انیمیشن مخترع یکی از انیمیشن‌هایی است که در سال 2023 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن The Inventor آشنا شوید.

ژانر کارتون مخترع ماجراجویی و کمدی است. این انیمیشن محصول کشورهای آمریکا، فرانسه و ایرلند است و به کارگردانی جیم کاپوبیانکو (Jim Capobianco) تولید شده است که برای انیمیشن Ratatouille کاندید دریافت جایزه اسکار شده بود. همچنین Pierre-Luc Granjon در کارگردانی این اثر همکاری داشته است. تاریخ اکران انیمیشن مخترع در 12 ژوئن 2023 برابر با 22 خرداد 1402 در جشنواره بین المللی انیمیشن انسی (Annecy International Animation Film Festival) بود. از جمله بازیگرانی که در این استاپ موشن به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان استیون فرای (Stephen Fry)، ماریون کوتیار (Marion Cotillard)، دیزی ریدلی (Daisy Ridley) و مت بری (Matt Berry) را نام برد. همچنین مدت زمان کارتون مخترع حدود 1 ساعت و 30 دقیقه است. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به بررسی انیمیشن The Inventor خواهیم پرداخت و بیشتر درباره داستان، بازیگران و نقدهای این انیمیشن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن مخترع  

انیمیشن The Inventor

به طور خلاصه انیمیشن The Inventor داستان مخترع و هنرمند معروف لئوناردو داوینچی را پس از رفتن از ایتالیا به فرانسه دنبال می‌کند. او برای پیدا کردن پاسخ یک سوال به مطالعه و اختراع‌ می‌پردازد. برای ادامه داستان می‌توانید انیمیشن The Inventor را تماشا کنید.

بازیگران انیمیشن مخترع

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های کارتون مخترع آشنا خواهیم شد.

استیون فرای

بازیگران انیمیشن مخترع

استیون فرای یک بازیگر، کمدین، نویسنده و کارگردان انگلیسی است که در تاریخ 24 آگوست 1957 برابر با 2 شهریور 1336 در لندن متولد شد. او کاندید دریافت جایزه‌های مختلفی از جمله گلدن گلوب شده است. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان مجموعه فیلم‌های The Hobbit را نام برد. استیون فرای در انیمیشن مخترع در نقش Leonardo da Vinci حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

دیزی ریدلی

کارتون مخترع

دیزی ریدلی یک بازیگر انگلیسی است که در تاریخ 10 آوریل 1992 برابر با 21 فروردین 1371 متولد شد. از جمله آثاری که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان فیلم The Force Awakens محصول سال 2015، فیلم The Last Jedi محصول سال 2017 و فیلم The Rise of Skywalker محصول سال 2019 را نام برد. دیزی ریدلی در کارتون مخترع ایفای نقش Marguerite de Navarre را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

ماریون کوتیار

بررسی انیمیشن The Inventor

ماریون کوتیار یک بازیگر فرانسوی است که در تاریخ 30 سپتامبر 1975 برابر با 8 مهر 1354 در پاریس متولد شد. او برای بازی در فیلم La Vie en Rose جایزه‌های گلدن گلوب، اسکار و بفتا را دریافت کرده است. از جمله فیلم‌های دیگری که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان Inception به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) را نام برد. ماریون کوتیار در انیمیشن The Inventor به ایفای نقش Louise of Savoy پرداخته است.

همچنین بخوانید :

مت بری

هنرپیشه های کارتون مخترع

مت بری یک بازیگر، کمدین، موزیسین و نویسنده انگلیسی است که در تاریخ 2 می 1974 برابر با 12 اردیبهشت 1353 متولد شد. از جمله آثار چند سال اخیر که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان سریال What We Do In The Shadows را نام برد. او همچنین یک BAFTA TV Award دریافت کرده است. مت بری در انیمیشن مخترع در نقش کاراکتر Pope Leo X بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

نقد کارتون مخترع و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات انیمیشن The Inventor و نقدهای آن می‌پردازیم. این انیمیشن تا الان در سه سایت‌ معروف آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 6.2 از 10، 77 از 100 و 68 از 100 را کسب کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه بعضی از نقدهایی کمی که تا الان در مورد انیمیشن مخترع به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بخوانید.

Paste Magazine / تارا بنت: 82

خوشبختانه، سال 2023 همچنان یک سال بسیار خوب برای انواع انیمیشن‌ها است. انیمیشن The Inventor نشان می‌دهد که تکنیک‌های سنتی انیمیشن در آن که با چنین مهارت، عزم و اشتیاق انجام شده است به‌اندازه کسی که الهام‌بخش استفاده از آن‌ها در این اثر بوده جاودانه هستند.

Austin Chronicle / ریچارد ویتاکر: 78

جسارت غیر قابل انکاری در تصمیم کاپوبیانکو برای نشان دادن این بیوگرافی با استفاده از استاپ موشن وجود دارد اما برای نشاط و نبوغ بی اندازه داوینچی بسیار خوب و مناسب است.

Wall Street Journal / کایل اسمیت: 60

انیمیشن مخترع به طور ناخوشایندی بین یک فیلم مخصوص کودکان و یک فیلم مخصوص بزرگسالان قرار می‌گیرد.

The New York Times / لیزا کندی: 50

کارتون مخترع پر از درس‌های آموزنده در مورد قدرت، نوآوری و کنجکاوی است که حالت موعظه دارند، با این حال ممکن است یک درس ناخواسته انیمیشن مخترع این باشد که خود درس‌ها، هر چند خردمندانه باشند همیشه جالب نیستند.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به معرفی انیمیشن مخترع پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر انیمیشن The Inventor را تماشا کنید و اگر می‌خواهید با داستان و شخصیت‌های دیگر آن آشنا شوید این انیمیشن را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید نظر خود را در مورد کارتون مخترع و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر انیمیشن جدیدی دیده‌اید که تماشای آن را به دیگران هم پیشنهاد می‌کنید اما در این سایت مقاله آن وجود ندارد می‌توانید عنوان آن را در یک کامنت بگویید تا آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

همچنین بخوانید :
منتخب کاربران

source

توسط wikiche