گوشی HMD Pulse یکی از اولین محصولاتی است که تحت نام HMD روانه بازار می‌شود. با ما همراه باشید تا با مشخصات و امکانات این گوشی آشنا شویم.

همچنین بخوانید :

کمپانی HMD برندی است و که مالکیت گوشی‌های نوکیا را بر عهده دارد و در حال حاضر گوشی‌های نوکیا را تولید می‌کند. اما امسال این کمپانی تصمیم گرفته است تا گوشی‌هایی با نام برند خود را نیز روانه بازار کند. البته این موضوع پایان کار گوشی‌های نوکیا نخواهد بود و این گوشی‌ها همچنان در چرخه‌های تولید باقی خواهد ماند. این کمپانی اولین گوشی خود را با نام گوشی HMD Pulse به بازار روانه کرده است که شامل سه نسخه خواهد بود. در ادامه با پلازا همراه باشید تا بیشتر با این گوشی آشنا شویم.

فهرست مطالب

مشخصات فنی گوشی HMD Pulse

ویژگی‌ها گوشی HMD Pulse
نمایشگر ۶.۶۵ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن ۷۲۰x۱۶۱۲
پردازنده Unisoc T606
پردازنده گرافیکی Mali-G57
سیستم عامل اندروید ۱۴
حافظه/رم ۶۴ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم
۶۴ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم
دوربین‌ ۱۳ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژر ۱۰ واتی
قیمت حدود ۱۴۰ یورو

بررسی کامل گوشی HMD Pulse

به‌طورکلی گوشی HMD Pulse در سه نسخه روانه بازار خواهد شد که این گوشی نسخه استاندارد آن است و شاهد دو مدل پلاس و پرو این گوشی نیز خواهیم بود که تفاوت چندان زیادی با نسخه استاندارد نخواهند داشت و تنها در برخی از بخش‌ها شاهد تقویت خواهیم بود.

گوشی‌ چندان قدرتمند نیست و می‌توان از آن به‌عنوان یک گوشی معمولی یاد کرد. اگر به دنبال گوشی هستید که تنها کارهای روزمره شما عزیزان را انجام دهد می‌توانید این گوشی را خریداری کرده و از آن استفاده نمائید. این گوشی به مدت سه سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد و تا اندروید ۱۶ آپدیت خواهد شد.

طراحی گوشی HMD Pulse

گوشی HMD Pulse در اندازه‌های ۱۶۳.۹ در ۷۵.۰۲ در ۸.۴۵ تولید شده است و به بازار عرضه خواهد شد. این گوشی بر اساس اندازه ای که دارد کاملاً خوش دست خواهد بود و در دست گرفتن و استفاده کردن از آن کار چندان سختی برای شما عزیزان نخواهد بود. همچنین باید اشاره کرد که این گوشی در وزن ۱۸۷ گرمی به بازار عرضه خواهد شد. این گوشی وزن کمی داشته و در دست گرفتن در مدت زمان طولانی شما را آزار نخواهد داد که این موضوع یک امتیاز مثبت برای این گوشی محسوب خواهد شد.

طراحی گوشی HMD Pulse

بر اساس اطلاعاتی که در دستان ما قرار گرفته است، این گوشی در سه رنگ آبی، مشکی و صورتی تولید شده و به بازار عرضه خواهد شد. دو گوشی دیگر نیز رنگ‌های مختلفی خواهند داشت، اما این سه مدل در برخی از رنگ‌ها با هم اشتراک دارند و می‌توانید خریداری کنید.

این گوشی موفق شده است تا استاندارد IP52 را دریافت کرده است. این استاندارد بدین معنا است که این گوشی می‌تواند در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاومت از خود نشان دهد. این گوشی باتری قابل ‌تعویض توسط کاربر را دارد که برای این کار به برخی تجهیزات احتیاج خواهید داشت.

صفحه ‌نمایش

گوشی HMD Pulse از یک صفحه ‌نمایش با اندازه ۶.۵۶ اینچی برخوردار است که پنل این گوشی از نوع LCD خواهد بود. نسخه استاندارد این گوشی با دو نسخه دیگر هیچ تفاوتی در بخش صفحه ‌نمایش نداشته و هر دو از یک مدل و اندازه استفاده می‌کنند. رزولوشن تصویر این صفحه‌ نمایش ۷۲۰ در ۱۶۲۰ خواهد بود که چندان جالب نیست و نشان می‌دهد که صفحه‌ نمایش این گوشی عملکردی کاملاً معمولی را برای شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد. نسبت تصویر این صفحه ‌نمایش نیز ۲۰:۹ خواهد بود.

همچنین بخوانید :

همچنین این گوشی از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی نیز برخوردار شده است. در حال حاضر بیشتر گوشی‌ها از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند و این گوشی توان رقابت با دیگر گوشی‌ها را نخواهد داشت. هر چند این رفرش ریت نیز قابل قبول خواهد بود. گوشی HMD Pulse در بهترین شرایط می‌تواند تا ۶۰۰ نیت نور تولید کند و شاید در هنگام استفاده در زیر نور خورشید کمی شما را به چالش بکشد. این گوشی قابلیتی دارد که می‌تواند ۷۰ درصد از طیف‌های رنگی NTSC را پوشش دهد.

پردازنده گوشی اچ ام دی پالس

گوشی HMD Pulse در بخش پردازنده نیز عملکرد چندان مناسبی نداشته است و بهتر است که انتظار بسیار بالایی از این گوشی نداشته باشید، زیرا این گوشی شما را ناامید خواهد کرد و برای تجربه گیم‌های روز دنیا اصلاً مناسب نیست و می‌توانید بازی‌های معمولی را با آن تجربه کنید. این گوشی از پردازنده‌های قدیمی Unisoc T606 استفاده کرده است که این پردازنده عملکرد چندان مناسبی ندارد. نکته قابل‌توجه اینجا است که دو نسخه پرو و پلاس این گوشی نیز از همین پردازنده استفاده کرده‌اند و تفاوت چندان فاحشی با نسخه استاندارد ندارند.

این پردازنده قدیمی، هشت هسته‌ای است. دو هسته ابتدایی این پردازنده از نوع Cortex-A72 بوده و شش هسته دیگر نیز از نوع Cortex-A55 خواهد بود. همان‌طور که می‌بینید، این تراشه از هسته‌های قدرتمندی به جهت پردازش بازی‌های سنگین استفاده نمی‌کند.

پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Mali_G57 خواهد بود. تمامی این قطعات یک گوشی معمولی را برای شما به ارمغان خواهد آورد که می‌توانید از آن به جهت پیشبرد کارهای روزمره خود از آن استفاده نمایید و این گوشی کاربرد دیگری برای شما عزیزان نخواهد داشت.

مشخصات گوشی HMD Pulse

رم و حافظه داخلی

عملکرد گوشی HMD Pulse در بخش رم و حافظه داخلی نیز چندان مناسب نیست و بسیاری از افراد را ناامید کرده است. در حال حاضر کمتر گوشی پیدا می‌شود که از این ترکیب رم و حافظه داخلی برای خدمات‌رسانی استفاده نماید که جالب به نظر می‌رسد. به‌طور کلی این گوشی تنها از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. در حال حاضر بیشتر گوشی‌های جدید موجود در بازار حداقل از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار هستند. شما در هنگام خرید این گوشی، چاره ای جز انتخاب حافظه ۶۴ گیگابایتی نخواهید داشت.

میزان حافظه رم این گوشی نیز ۴ گیگابایت خواهد بود. باید اشاره کرد که امکان افزایش حافظه رم موجود خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از میزان حافظه داخلی، میزان رم این گوشی را به شش گیگابایت نیز افزایش دهید که در تنظیمات گوشی قابل اجرا است.

خوشبختانه این گوشی از حافظه خارجی یا SD Card پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید SD Card تا حافظه ۲۵۶ گیگابایت را داخل گوشی قرار دهید و استفاده کنید. شما با این موضوع می‌توانید مشکل کمبود حافظه گوشی خود را به راحتی رفع نمایید.

همچنین بخوانید :

دوربین

قسمت دوربین وجه تمایز گوشی HMD Pulse با دو نسخه دیگر است و نسخه استاندارد از عملکرد دوربین ضعیف‌تری برخوردار است و اگر به دنبال عملکرد دوربین بهتری هستید می‌توانید گزینه‌های پرو و پلاس را برای خرید خود انتخاب نمایید. به‌طور کلی این گوشی از دو دوربین پشتی برخوردار خواهد بود. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید بوده و از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار است و از قابلیت فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که می‌بینید عملکرد دوربین این گوشی چندان جالب نیست.

دوربین سلفی نیز به همان اندازه از عملکرد بالایی برخوردار نیست. این دوربین از نوع واید بوده و از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. سنسور دوربین به صورت پانچ شده در قسمت جلویی گوشی پانچ شده است که نسبت به رقبای موجود در بازار بهتر است. متأسفانه، استفاده از پردازنده ضعیف در این گوشی، عملکرد فیلم‌برداری را نیز زیر سؤال برده است. بر اساس پردازنده این گوشی می‌تواند با کیفیت 1080p فیلم‌برداری کرده و برای شما ذخیره کند. اگر عملکرد پردازنده بهتر بود امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K نیز ممکن می‌شد.

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی HMD Pulse برای اولین‌بار در تاریخ ۲۴ آوریل سال ۲۰۲۴ معرفی گردید و به بازار جهانی معرفی شد. در حال حاضر امکان سفارش از وب سایت رسمی این کمپانی قابل اجرا است. بر اساس اطلاعات این مدل گوشی در کشور آمریکا عرضه نخواهد شد. کمپانی HMD برای نسخه استاندارد خود قیمت ۱۴۰ یورویی را انتخاب کرده که جزو گوشی‌های ارزان قیمت بازار به حساب می‌آید. دیگر نسخه‌های گوشی نیز با قیمت ۱۶۰ و ۱۸۰ یورو به بازار جهانی عرضه خواهند شد که می‌توانید به راحتی خریداری نمایید.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی HMD Pulse همراه شما عزیزان بودیم. گوشی که معرفی آن شاید موجب پایان ‌یافتن همکاری نوکیا با HMD باشد. همان‌طور که گفتیم این گوشی کاملاً معمولی بوده و باتوجه‌به قیمت پایینی که دارد می‌تواند کارهای روزمره شما عزیزان را پیش ببرد. نظر شما چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید شما عزیزان باشد؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche