انیمه موریارتی وطن پرست برای آن دسته از اوتاکوهایی که عاشق انیمه‌های کارآگاهی پیچیده و مرموز هستند، ساخته شده است. انیمه Moriarty the Patriot این بار از دیدگاه جیمز موریاتی داستان را روایت می‌کند.

نام انیمه موریاتی وطن پرست ما را به یاد داستان‌های هیجان‌انگیز شرلوک هلمز می‌اندازد. با این حال، این انیمه با تغییر بخش‌های مختلف و خلق روایتی جدید داستان زندگی جیمز موریاتی را به ما نشان می‌دهد. این که او چطور به جیمز موریاتی معروف تبدیل می‌شود و چه کارهایی برای کشورش انجام می‌دهد، در انیمه Moriarty the Patriot خواهید دید.

اگر کنجکاوید که بدانید در دنیای انیمه شرلوک هلمز، موریاتی و دیگر شخصیت‌های داستان به چه شکل نشان داده شده‌اند، در بررسی انیمه موریارتی وطن پرست با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه موریارتی وطن پرست

ژانر انیمه موریاتی وطن پرست

داستان انیمه موریارتی وطن پرست در اواخر قرن نوزدهم، امپراتوری بریتانیا اتفاق می‌افتد. جایی که اختلاف طبقاتی بیداد می‌کند. اشراف ظالم بر مردم حکومت می‌کنند و قشر طبقه پایین هیچ فرصت و امیدی برای پیمودن پله‌های ترقی ندارند.

خانواده موریارتی نیز یکی از همین اشراف منفور هستند که خود را غرق در عیش و نوش کرده و به زیردستان خود ظلم می‌کنند. اما پسر بزرگشان آلبرت موریاتی با آن‌ها فرق دارد. او نمی‌تواند همانند سایز نجیب‌زادگان رفتار کند و از تمام عملکردهای آن‌ها بیزار است. آلبرت سعی می‌کند اندکی از رنج مردم بینوا بکاهد. از این رو، هرازگاهی به یتیم‌خانه‌ها سر می‌زند و به کودکان کمک می‌کند. تا این که یک روز، آلبرت دو برادر یتیم را می‌بیند که یکی از آن‌ها نبوغ عجیبی دارد.

وقتی آلبرت با آن دو بیشتر آشنا می‌شود، می‌بیند که این دو برادر همانند او نفرتی عمیق نسبت به اشراف و نجیب‌زادگان ظالم دارند. به همین دلیل، تصمیم می‌گیرد آن دو را به عنوان برادرش به خانه ببرد. آن دو برادر نام خانوادگی موریارتی را به ارث برده و به عنوان فرزندخوانده‌های خانواده موریاتی به همه معرفی می‌شوند.

اما پدر و مادر آلبرت و برادر کوچک‌ترش نمی‌توانند حضور این دو را تحمل کنند و همگی از این که دو کودک از طبقه پایین جامعه به خانه آن‌ها وارد شده است، خشمگین هستند. به همین دلیل، هم خانواده موریاتی و هم کارکنان عمارتشان با آن‌ها با تحقیر و ظلم رفتار می‌کنند. آلبرت نیز به نوبه خود از این بدرفتاری‌ها در امان نبود.

وقتی آلبرت، ویلیام و لوئیس می‌بینند که تاکنون هیچ چیز جز تحقیر و ظلم در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند عایدشان نشده، تصمیم می‌گیرند عمارت را می‌سوزانند و تمام سکنه آن، از جمله خانواده آلبرت، را می‌کشند. این به آلبرت اجازه می‌دهد تا کنترل دارایی خانواده‌اش را در دست بگیرد. برادر یتیم باهوش نیز هویت ویلیام جیمز موریارتی، برادر بیولوژیکی آلبرت که در آتش‌سوزی کشته شد، را به دست آورد.

برادران موریارتی زندگی جدیدی را در کنار هم آغاز کرده و سعی می‌کنند با حیله‌ها و نیرنگ‌هایی که تقریبا غیرقانونی‌ هستند، جامعه را از وجود اشراف‌زادگان پاک کنند. آن‌ها با این کار می‌خواهند اختلاف طبقاتی را از بین برده و دنیایی زیباتر بسازند.

تا این که بعد از قتل یک نجیب‌زاده، ویلیام با شرلوک هلمز آشنا می‌شود. شرلوک با بررسی جسد و صحنه جرم متوجه می‌شود قتل کاملا عمدی اتفاق افتاده و دست شخص ثالثی در کار است. این موضوع سبب علاقمند شدن ویلیام به شرلوک می‌شود. بنابراین، نبرد ذهنی این دو با هم آغاز می‌شود.

شخصیت های انیمه موریارتی وطن پرست

شخصیت های انیمه موریارتی وطن پرست

جالب‌ترین بخش انیمه موریارتی وطن پرست، کاراکترهای آن هستند. این انیمه دارای دو دسته شخصیت است؛ آن‌هایی که در انیمه ثابت هستند و انیمه حول محور آنان‌ می‌چرخد و شخصیت‌هایی که بعد از ایفای نقش خود کنار گذاشته می‌شوند. کاراکترهای انیمه موریارتی وطن پرست به شرح زیر هستند:

همچنین بخوانید :

ویلیام جیمز موریاتی (William James Moriarty)

زمان پخش انیمه موریاتی وطن پرست

ویلیام شخصیت اصلی انیمه و دومین پسر خانواده موریارتی است. او مغز متفکر پشت تمام نقشه‌هایی است که برای از بین بردن اشراف به کار گرفته می‌شود. او هوش بسیار بالایی دارد که از آن برای از بین بردن اختلاف طبقاتی استفاده می‌کند. او رنج‌های بسیاری کشیده، به همین دلیل از اشراف متنفر است. او نقشه‌های خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند که بدون جا گذاشتن مدرک به هدفش برسد.

ویس اکتور خوش صدای ویلیام، سوما سایتو (Soma Saito) نام دارد. این خواننده و دوبلور ژاپنی تاکنون آلبوم‌های بسیاری را منتشر کرده و همچنین در انیمه‌های بسیاری نیز حضور داشته است. سایتو در انیمه رورونی کنشین 2023 به جای شخصیت هیمورا کنشین صحبت کرده است. علاوه بر این، او به دلیل خواننده بودنش در اکثر انیمه‌های موزیکال نیز حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

آلبرت جیمز موریارتی (Albert James Moriarty)

تریلر انیمه Moriarty the Patriot

آلبرت تنها بازمانده خانواده موریارتی بوده که بعد از کشته شدنشان تمام ثروت به او رسیده است. او یک سرهنگ دوم ارتش بریتانیا خواهد شد که زیر نظر مایکرافت هلمز برای ریاست MI6 آموزش داده می‌‌شود. آلبرت با تمام نقشه‌های ویلیام همراه می‌شود و به او در اجرای آنان کمک می‌کند. با وجود این که آلبرت در اکثر مهمانی‌های تجملاتی اشراف شرکت می‌کند، اما از تمام آن‌ها متنفر است.

تاکویا ساتو (Takuya Satō) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او در انیمه Dakaichi به جای شخصیت چیهیرو آیاگی (Chihiro Ayagi) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

شرلوک هلمز (Sherlock Holmes)

ژانر انیمه موریاتی وطن پرست

شرلوک دوست و رقیب ویلیام است. او یک کارآگاه بسیار باهوش و زیرک بوده که به کارهای ویلیام شک می‌کند. شرلوک در یک خانه اجاره‌ای همراه واتسون زندگی می‌کند. او و واتسون در بسیاری از پرونده‌ها همراه هم هستند. ویلیام بعد از این که از نبوغ او آگاه می‌شود علاقه عجیبی به شرلوک پیدا کرده و سعی می‌کند در بسیاری از نقشه‌ها او را بازی دهد؛ مثلا نشانه‌هایی می‌گذارد و او را به دنبال خود می‌کشد. شرلوک و ویلیام به نحوی احساس می‌کنند یکدیگر را درک می‌کنند.

ماکوتو فوروکاوا (Makoto Furukawa) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او در انیمه مرد تک مشتی به جای شخصیت سایتاما، انیمه کاگویا ساما عشق جنگه به جای شخصیت میوکی شیروگانه (Miyuki Shirogane) و انیمه دکتر استون به جای شخصیت تایجو اوکی (Taiju Oki) صحبت کرده است.

جان اچ.واتسون (John H. Watson)

تریلر انیمه Moriarty the Patriot

واتسون نزدیک‌ترین دوست شرلوک و همچنین هم‌خانه او است. جان واتسون در جنگ بین انگلیس و افغانستان به عنوان یک پزشک فعالیت می‌کرد. اکنون همراه شرلوک به حل پرونده‌ها پرداخته و به در مسائل مختلف کمک می‌کند.

یوکی اونو (Yūki Ono) خوش‌صدا، دوبلور این شخصیت دوست‌داشتنی است. او در انیمه‌های بسیاری حضور داشته که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه Dakaichi به جای شخصیت جونتا آزومایا (Junta Azumaya) و انیمه نوراگامی به جای شخصیت اوراساوا (Urasawa) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

فرد پورلاک (Fred Porlock)

تعداد قسمت های انیمه موریارتی وطن پرست

فرد یکی از همکاران ویلیام است که به عنوان استاد تغییر قیافه و هنرهای رزمی به او کمک می‌کند. او در استفاده از چاقو و سلاح‌های مرگبار مهارت خاصی دارد. فرد جاسوس و دلال اطلاعات ویلیام نیز هست، اما به ندرت صحبت می‌کند مگر اینکه بخواهد اطلاعاتی را که جمع آوری کرده است، ارائه دهد. علیرغم شخصیت گوشه گیرش، او بسیار مهربان و خوش‌قلب است. او در مقابل کودکان رفتار بسیار ملایمی را نشان می‌دهد و وقتی می‌بیند کودکی قربانی جنایت شده عصبانی می‌شود.

یوتو یومرا (Yūto Uemura) ویس اکتور خوش‌صدا و جوان ژاپنی فرد را دوبله کرده است. یومرا به جای شخصیت‌های جذاب بسیاری صحبت کرده است. از بین آن‌ها می‌توان به تورفین در انیمه وینلند ساگا، آتسوشی ناکاجیما (Atsushi Nakajima) در انیمه سگ‌های ولگرد بانگو، انیمه تسورونه به جای میناتو نارومیا (Minato Narumiya) و انیمه عشق در فرانیکس به جای هیرو اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

سباستین موران (Sebastian Moran)

بررسی انیمه موریارتی وطن پرست

سباستین نیز یکی دیگر از همکاران ویلیام است. او حاضر است جان خود را برای ویلیام فدا کند. سباستین یک تک تیرانداز خبره است که می‌تواند اهداف خود را در فواصل بسیار شدید، به ویژه با تفنگ، هدف قرار دهد. همچنین به عنوان محافظ ویلیام نیز عمل می‌کند. او بسیار جذاب است و اکثر اوقات در حال لاس زدن با زنان دیده می‌شود.

ساتوشی هینو (Satoshi Hino) ویس اکتور خوش‌صدای ژاپنی، صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. ساتوشی در انیمه‌هایی همچون انیمه رورونی کنشین 2023 به جای شخصیت سایتو هاجیمه (Saitō Hajime)، انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت نوریتوشی کامو (Noritoshi Kamo) و انیمه free به جای شخصیت نائو سریزاوا (Nao Serizawa) حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه  Moriarty the Patriot

انیمه موریارتی وطن پرست براساس مانگایی با همین نام نوشته ریوسوکه تاکه‌ئوچی (Ryōsuke Takeuchi) ساخته شده است. این مانگا از 2016 تاکنون در 19 ولوم منتشر شده است. تعداد قسمت های انیمه موریارتی وطن پرست در 24 اپیزود به همراه 2 قسمت ویژه خلاصه می‌شود. زمان پخش انیمه موریاتی وطن پرست نیز به 11 اکتبر 2020 (20 مهر 1399) برمی‌گردد.

آهنگ تیتراژ ابتدایی این انیمه «قلب‌های پیچ خورده» نام دارد که توسط هاتاناکا اجرا شده و آهنگ تیتراژ پایانی آن نیز با نام «امگا» STEREO DIVE خوانده شده است.

انیمه موریارتی وطن پرست بین اوتاکوها بسیار محبوب است. جدال دو شخصیت موریارتی و هلمز به طرز شگفت‌انگیزی در این انیمه نشان داده شده است. به طوری که نبرد ذهنی این دو، انیمه Moriarty the Patriot را به یکی از بهترین انیمه‌های کارآگاهی تبدیل کرد.

هوش و ذکاوت موریارتی و همچنین روش‌هایی که او برای رساندن اشراف به سزای اعمالشان استفاده می‌کند، از نقاط قوت انیمه است. او اشرافی را به قتل می‌رساند که بسیار ظالم هستند و مخاطب با دیدن مرگ آن‌ها ناراحت نخواهد شد. با این حال، توجیه برخی از قتل‌ها کمی سخت است؛ به عنوان مثال، خدمتکارانی که در آتش‌سوزی کشته شدند، همگی مستحق مرگ نبودند. به همین دلیل، با این که موریارتی با اهداف خیرخواهانه دست به جنایت می‌زند، اما هنوز یک ضدقهرمان است نه یک قهرمان معمولی!

نکته دیگری که درباره این انیمه وجود دارد، شخصیت‌های آن است. شرلوک هلمز، موریارتی و واتسون هیچ شباهتی به سه شخصیت اصلی داستان‌ اصلی شرلوک هلمز ندارند. می‌توان گفت آن‌ها تنها نام را به ارث برده‌اند. موریارتی دیگر آن دیوانه نابغه‌ای که تنها برای سرگرمی دست به کشتن انسان‌ها می‌زد، نیست. اینجا او یک انسان‌دوست است.

این موضوع برای برخی‌ از طرفداران نکته‌ای منفی است و برای بسیاری یک نکته مثبت؛ زیرا دیگر کلیشه‌ای که در تمام اقتباس‌های شرلوک هلمز وجود دارد، اینجا دیده نمی‌شود. همه شخصیت‌ها خاص، منحصر به فرد و جدید هستند و مخاطب را با ماجراها و واکنش‌های جدید غافل‌گیر می‌کنند.

امتیازات انیمه Moriarty the Patriot

بررسی انیمه موریارتی وطن پرست در سایت‌های مختلف با نظرات و نقدهای مثبتی روبرو شده است. به طوری که این انیمه در سایت IMDb نمره 8 و در سایت MyAnimeList نمره 8.2 از 10 نمره را از آن خود کرده است.

کلام آخر

با انیمه موریارتی وطن پرست آشنا شدید. این انیمه یکی از برترین انیمه‌های کارآگاهی و معمایی است که می‌تواند هر کسی را سر جای خود میخکوب کند. نظر شما درباره این انیمه چیست؟ آیا موریارتی می‌تواند دنیایی که آرزویش را دارد، بسازد؟

source

توسط wikiche