مخصوص گوگل است که در فروشگاه خود امکانات مختلفی از جمله موسیقی، فیلم، کتاب و اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید را در اختیار کاربران قرار می دهد. برخی از این امکانات به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است، اما برای دسترسی به امکانات ویژه این سرویس، باید هزینه بپردازید. متأسفانه خرید و پرداخت به‌صورت مستقیم برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست، اما با استفاده از روش‌های گوناگونی، می‌توانید آیتم موردنظر خود را از فروشگاه گوگل پلی خریداری کنید. اما کدام روش بهترین است؟ در این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا انواع روش‌های خرید از گوگل پلی، ساخت اکانت گوگل پلی و نحوه نخرید گیفت کارت گوگل پلی، ویزاکارت و مستر کارت را برای شما شرح دهیم تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید.

چگونه از <yoastmark class=
راهنمای کامل خرید از گوگل پلی بدون محدودیت از ایران

آموزش خرید از گوگل پلی و پرداخت ریالی | روش‌های خرید از گوگل پلی

فروشگاه Google Play ، مرجع دانلود اپلیکیشن و بازی های اندرویدی است. چنانچه قصد خرید اپلیکیشن دارید و می‌خواهید مشترک سرویس‌های اندروید شوید، باید یک روش پرداخت معتبر به اکانت گوگل پلی خود اضافه کنید. خرید از گوگل پلی با مستر کارت، ویزا کارت، گیفت کارت گوگل پلی و حساب‌های بین‌المللی مانند پی‌پال و پرفکت‌مانی امکان‌پذیر است. در‌صورتی‌که شما یکی از این کارت‌ها را دارید با استفاده از آن‌ها، می‌توانید در گوگل پلی به صورت دلاری، خرید کنید. اما اگر دارای هیچ‌یک از کارت‌ یا حساب‌های مذکور نیستید، می‌توانید به راحتی از شرکت‌های معتبری که در این حوزه‌ فعالیت می‌کنند، نسبت به تهیه و خرید آن‌ها اقدام کنید. در غیر این‌ صورت، شرکت‌های فعال بسیاری وجود دارند که می‌توانید فرایند خرید خود را مستقیما به آن‌ها بسپارید و به‌صورت ریالی، مبلغ خرید خود را پرداخت کنید.

خرید درون برنامه‌ای چیست؟

منظور از خرید درون برنامه‌ای (in-app purchase) امکانات ویژه‌ی یک نرم‌افزار است که از طریق همان برنامه در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگانی که نرم‌افزار خود را به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند، بتوانند امکانات جذاب بسیاری را در داخل برنامه خود بفروشند. اینکه بتوانید برنامه‌ای را به‌صورت رایگان دانلود کنید، باعث نمی‌شود بتوانید از تمام امکانات آن استفاده کنید. بلکه باید آن‌ها را بخرید؛ زیرا توسعه‌دهنده آن نرم‌افزار، برای خدماتی که به شما ارائه می‌دهند، نیاز به درآمدزایی دارد.

گوگل پلی یکی از فروشگاه‌هایی است که دارای خریدهای درون برنامه‌ای است. قابلیت خرید درون برنامه‌ای از گوگل پلی برای کاربران، به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار امکان می‌دهد برنامه خود را به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دهند تا آن را دانلود کنند! سپس از طریق امکان خرید درون برنامه‌ای گوگل پلی به سود مناسب و معمولاً بیش از حد انتظار خود دست‌ یابند.

نوع امکاناتی که در این نرم‌افزارها قابل‌خرید است به دسته‌بندی نرم‌افزار و کاربرد آن  بستگی دارد و عبارت‌اند از:

  1. قابلیت به‌اشتراک‌گذاری برخی از انواع محتوا
  2. امکان دانلود محتواهایی مانند: عکس، موسیقی و ویدئو
  3. استفاده از خدمات استریم آنلاین شبکه‌های تلویزیونی و ایستگاه‌های رادیویی
  4. خرید انواع امکانات‌ بازی‌ها، مانند: قدرت یا سرعت بیشتر
  5. خرید انواع امکانات درون برنامه‌ای مانند: سکه‌ مجازی، اسلحه، فشنگ و خودرو و لباس
  6. قابلیت آپدیت نرم‌افزار

مدل‌های خرید درون برنامه‌ای از گوگل پلی

امروزه توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای اندرویدی برای کسب درآمد از روش خرید درون برنامه‌ای گوگل پلی استفاده می‌کنند. البته باید بدانید، این روش نیز مدل‌های مختلفی دارد که آن‌ها نیز دارای دسته‌بندی‌های متفاوتی هستند. در ادامه به معرفی چهار مدل رایج خرید درون برنامه‌ای از گوگل پلی می‌پردازیم:

  • خریدهای قابل‌مصرف (Consumable Purchases): این مدل بیشتر در بازی‌های تلفن همراه استفاده می‌شود که به‌واسطه آن، کاربران می‌توانند امکاناتی مانند امتیازات (privileges) و ارزهای مخصوص آن بازی را خریداری کنند.
  • خرید غیرقابل‌مصرف (Non-consumable Purchase): در این مدل، شما فقط خرید یکی از امکانات برنامه، برای همیشه به آن قابلیت دسترسی خواهید داشت.
  • اشتراک‌های تمدید شونده خودکار (Auto-renewable Subscriptions): در این مدل، شما نیاز به خریداری اشتراک دارید. این اشتراک به‌صورت خودکار تمدید می‌شود، مگر اینکه خودتان اجازه فسخ آن را بدهید.
  • اشتراک‌های غیرقابل‌تمدید (Non-renewable Subscriptions): این مدل نیز نیاز به خریداری اشتراک دارد، اما زمان تمدید آن دست کاربر است و هرزمان که او اراده کند، اشتراک خود را تمدید خواهد کرد.

روش‌های خرید از گوگل پلی در ایران

برای خرید از گوگل پلی در ایران، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. خرید از طریق کارت هدیه گوگل پلی: می‌توانید کارت هدیه گوگل پلی را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید و با استفاده از کد روی کارت، اعتبار اکانت گوگل پلی خود را شارژ کنید و از آن برای خرید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردنظر استفاده کنید.
  2. خرید از طریق کارت اعتباری: می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری خود (ویزا کارت و مسترکارت) ، اعتبار حساب گوگل پلی خود را شارژ کنید و از آن برای خرید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردنظر استفاده کنید.
  3. حساب‌های بین‌المللی ارزی: شما با استفاده از حساب‌های بین‌المللی مانند پی‌پال یا پرفکت‌مانی می‌توانید خرید خود را در گوگل‌ پلی انجام دهید یا حساب کاربری خود را شارژ کنید.
  4. خرید درون برنامه‌ای: برخی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، خرید درون برنامه‌ای را پشتیبانی می‌کنند که با استفاده از آن می‌توانید از داخل برنامه، اعتبار اکانت گوگل پلی خود را شارژ کنید و از آن برای خرید محصولات داخل برنامه استفاده کنید.
  5. خرید از طریق سایت‌های خارجی: می‌توانید از سایت‌های خارجی معتبری مانند Amazon و PayPal برای خرید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردنظر استفاده کنید. در این روش، باید از کارت اعتباری، حساب‌های بین‌المللی یا گیفت کارت گوگل پلی خود برای پرداخت استفاده کنید و پس از خرید، کد روی کارت خود را در اکانت گوگل پلی وارد کنید تا اعتبار حساب شما شارژ شود.
همچنین بخوانید :

استفاده از روش خرید درون برنامه‌ای برای شارژ اکانت گوگل پلی

برخی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، خرید درون برنامه‌ای را پشتیبانی می‌کنند که با استفاده از آن می‌توانید از داخل برنامه، اعتبار اکانت گوگل پلی خود را شارژ کنید و از آن برای خرید محصولات داخل برنامه استفاده کنید. برای خرید از گوگل پلی از روش درون برنامه‌ای، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. ابتدا باید از طریق گوگل پلی، به‌حساب کاربری خود وارد شوید.
  2. سپس به بخشی از برنامه که خرید درون برنامه‌ای دارد، بروید.
  3. برای خرید، روی دکمه خرید کلیک کنید و اگر از قبل شارژ اکانت گوگل پلی خود را انجام داده‌اید، می‌توانید با استفاده از آن، خرید خود را انجام دهید.

درصورتی‌که از قبل شارژ حساب خود را انجام نداده‌اید، باید ابتدا آن را شارژ کنید. برای این کار، می‌توانید با استفاده از توضیحات بخش قبل، از طریق گیفت کارت گوگل پلی، کارت اعتباری یا حساب‌های بین‌المللی ارزی استفاده کنید.

خرید از طریق گیفت کارت گوگل پلی

خرید درون برنامه‌ای از طریق گیفت کارت گوگل پلی یکی از بهترین روش‌ها برای ایرانیان است. برای خرید با استفاده از این روش، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. در نخستین مرحله شما باید آیتم (بازی، اپلیکیشن، کتاب یا آلبوم) موردنظرتان خود را در فروشگاه گوگل‌پلی پیدا کنید.
  2. بعد از باز شدن صفحه آیتم موردنظرتان، روی گزینه خرید کلیک کنید.
  3. در مرحله بعد لازم است اطلاعات اکانت گوگل یا همان جی‌میل خود را وارد کنید (چنانچه قبلاً این کار را انجام داده‌اید، به سراغ مرحله بعدی بروید).
  4. در این مرحله باید گزینه Redeem را برای شارژ حساب خود انتخاب کنید.
  5. در آخرین مرحله، نیاز است در صفحه‌ای برای شما نمایان می‌شود، اطلاعات و کد گیفت کارت گوگل پلی خود را به‌درستی وارد کنید. بعدازاین کار اکانت گوگل پلی شما شارژ می‌شود و می‌توانید از اعتبار حساب خود برای خرید آیتم‌هایی که نیاز دارید، استفاده کنید.
چگونه از <yoastmark class=
آموزش خرید از گوگل پلی با گیفت کارت

خرید در گوگل پلی از طریق ویزا کارت

خرید از گوگل پلی از طریق ویزا کارت نیز امکان‌پذیر است. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب شماره، انجام دهید:

  1. برای شروع باید وارد صفحه اصلی google play شوید و آیتم موردنظر را در دسته‌بندی‌های موجود انتخاب کنید.
  2. پس از انتخاب، باید بر روی کادر آبی‌رنگی که حاوی قیمت است، کلیک کنید.
  3. جهت تکمیل فرآیند خرید، خرید با کارت اعتباری را انتخاب و روی گزینه continue کلیک نمایید.
  4. سپس اطلاعات ویزا کارت خود را وارد کنید.
  5. در این مرحله باید نام و نام خانوادگی و آدرس دقیق خود را نیز وارد کنید. (به دلیل تحریم کشورمان، پیشنهاد می‌کنیم آدرسی از آمریکا وارد کنید.
  6. شما می‌توانید از آدرس نمونه زیر استفاده نمایید:

[ United states – Number 2293, union street – ANN ARBOR – MICHIGAN (MI) ]

  1. در این مرحله، گزینه Agree  را فعال و روی گزینه Accept & Buy کلیک کنید.

لازم به ذکر است که اطلاعات ویزا کارت شما پس از اولین خرید در اکانت کیف پول گوگل شما ذخیره می‌شود و برای خریدهای بعدی، نیازی به ورود مجدد اطلاعات کارت نیست و فقط یک ایمیل تأیید برای شما ارسال می‌شود که باید آن را تأیید کنید.

خرید در گوگل پلی از طریق مستر کارت

مانند بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، گوگل پلی نیز جهت پرداخت‌های درون برنامه‌ای خود از انواع کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کند. با ورود به گوگل پلی و داشتن اطلاعات مستر کارت خود، می توانید به‌آسانی هزینه‌های خود را پرداخت کنید. برای انجام این کار، نیاز است مراحلی را انجام دهید که این مراحل عبارت‌اند از:

برای خرید از گوگل پلی با مسترکارت، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. وارد برنامه گوگل پلی شوید.
  2. آیکون سه خط در بالای سمت چپ صفحه را انتخاب کنید.
  3. گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید.
  4. بر روی گزینه “اضافه‌کردن کارت جدید” کلیک کنید.
  5. اطلاعات کارت را که شامل از جمله شماره کارت، تاریخ انقضا و کد CVV می‌شود را وارد کنید،.
  6. بعد از تأیید اطلاعات، کارت شما به لیست کارت‌های پرداخت اضافه می‌شود.

مشکلات خرید درون برنامه گوگل پلی Google Play

در برخی برنامه‌ها، می‌توانید محتوا یا سرویس‌های اضافی را از درون برنامه بخرید. به این موارد، «خریدهای درون برنامه» می‌گوییم. مثال‌ها شامل این موارد هستند: ورژن جدید از یک صلاح در بازی، کلیدی که قابلیت‌های بیشتری را در برنامه رایگانی باز می‌کند، یا سکه‌های مجازی که برای خرید استفاده می‌شود. در‌صورتی‌که خرید درون برنامه‌ای باز نمی‌شود، بارگیری نمی‌شود یا به درستی کار نمی‌کند، می‌توانید از طریق راه‌های زیر اقدام کنید:

  1. خودتان مشکل را عیب‌یابی کنید؛
  2. با برنامه‌نویس برای دریافت پشتیبانی تماس بگیرید.
  3. درخواست بازپرداخت کنید.

چنانچه قصد خرید درون برنامه‌ای داریدد، اما تراکنش پذیرفته یا پرداخت انجام نمی‌شود، سعی کنید مشکلات پرداخت خود را در Google Play حل کنید.

همچنین بخوانید :

سؤالات متداول

برای ساخت اکانت در گوگل پلی بهتر است از چه آدرس پستی استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید، کشور ما تحریم است. به همین خاطر بهتر است برای ساخت اکانت، باید از آدرس امریکا برای دسترسی به کلیه اپلیکیشن‌ها استفاده شود.

برای خرید از گوگل‌پلی با مسترکارت و ویزاکارت چه اطلاعاتی لازم است؟

برای خرید با مسترکارت و ویزاکارت به شماره 16 رقمی کارت، تاریخ انقضا و کد سه‌رقمی CVV ‏ آن نیاز دارید. پس از ورود اطلاعات کارت در اولین خرید، اطلاعات برای خریدهای بعدی در برنامه ذخیره می‌شود.

به‌غیراز مسترکارت و ویزاکارت با چه روش دیگری می‌توان از گوگل پلی خرید کرد؟

شما می‌توانید با گیفت کارت گوگل پلی، خرید خود را انجام دهید. با استفاده از این کارت، می‌توانید تمامی نرم‌افزارها، آلبوم‌های موسیقی، فیلم و کتاب‌های موردنیاز خود را خریداری کنید.

از کجا می‌توانم گیفت کارت گوگل پلی بخرم؟

اگر در ایران هستید، شرکت‌های زیادی در ایران در حال فعالیت هستند که می‌توانید از آنها، گیفت ‌کارت گوگل بخرید. اگر خارج از کشور هستید، می‌توانید آن‌را به سادگی از یک فروشگاه نزدیک، سوپرمارکت یا حتی در آمازون با تحویل ایمیل، فوری خریداری کنید.

آیا برای خریدهای درون برنامه‌ای هم می‌توان از گیفت کارت گوگل پلی استفاده کرد؟

یکی از مهم‌ترین مزایای گوگل پلی، امکان پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. به این صورت که شما برای خرید بازی موردعلاقه خود، به فروشگاه این بازی مراجعه و با انتخاب آیتم به اکانت گوگل پلی خود هدایت می‌شوید و می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

جمع‌بندی | بهترین روش خرید از گوگل پلی

در این مقاله به بررسی روش‌های خرید از گوگل پلی و خرید درون برنامه‌ای پرداختیم. بهترین روش خرید از گوگل پلی بستگی به شرایط و نیاز شما دارد و شامل انواع کارت‌های اعتباری و حساب‌های بین‌المللی می‌شود. تمامی این روش‌ها برای خریدهای ارزی مناسب هستند. درصورتی‌که می‌خواهید از روش‌های ساده و مطمئن استفاده کنید، خرید از طریق کارت هدیه گوگل پلی یا خرید از طریق کارت اعتباری پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر قصد دارید از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های پولی خارجی استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از روش خرید درون برنامه‌ای، اکانت گوگل پلی را شارژ و خرید خود را انجام دهید. آیا تاکنون از این روش‌ها استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما کدام روش بهتر است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

source

توسط wikiche