پوکو X6 پرو و نوت 13 پرو شیائومی از با وجود اینکه قیمت کاملا نزدیک به هم دارند، تفاوت‌هایی در ظاهر و برخی مشخصات سخت افزاری دارند؛ به همین دلیل، ما قصد داریم تا در این مقاله با مقایسه گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G با پوکو X6 پرو همراه شما عزیزان باشیم.

گوشی‌های ساخت شیائومی سال‌ها است که در بازار ایران جا خوش کرده و افراد مختلفی تمایل دارند از این گوشی‌ها استفاده کنند. برند شیائومی به ‌این ‌علت معروف است که در کنار امکانات و عملکرد بالای گوشی‌ها، قیمت پایین و مقرون ‌به‌ صرفه‌ای دارند. شیائومی در بازار میان‌رده گوشی‌های متعددی به بازار عرضه کرده که علاوه بر رقابت با سایر برندها، خریداران برای خرید گوشی میان‌رده شیائومی نیز میان چند مدل گوشی بایستی تصمیم‌گیری کنند. شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G و پوکو X6 پرو نیز دو مدل از میان‌رده‌های جدید و محبوب این برند هستند که در این مطلب پلازا قصد داریم آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات دو گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G و پوکو X6 پرو

مشخصات گوشی پوکو X6 پرو
ردمی نوت ۱۳ پرو 5G
ابعاد ۱۶۰.۵ در ۷۴.۳ در ۸.۳ میلی‌متر ۱۶۱.۲ در ۷۴.۲ در ۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۰ گرم ۱۸۷ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ ۶.۶۷ اینچ
نوع صفحه نمایش امولد امولد
رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ۱۲۰ هرتز
تراشه دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا اسنپدراگون 7s نسل ۲
دوربین‌های پشتی ۲ + ۸ + ۶۴ مگاپیکسل ۲ + ۸ + ۲۰۰ مگاپیکسل
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
میزان رم ۸/۱۲ گیگابایت ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
قیمت کانفیگ پایه
حدود ۱۷ میلیون حدود ۱۶.۵ میلیون

بررسی و مقایسه گوشی‌های Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro

دو گوشی ردمی نوت 13 پرو 5G و پوکو X6 پرو هر دو از جمله گوشی‌های میان‌رده بازار محسوب می‌شوند که توسط کمپانی شیائومی ساخته شده است. وقتی که بخواهید گوشی میان‌رده جدید بخرید احتمالاً شما نیز با نام این دو گوشی شیائومی آشنا شده آید. اما باید بدانیم که کدام عملکرد بهتری خواهد داشت.

هر دو گوشی Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro باتوجه‌به قیمتی که دارند، می‌توانند امکانات مختلف زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند و از این ‌جهت خرید هر دو گوشی از نظر اقتصادی برای شما مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. در ادامه همراه باشید تا کمی عمیق‌تر این دو گوشی را بررسی نماییم.

مقایسه طراحی دو گوشی ردمی نوت 13 پرو 5G و پوکو X6 پرو

در این بخش از مقایسه گوشی Redmi Note 13 Pro 5G با Poco X6، باید به طراحی این دو گوشی اشاره داشته باشیم. گوشی نوت ۱۳ پرو از شیشه برای ساخت قسمت جلو و عقب خود استفاده کرده است که قسمت جلویی توسط گوریلا گلاس ویکتوس محافظت می‌شود.

قسمت پشتی بدنه پوکو X6 پرو نیز از پلاستیک و پلیمر سیلیکون ساخته شده و قسمت جلویی گوشی از شیشه ساخته شده است که توسط گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود. هر دو گوشی از یک فریم پلاستیکی مقاوم ساخته شده است که ظاهری تخت به ردمی نوت ۱۳ پرو داده است.

مقایسه طراحی دو گوشی ردمی نوت 13 پرو 5G و پوکو X6 پرو

ابعاد و وزن

اگر بخواهیم هر دو گوشی را از نظر ابعاد مقایسه کنیم باید اشاره کرد که هر دو گوشی در یک اندازه ساخته شده است و هیچ تفاوتی در آن‌ها دیده نمی‌شود. از نظر وزنی نیز این دو گوشی تفاوت چندان فاحشی با هم ندارند و می‌توان ادعا کرد که این دو گوشی تقریباً هم وزن هم هستند.

طراحی دوربین

قسمت طراحی دوربین بخشی است که عملکرد بهتر طراحی ردمی نوت ۱۳ پرو را تایید می‌کند. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود طراحی بهتری داشته و ماژول دوربین‌ها دقیقاً همان جایی هستند که باید باشمد. گوشی پوکو از طراحی جزیره استفاده کرده و تمام ماژول‌ها در یک محیط مستطیلی مشکی رنگ قرار گرفته اند که چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

همچنین بخوانید :

صفحه ‌نمایش

در مقایسه گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G با پوکو X6 پرو در بخش نمایشگر باید اشاره نمود که هر دو گوشی از یک صفحه ‌نمایش ۶.۷ اینچی با پنل امولد استفاده می‌کنند و تفاوتی در بخش نمایشگر دیده نخواهد شد و هر دو با کیفیت هستند. هر دو گوشی می‌توانند رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۱۷۰ پیکسلی را برای شما به ارمغان بیاورند و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار هستند که موجب می‌شود تا هنگام استفاده از گوشی افت فریم و لگ را تجربه نکنید. بر اساس مشخصات، هر دو گوشی می‌توانند تا ۱۸۰۰ نیت نور تولید کنند تا در فضای باز مشکلی برای استفاده از گوشی وجود نداشته باشد.

نسبت نمایشگر به بدنه در گوشه نوت ۱۳ پرو ۸۹.۸ درصد است، این در حالی است که رقیب داخلی این گوشی از نسبت صفحه ‌نمایش ۹۰.۱ درصد استفاده می‌کند و لبه‌های نسبتاً نازک‌تری دارد. هر دو گوشی توانایی بالایی در به نمایش در آوردن رنگ‌ها به صورت عمیق را دارند.

همچنین بخوانید :

مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی که موجب برتری پوکو X6 پرو می‌شود، پشتیبانی ‌کردن از فناوری HDR10+ است که موجب می‌شود تا شما تصاویر را با کیفیت بهتری دریافت نمایید و فیلم‌هایی که با استفاده از این فناوری ساخته شده‌اند را در بالاترین کیفیت مشاهده کنید.

مقایسه نوت 13 پرو و پوکو x6

پردازنده

بهتر است که در این بخش از مقایسه گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G با پوکو X6 پرو اشاره ای نیز به پردازنده‌ها داشته باشیم. بخشی که این دو گوشی عملکرد تقریباً مشابهی نسبت به هم دارند و به‌راحتی از پس اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی بر خواهند آمد.

گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو به پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 مجهز شده است.  یک پردازنده هشت هسته‌ای که امتحان خود را در موقعیت‌های مختلف پس داده است و در عملکردهای تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای عملکرد مناسبی را به ارمغان خواهد آورد.

همچنین بخوانید :

در طرف مقابل گوشی پوکو X6 پرو از پردازنده دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا استفاده کرده است. یک پردازنده با فناوری چهار نانومتری که هشت هسته‌ای است و همانند پردازنده اسنپدراگون عملکرد بسیار مناسبی دارد و می‌تواند بازی‌های سنگین را اجرا کند.

اگر بخواهیم این دو پردازنده را دقیق‌تر بررسی کنیم باید برنده را گوشی پوکو اعلام کنیم. این پردازنده نسبت به رقیب خود در پردازش‌های چند هسته و تک‌ هسته‌ای عملکرد بهتری دارد. در هنگام اجرای بازی‌های سنگین هر دو پردازنده گرمای قابل‌ توجهی تولید می‌کنند که به‌راحتی کنترل شده و شما را اذیت نمی‌کند.

رم و حافظه داخلی

در قسمت مقایسه ردمی نوت ۱۳ پرو و پوکو X6 پرو متوجه شدیم که این دو گوشی در بخش رم و حافظه داخلی نیز تفاوت‌هایی با هم دارند و می‌توان از این بخش گوشی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در انتخاب گوشی مورد علاقه خود ملاک قرار دهید.

گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو از حافظه داخلی ۱۲۸ الی ۵۱۲ گیگابایتی برخوردار است. شما می‌توانید این گوشی را با رم ۸ الی ۱۶ گیگابایت خریداری کنید. نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت و نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت نیز با رم ۱۲ گیگابایتی و نسخه ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

در طرف مقابل گوشی پوکو X6 پرو نیز از حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی برخوردار است و تنوع کمتری دارد. همچنین میزان رم این گوشی نیز ۸ الی ۱۲ گیگابایت خواهد بود. نسخه ۲۵۶ با رم ۸ و ۱۲ گیگابایت و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی نیز تنها با رم ۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

همان‌طور که مشاهده کردید گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G عملکرد بهتری در این بخش دارد و از تنوع بیشتری در بخش حافظه داخلی برخوردار است. همچنین در صورتی که به میزان رم بیش از ۱۲ گیگابایت احتیاج دارید، حتماً باید ردمی نوت ۱۳ پرو را انتخاب نمایید.

مقایسه پوکو X6 پرو با ردمی نوت 13 پرو 5G

مقایسه دوربین گوشی‌های ردمی نوت ۱۳ پرو 5G و پوکو X6 پرو

بدون شک نمی‌توان در مقایسه گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G با پوکو X6 پرو به بخش دوربین اشاره نداشت. در حال حاضر همه افراد سعی می‌کنند تا در هنگام خرید گوشی جدید خود به دوربین توجه داشته باشند و از عملکرد بالای آن اطمینان پیدا کنند.

گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو از دوربین‌های سه‌گانه استفاده می‌کند. دوربین اصلی از نوع واید بوده و سنسور ۲۰۰ مگاپیکسل دارد. دو دوربین دیگر نیز اولترا واید با سنسور ۸ مگاپیکسلی و ماکرو یا سنسور ۲ مگاپیکسلی خواهند بود. دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

همچنین بخوانید :

در طرف مقابل پوکو X6 پرو نیز از دوربین‌های سه‌گانه استفاده کرده است و دوربین اصلی از نوع واید و ۶۴ مگاپیکسلی است. دو دوربین دیگر نیز از نوع اولترا واید و ماکرو هستند که به ترتیب از سنسورهای ۸ و ۲ مگاپیکسلی بهره بره‌اند. دوربین سلفی نیز در این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی است.

به‌طور کلی با بررسی‌هایی که صورت‌گرفته است دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو عملکرد کاملاً مناسب‌تری دارد. پوکو X6 در ثبت رنگ‌ها با دقت بالا مشکل داشته ولی جزییات بالایی را می‌تواند ثبت نماید. اما نیاز است که در این بخش گوشی نوت ۱۳ پرو را برنده اعلام کنیم.

فیلم‌برداری

در بخش فیلم‌برداری نیز این دو گوشی عملکرد نسبتاً مشابهی را دارند. ردمی نوت ۱۳ پرو می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 4K و فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای را ثبت نماید. همچنین شما می‌توانید با کاهش کیفیت به 1080p از فریم ریت ۱۲۰ فریم بر ثانیه برخوردار باشید.

پوکو X6 نیز عملکرد مشابهی در این بخش داشته و شما می‌توانید با این گوشی فیلم‌برداری با کیفیت 4K با فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه را تجربه کنید. همچنین این گوشی نیز از کیفیت فیلم‌برداری 1080p برخوردار است و می‌توانید فریم ریت را به ۱۲۰ فریم بر ثانیه برسانید.

قیمت و تاریخ عرضه

در این قسمت از مقایسه گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G با پوکو X6 پرو بهتر است که به قیمت و تاریخ عرضه نیز اشاره ای داشته باشیم. ردمی نوت ۱۳ پرو برای اولین بار در تاریخ ۲۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ معرفی شد و قیمت تقریبی مدل پایه آن نیز در زمان عرضه، در حدود ۱۸۰ یورو بود.

گوشی پوکو X6 پرو نیز برای اولین بار در تاریخ ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۴ معرفی گردید و یک روز در تاریخ ۱۲ ژانویه سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه گردیده است. همچنین این گوشی با قیمت تقریبی ۳۵۰ یورو به بازار عرضه شده است و قابل خریداری است.

جمع‌بندی

در نهایت با مقایسه گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو و پوکو X6 پرو همراه شما عزیزان بودیم و این دو گوشی در بخش‌های مختلفی مقایسه کردیم تا بتوانیم به شما در انتخاب گوشی جدید خود از برند شیائومی کمک کنیم. نظر شما چیست؟ به نظر شما با توجه‌ به اطلاعات قید شده، کدام گوشی ارزش خرید بالاتری خواهد داشت؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با با و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche