بسیاری از افراد فکر می کنند که اپلای بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست؛ در حالی که این تصور اشتباه است. در حال حاضر، فرانسه یکی از کشور هایی است که می توان بدون مدرک زبان برای دریافت ویزای تحصیلی آن اقدام کرد. تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر است؛ البته به شرط اینکه دوره های زبان فرانسوی را در کالج های این کشور به اتمام برسانید. در این مقاله قصد داریم راه های اپلای بدون مدرک زبان را برای شما شرح دهیم.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

راه کلی برای تحصیل در فرانسه، بدون مدرک زبان بسیار ساده است. شما ابتدا برای تحصیل در یک کالج که دوره آموزش زبان فرانسوی دارد، اقدام می کنید. از این طریق می توانید ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنید. بعد از اینکه دوره زبان آموزی را با موفقیت پشت سر گذاشتید، می توانید وارد دانشگاه مورد نظر خود شوید.

مزیت دیگر این اقدام این است که بعد از اتمام دوره های زبان فرانسه در این کشور، کار و زندگی در ایالات فرانسوی زبان کانادا مانند ایالت کبک نیز برای شما بسیار ساده خواهد شد.

محدودیت سنی برای ورود به دوره های زبان آموزی از سن 18 تا 38 سالگی است. حداکثر دوره زبان آموزی نیز 6 سال است. البته زبان آموز می تواند دوره خود را خیلی زود تر از مدت زمان مشخص شده به اتمام برساند. شهریه دوره زبان فرانسوی نیز می تواند از 2000 تا 4000 یورو در سال متغیر باشد. البته اینکه در دوران تحصیل در فرانسه در دوره زبان فرانسوی چقدر باید پرداخت کنید، تماما بستگی به کالج یا دانشگاهی دارد که دوره زبان آموزی خود را در آن می گذرانید.

چرا تحصیل در فرانسه را انتخاب کنیم؟

 

سوال بسیاری از افراد این است که برای اپلای بدون مدرک زبان چرا فرانسه را انتخاب کنیم. در واقع تحصیل در فرانسه مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که باعث می شود بسیاری از افراد تحصیل در این کشور را انتخاب کنند. برخی از مزایایی که فرانسه به دانشجویان بین المللی خود ارائه می دهد عبارتند از :

در صورتی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه شوید، می توانید از کمک های مالی دولت فرانسه مانند کمک هزینه های مسکن (حداقل 40 درصد از هزینه مسکن)، حمل و نقل، بیمه و بسیاری از مزایای مالی دیگر بهره مند شوید.

اگر موفق به اپلای بدون مدرک زبان برای تحصیل در فرانسه شوید، می توانید برای درآوردن مخارج خود کار کنید. دانشجویان در فرانسه حق 20 ساعت کار در هفته را دارند.

  • تحصیل بعد از اتمام دوره زبان

این مورد بستگی به شهرداری و منطقه ای که در آن زندگی می کنید دارد. اما به طور کلی، امکان گذراندن دوره زبان فرانسه به صورت غیر فشرده (15 ساعت در هفته) در حین و بعد از پایان دوره وجود دارد. این دوره های غیر فشرده کاملا رایگان هستند.

  • تحصیل رایگان برای فرزندان

در صورتی که موفق به اپلای بدون مدرک زبان شوید، فرزندان شما در فرانسه می توانند به صورت کاملا رایگان در مدرسه تحصیل کنند و از این نظر، محدودیتی برای تحصیل آن ها وجود ندارد.

نحوه دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

برای تحصیل در فرانسه باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. اگر بخواهید ویزای تحصیلی فرانسه را بدون داشتن مدرک زبان دریافت کنید، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید :

  • بررسی دانشگاه مورد نظر

برای اینکه بتوانید برای اپلای بدون مدرک زبان اقدام کنید، اول از همه باید دانشگاه یا کالجی که قصد تحصیل دوره زبان فرانسوی در آن را دارید، بررسی کنید. بهترین راهکار این است که به وبسایت رسمی دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و از عدم نیاز به مدرک آیلتس یا تافل اطمینان حاصل کنید. در صورتی که جواب سوالات خود را به صورت کامل دریافت نکردید می توانید با دانشگاه به مکاتبه نیز بپردازید.

  • تکمیل اطلاعات

در مرحله بعدی، بعد از اینکه مطمئن شدید دانشگاه یا کالج مورد نظر دانشجویان را بدون مدرک زبان نیز می پذیرد، باید برای وارد کردن اطلاعات خود در سایت دانشگاه اقدام کنید. برای اپلای بدون مدرک زبان و برای تحصیل در فرانسه باید فرم درخواست را پر و مدارک خود را ارسال کنید. همچنین در صورتی که با مشکل مالی مواجه هستید، می توانید در حین درخواست برای دریافت کمک مالی نیز درخواست کنید.

این مورد برای همه دانشگاه ها صدق نمی کند؛ اما برخی از دانشگاه ها برای گذراندن یک سری دوره های خاص از داوطلبان آزمون می گیرند. در صورتی که فرد پیش نیاز های لازم را داشته باشد، می تواند در آزمون شرکت کند و برای تحصیل در دانشگاه آماده شود.

در آخرین مرحله، اگر پذیرفته شوید، با شما مصاحبه ویدیویی انجام خواهد شد. تنها هدف از این مصاحبه ارزیابی میزان تسلط شما به زبان انگلیسی است.

مجموعه سیم آخر در روند طی کردن این مسیر با تماس تلفنی و گفت و گو های آنلاین همراه شما خواهد بود. کافی است تا فرم مشاوره رایگان را پر کنید.

نکات مهم قبل از اپلای بدون مدرک زبان

 

برای تحصیل در فرانسه و اپلای بدون مدرک زبان باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از :

  • محل قرارگیری دانشگاه

محل قرارگیری دانشگاه بسیار مهم است. بهتر است دانشگاه خود را نزدیک به پایتخت انتخاب کنید که اکثر مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند.

  • یادگیری در کلاس دلخواه

یکی دیگر از مزایای تحصیل در فرانسه امکان یادگیری در کلاس دلخواه است. در صورتی که به زبان فرانسه علاقه ای نداشته باشید، می توانید در کلاس هایی که زبان انگلیسی آموزش می دهند شرکت کنید. البته دقت داشته باشید که در فرانسه کلاس های آموزش زبان فرانسه به صورت غیر فشرده نیز وجود دارد که مخصوص دانشجویان است.

حتما در انتخاب مسکن دقت داشته باشید. اگر قصد دارید زبان انگلیسی یاد بگیرید، سعی کنید در محله ای سکونت کنید که اهالی آن به زبان انگلیسی مسلط هستند. همچنین هم خانه شدن با دانشجوان بین المللی که به زبان انگلیسی تسلط دارند نیز ایده خوبی است.

جمع بندی

اگر به دنبال اپلای بدون مدرک زبان هستید، فرانسه مقصد خوبی برای شما است. بسیاری از دانشگاه های فرانسه دانشجویان را بدون مدرک زبان می پذیرند و برای آن ها به صورت اختصاصی دوره های آموزش زبان انگلیسی یا فرانسوی می گذارند. به همین دلیل بسیاری از افراد اقدام به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه می کنند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد فرانسه و شرایط تحصیل در آن بدون مدرک زبان توضیح دادیم.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche