اسفند 1399: آقای دهقانی‌نیا (سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا) با اشاره به نبود سامانه‌ای یکپارچه برای نظارت بر خودروهای گذرموقت گفته اگر شخصی با خودرو گذر موقت، وارد کشورمان شود و خودرو را داخل کشور قرار دهد و سپس خودش از کشور خارج شود، سیستم‌های نظارتی، متوجه آن نمی‌شوند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا؛ سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا
حمیدرضا دهقانی‌نیا؛ سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا

آقای دهقانی‌نیا همچنین گفته که باید ارتباط بین خودروهای وارداتی گذرموقت با پلیس راهور و گذرنامه، در قالب سامانه‌ای جامع و یکپارچه و کارآمد برقرار باشد تا این اشخاص قابل رصد باشند، اما اکنون این سامانه‌ها یکپارچه نیستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، درباره موضوع قاچاق خودرو، گفته یکی از حفره‌ها، خودروهای گذر موقت هستند که باید اطلاعات این خودرو‌ها علاوه بر گمرک، با بقیه ضابطان از جمله پلیس راهور و پلیس مبارزه با قاچاق به اشتراک گذاشته شود. آقای دهقانی‌نیا گفته برای 108 خودرو در آذربایجان غربی در پلدشت پرونده تشکیل شد که محکومیت 280 میلیارد تومانی گرفتند، همچنین 17 دستگاه خودرو لوکس در کرج داریم که محکومیت 73 میلیاردی گرفتند که خلأ و نقص آن هم موضوع گذرموقت بود.

چندی پیش نیر سرهنگ امینی (رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا) از تشکیل 236 فقره پرونده قضایی برای بیش از 2 هزار خودرو قاچاق با ارزش بیش از 10 هزار میلیارد، خبر داده بود. 


source

توسط