سنگاپور، یک شهر-دولت جذاب در جنوب شرقی آسیا است که با وجود مساحت کوچک خود، توانسته است با رونق اقتصادی، فرهنگ غنی و زندگی شهری پویا، جایگاهی برجسته در سطح جهانی کسب کند. با وجود جمعیت کمتر از ۶ میلیون نفر، سنگاپور به عنوان یک مرکز مالی و تجاری بین ‌المللی، مقصد گردشگری محبوب و مکانی برای تجربه فرهنگ ‌های متنوع شناخته می ‌شود. در این راهنما، قصد داریم بهترین جاهای دیدنی سنگاپور را به شما معرفی کنیم.

همچنین بخوانید :

سفر به سنگاپور می‌تواند تجربه ‌ای استثنایی برای شما باشد و اطلاعاتی که در این راهنما ارائه می ‌دهیم، می ‌تواند به شما در برنامه ‌ریزی سفرتان کمک کند. از جاذبه ‌های فرهنگی و تاریخی تا پارک‌ ها و باغ ‌ها، در این راهنما تلاش می ‌کنیم تا بهترین و جذاب ‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که این راهنما برای شما که قصد سفر به سنگاپور را دارید، مفید واقع شود و تجربه‌ ای شگفت‌انگیزی را در این شهر برای شما رقم بزند.

فهرست مطالب

لیست بهترین جاهای دیدنی سنگاپور

سنگاپور، شهری پرجاذبه در قلب جنوب شرق آسیا، با تاریخچه فرهنگی و مالی غتی، یک مقصد بی‌ینظیر برای هر نوع سفری است. این شهر با معماری مدرن، باغ ‌های شگفت‌انگیز، مراکز خرید پرطرفدار، رستوران ‌های برتر و فضاهای سبز آرامش‌ب خش، باعث شده تا هر ساله میلیون‌ ها گردشگر از سراسر جهان به سنگاپور سفر کنند. بازدید از جاهای دیدنی سنگاپور راهی است برای تجربه فرهنگ، تاریخ و هیجان در یک شهر پویا و متنوع. برخی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی سنگاپور عبارتند از:

1- مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)

مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) - از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور

مجموعه‌ مجلل مارینا بی سندز شامل یک هتل لوکس بالارده، یک مرکز خرید با یک کانال در دل آن، موزه هنر و علم و مرکز مشاهده مارینا بی سندز است – یک نقطه مشاهده برای دیدن کل شهر. تالار مشاهده و استخر بی نهایت مارینا بی سندز در یک کشتی قرار دارند. فقط مهمانان هتل مجاز به استفاده از استخر بی نهایت هستند، اما همه بازدیدکنندگان می توانند از ارتفاع مشرف به منظره بی نهایت  زیبای شهر دسترسی داشته باشند.

از بالای مارینا بی سندز که به واقع یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی سنگاپور است، می توانید بندر، باغ ‌های خلیج سنگاپور (101 هکتار باغ‌ های ساحلی) و خط افق را ببینید. میهمانان می توانند در رستوران روی بام غذا یا قهوه بخورند یا از غرفه یادگاری چیزی خریداری کنند. می توانید وقتی که شب همه چیز روشن است، با پس زمینه جذاب از خودتان و همراهان تان عکس های یادگاری بگیرید. عظمت شیک مارینا بی سندز نمونه ‌ای است از وضعیت سنگاپور به عنوان یک شهر بین المللی مهم در جنوب شرقی آسیا.

  • آدرس: 10 Bayfront Avenue, Singapore
همچنین بخوانید :

2- باغ‌ های خلیج سنگاپور (Gardens by the Bay)

باغ‌ های خلیج سنگاپور (Gardens by the Bay) - از زیباترین جاهای دیدنی سنگاپور

هنگامی که این فضای سبز با طراحی زیبا را (احتمالاً از بالای مارینا بی سندز) مشاهده کردید، نمی توانید بازدید از نزدیک از این باغ های زیبا که یکی دیگر از جاهای دیدنی سنگاپور هستند را در سفرتان نگنجانید. در باغ شرقی خلیج، که برای لذت بردن از زندگی گیاهی پرانرژی و فرار از شلوغی شهر مناسب است، قدم بزنید و از طبیهت بی نهایت زیبای آن لذت ببرید.

همچنین از بازدید از Supreme Grove  که در آن مجموعه سازه ‌های آینده ‌نگر قرار دارند و به نحوی طراحی شده ‌اند تا وظایف محیطی پایدار را اجرا کنند، غفلت کنید. سپس به cloud forest dome سر بزنید تا بلندترین آبشار سرپوشیده داخلی جهان را مشاهده کرده و کمی بیشتر در مورد تنوع فوق العاده منطقه اطلاعات کسب کنید.

  • آدرس: 18 Marina Gardens Drive, Singapore

3- باغ های گیاه شناسی (Botanical Gardens)

باغ های گیاه شناسی (Botanical Gardens) - جاهای دیدنی طبیعی سنگاپور

باغ‌ های گیاه ‌شناسی یکی دیگر از شناخته شده ترین جاهای دیدنی سنگاپور است. گاهی اوقات سنگاپور می ‌تواند مانند یک جنگل بتنی مدرن به نظر برسد، با این حال باغ‌ های گیاه‌شناسی بخشی از میراث طبیعی سنگاپور را حفظ کرده اند.

اینجا، یک مسیر پیاده ‌روی به درختان دیدنی و کهن باغ ‌ها می‌ رسد که به عنوان بخشی از تلاش برای حفاظت از گونه‌ های درختی شهر حفظ می ‌شوند. حتماً به باغ ملی گل‌ های ارکیده هم سر بزنید. سایر فعالیت‌ های محبوب شامل بازدید از باغ اکو، دریاچه اکو، باغ بونسای، مجسمه‌ ها و چندین باغ رسمی دیگر است.

  • آدرس: 1 Cluny Road, Singapore

4- باغ وحش سنگاپور (Singapore Zoo)

باغ وحش سنگاپور (Singapore Zoo) - جاهای دیدنی سنگاپور برای کودکان

باغ وحش سنگاپور که خود را به عنوان بهترین باغ وحش جنگل بارانی جهان معرفی می ‌کند، یکی دیگر از جاهای دیدنی سنگاپور است. این مجموعه بسیار تمیز و مرتب است و به نظر می ‌رسد حیواناتی که در این باغ وحس نگهداری می ‌شوند، فضای زیستی و گیاهی بسیار مناسبی دارند.

اورانگوتان‌ های این مجموعه به ویژه دیدنی هستند. همچنین یک خانواده بزرگ شامپانزه، زرافه ‌ها، میرکت‌ ها، اژدهای کومودو، موش ‌های خاکی، ببرهای سفید، کانگاروها و بسیاری از موجودات دیگر نیز در این باغ وحش وجود دارند.

حداقل سه ساعت زمان لازم است تا اطراف باغ وحش را بگردید. همچنین می‌ توانید تغذیه برخی از حیوانات را مشاهده کنید.  برای تجربه ‌ای منحصر به فرد و شخصی با حیات وحش، صبحانه با اورانگوتان ‌ها در باغ وحش سنگاپور را تجربه کنید. این تور به شما نیم روز برای کاوش در باغ وحش را می ‌دهد و امکان اختیاری برای لذت بردن از صبحانه در کنار اورانگوتان‌ های محبوب باغ وحش را هم شامل می شود.

  • آدرس: 80 Mandai Lake Road, Singapore
همچنین بخوانید :

5- محله چینی ها (Chinatown)

محله چینی های سنگاپور (Chinatown)

اگر تا به حال به چین  سفر کرده باشید، محله چایناتاون در سنگاپور شما را به یاد این کشور خواهد انداخت. از فروشگاه‌ های کوچک خانوادگی تا غذاهای اصیل چینی و چراغ ‌های قرمز درخشان، در این منطقه در میان جاهای دیدنی سنگاپور، هیجان و شلوغی خاصی وجود دارد. می ‌توانید به مرکز میراث چینی بروید و از معبد هندوی زیبا و شگفت ‌انگیز سری ماریامن را بازدید کنید.

یکی از معابد دیگری که باید دیده شود، معبد دندان بودا است. اگر زود (حدود ساعت 4 صبح) بیدار شوید، می ‌توانید مراسم طبل صبحگاهی معبد را بشنوید. یا می ‌توانید بعد از دیدن مجسمه، مراسم شامگاه تماشا کنید.

دیدنی های تاریخی و فرهنگی به طور گسترده ‌ای در سراسر محله با زبان‌ های انگلیسی، ژاپنی و چینی قابل مشاهده هستند. اما این محله تنها به عنوان شاهکاری از تأثیر چینی ‌ها در گذشته سنگاپور جذابیت ندارد. این محله پیشرو با ارائه وای فای رایگان برای هم ) و محل مسکونی سیانگ هیل، جایی که کافه‌ های کوچک و فروشگاه ‌های مجلل قرار دارند، تلفیقی دیدنی است از گذشته و امروز.

6- جزیره سنتوزا (Sentosa Island)

جزیره سنتوزا (Sentosa Island) سنگاپور

سنگاپور با وجود اینکه به عنوان یک مقصد ساحلی شناخته نمی ‌شود، اما اگر به دنبال سرگرمی در آفتاب هستید، جزیره سنتوزا یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی سنگاپور است. ساحل سیلوسو در این جزیره یک مکان مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت در ساحل است و بازدیدکنندگان می ‌توانند اینجا والیبال بازی کرده یا قایق رانی را تجربه کنند. همچنین چندین جاذبه ساحلی دیگر هم وجود دارد، به علاوه یک آکواریوم به نام Underwater World یا دنیای زیر آب که در آن م ی‌توانید با دلفین ‌ها شنا کنید.

یکی از جاهای دیدنی سنگاپور که باید در جزیره سنتوزا دیده شود، Merilion است که معروف ‌ترین مجسمه سنگاپور بوده و سرش شبیه به شیر و بدنش شبیه به ماهی است. می ‌توانید با استفاده از پله ‌برقی به بالای مجسمه بروید و از منظره‌ 360 درجه اطراف لذت ببرید. افراد ماجراجو می ‌توانند در مجموعه Wave House  انواع ورزش های آبی مهیج را امتحان کنند.

7- کلارک کی (Clarke Quay)

کلارک کی (Clarke Quay) از جذابترین دیدنی های سنگاپور

کلارک کی، مرکز تجارت در سنگاپور در قرن نوزدهم، یکی از مراکز پر جنب و جوش شهر و یکی دیگر از جاهای دیدنی سنگاپور است. پس از یک روز طولانی خرید در خیابان اورچارد، بازدیدکنندگان می‌ توانند به کلارک کی بروند و شامگاهی از غذاخوری و سرگرمی در کنار آب را تجربه کنند.

قایق ‌های رودخانه و کروزها نیز از اینجا عازم می‌ شوند، که به گردشگران فرصت می ‌دهد تا از برخی از پل ‌های تاریخی شهر و مناظری مانند مجسمه مرلیون از روی آب لذت ببرند. بزرگ ترین جاذبه کلارک کی برای گردشگران جوان تر یک بانجی جامپینگ بزرگ است.

جاذبه‌های نزدیک شامل موزه تمدن آسیایی، گالری میراث دفاع شهری که در قدیمی ‌ترین ایستگاه آتش ‌نشانی سنگاپور قرار دارد، و معبد هونگ سن سی، یک مکان زیبای بودایی با قدمت صد ساله است.

8- پارک مرلیون (Merlion Park)

پارک مرلیون (Merlion Park)

مرلیون موجودی افسانه ‌ای است که سرش شبیه به شیر و بدن و دمش شبیه به ماهی است. مرلیون نماد آغاز فروتنانه شهر به عنوان یک روستای ماهیگیری در کنار نام مالایی سنگاپورا یا “شهر شیر” است.

این سازه که در سال 2002 به پارک مرلیون منتقل شد ، 70 تن وزن دارد و به ارتفاع 8.6 متر ایستاده است و آب را از دهانش به صورت چشمه پرتاب می‌ شود. پارک مرلیون یک مکان ایده‌ آل برای عکاسی در مقابل این موجود معروف و سایر مناظر شگفت ‌انگیز شهر است.

  • آدرس: One Fullerton, Singapore

9- پولائو اوبین (Pulau Ubin)

پولائو اوبین (Pulau Ubin) از دیدنی های طبیعی سنگاپور

برای نگاهی به زندگی در سنگاپور قبل از زمان آسمان‌ خراش ‌ها، به جزیره کوچک پولائو اوبین سفر کنید، جایی که کمتر از ۱۰۰ نفر هنوز به همان روش ساده قدیمی زندگی می ‌کنند. نام این جزیره به معنی “جزیره گرانیت” است که به دلیل شهر معدنی قدیمی این جزیره به آن داده شد.

امروزه، این جزیره یک مکان آرام و روستایی است که گردشگران می‌ توانند از جنگل‌ه ای بکر و جانوران متنوع آن لذت ببرند. به راحتی می ‌توانید با قایق به این جزیره بروید. سفری ۱۰ دقیقه ‌ای که از ترمینال فرودگاهی چانگی برای بازدید از یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی سنگاپور شروع می ‌شود.

10- موزه تمدن ‌های آسیایی (Asian Civilizations Museum)

موزه تمدن ‌های آسیایی (Asian Civilizations Museum)

برای بازدید از معماری استعماری سنگاپور، به ساختمان امپرس پلیس سر بزنید. این ساختمان در سال ۱۸۶۵ به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است و به افتخار ملکه ویکتوریا نامگذاری شده. این ساختمان اکنون میزبان موزه تمدن ‌های آسیا است که به تمامی فرهنگ ‌های آسیایی که به شکل دادن سنگاپور کمک کرده ‌اند، پرداخته است. مجموعه ‌های موزه روی موضوعات تجارت و معنویت تمرکز دارند، هر دوی این موضوعات تأثیر بسزایی در فرهنگ ‌های آسیایی داشته ‌اند.

  • آدرس: 1 Empress Pl, Singapore

11- پارک فورت کانینگ (Fort Canning Park)

پارک فورت کانینگ (Fort Canning Park)

فورت کانینگ یک تاریخ طولانی و متنوع داشته است. این قلعه در سال ۱۸۵۹ ساخته شد و در ابتدا برای دفاع از سنگاپور در برابر حملات استفاده می شده. اما در طول جنگ جهانی دوم به عنوان یک پناهگاه زیرزمینی استفاده شد و در نهایت در سال ۱۹۴۲ به ژاپنی ‌ها تسلیم شد.

اکنون در زمان صلح، ساختمان اصلی به خانهٔ گروه ‌های هنری مدرن تبدیل شده است و پارک به طور منظم شاهد پیک‌ نیک‌ ها، کنسرت ‌ها، نمایش‌ های تئاتر و جشنواره‌ های مختلف است.

جاذبه‌های دیگر در پارک فورت کانینگ، یکی دیگر از جاهای دیدنی سنگاپور، شامل مواردی مانند آثار باستانی از تاریخ اولیه سنگاپور که به دوران قرن چهاردم بازمی‌گردند و بنای شخصی سر استامفورد رافلز است. میهمانان همچنین می‌ توانند نسخه ‌ای از بازار ادویه رافلز را که در سال ۱۸۲۲ ایجاد شده و همچنین مجسمه ‌های آسیایی که در دهه ۱۹۸۰ بنا شده ‌اند را ببینند.

  • آدرس: 51 Canning Rise, Singapore

12- فرودگاه جوئل چانگی (Jewel Changi Airport)

فرودگاه جوئل چانگی (Jewel Changi Airport) - از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور

جوئل چانگی که غالبا به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب می ‌شود، با ارتفاع ۱۰ طبقه یک مرکز حمل و نقل معمولی نیست. در واقع، باید این فرودگاه را در لیست محبوب ترین جاهای دیدنی سنگاپور قرار داد.

علاوه بر ۳۰۰ فروشگاه، ویژگی مشهور فرودگاه آبشار داخلی HSBC به ارتفاع ۴۰ متر است که اطراف آن بیش از ۲۰۰۰ درخت کاج کاشته شده است. هر سه ترمینال فرودگاه (که به طور پیوسته به هم متصل هستند) همچنین یک باغ مخصوص به خودشان دارند. یک باغ کاکتوس در ترمینال ۱؛ یک باغ آفتابگردان در T2؛ و یک باغ پروانه معروف در T3 که خانهٔ بیش از ۴۰ گونه پروانه، یک آبشار به ارتفاع ۶ متر و بسیاری از گیاهان دیدنی است.

فرودگاه همچنین دوسالن سینما، یک مرکز سرگرمی با ماشین ‌های بازی قدیمی، یک پارک داخلی با مارپیچ‌ های باغ و سکوهای دیدنی شگفت ‌انگیز و یک سرسره با ارتفاع ۱۲ متر (به ارتفاع چهار طبقه) که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان قابل استفاده است، را در بر می ‌گیرد.

  • آدرس: 78 Airport Boulevard, Singapore

13- گالری ملی سنگاپور (National Gallery Singapore)

گالری ملی سنگاپور (National Gallery Singapore)

گالری ملی سنگاپور که میزبان بزرگ ترین مجموعه هنرهای مدرن در جنوب شرق آسیا است، عمدتاً بر روی آثار هنرمندان محلی و آسیایی در قرن نوزدهم تمرکز دارد. اینجا در یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی سنگاپور، بیش از ۹۰۰۰ اثر هنری در بیش از ۶۴۰۰۰ متر مربع فضا نمایش داده می شود.

علاوه بر مجموعه دائمی، گالری، نمایشگاه ‌های موقتی هم در زمینه‌ های منحصر به فردی مانند نقاشی ویتنامی، عکاسی مدرن و خطاطی چینی برگزار می ‌کند. تورهای رایگان به زبان های انگلیسی و ماندرین در دسترس است و گالری همچنین کارگاه ‌ها و نمایش های ویژه برای بزرگسالان و کودکان را نیز ارائه می دهد.

  • آدرس: 1 St. Andrew’s Road, #01

14- موزه تجربی دریایی (The Maritime Experiential Museum)

موزه تجربی دریایی (The Maritime Experiential Museum)

این موزه یکی دیگر از جهای دیدنی سنگاپور است که روشی عالی برای کاوش دبارهر تاریخ دریانوردی سنگاپور از طریق نمایشگاه‌ های جذاب و تعاملی را به بازدید کنندگان ارائه می دهد.

در داخل مجموعه، بزرگت رین جاذبه موزه “جواهر مسقط” است، که یک نسخه‌ تقلیدی از یک کشتی شناور است که در سال ۸۳۰ میلادی در حین سفر بین آفریقا و چین غرق شد. همچنین می‌ توانید مدل‌ های بزرگ از کشتی ‌های تجارتی که در مسیر ابریشم سفر می‌ کردند را ببینید، مهارت‌ های ناوبری و خواندن نقشه‌ه ای دریایی را یاد بگیرید و تجرب ه‌ای از غرق شدن کشتی در قرن نهم در تئاتر توفان در یک شبیه‌ سازی خاص را تجربه کنید.

آدرس: 8 Sentosa Gateway, Singapore

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی سنگاپور

محبوب ترین جاذبه های طبیعی سنگاپور کدامند؟

برخی از محبوب ترین جاذب های طبیعی سنگاپور عبارتند از: باغ‌ های خلیج سنگاپور، باغ گیاهشناسی و جزایر سنتوزا و پالائو اوبین.

دیدنی ترن جاذبه های تاریخی سنگاپور کدامند؟

برخی از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی سنگاپور عبارتند از: پارک فورت کانینگ، کلارک کی و پارک مرلیون.

جذاب ترین موزه های سنگاپور کدامند؟

برخی از جذاب ترین موزه های سنگاپور عبارتند از: موزه تجربی دریایی، گالری ملی سنگاپور و موزه تمدن ‌های آسیایی.

جمع بندی

سنگاپور، شهری پرجاذبه و یک مقصد توریستی محبوب در جنوب شرق آسیا است. این شهر-دولت کوچک ولی پراهمیت به عنوان یک مرکز  مالی و تجاری بین ‌المللی شناخته می‌شود. در سنگاپور، می ‌توانید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بی‌ نظیری لذت ببرید. از جمله جاهای دیدنی معروف در سنگاپور می ‌توان به مرکز مالی و تجاری مارینا بی سندز ، باغ ‌های گیاهشناسی، و جزیره سنتوزا اشاره کرد.

همچنین، سنگاپور با رستوران ‌های معروف و متنوع خود به عنوان یک بهشت غذایی شناخته می‌ شود. با ترکیب فرهنگ ‌های مختلف، معماری زیبا و فضاهای سبز آرامش‌ب خش، سنگاپور یک مقصد جذاب برای گردشگران است. اگر تجربه سفر به سنگاپور را داشته اید، لطفا نظرات تان را درباره بهترین جاهای دیدنی سنگاپور با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

source

توسط wikiche