حسین صفارزادگان که درنقش کارگردان انیمیشن ببعی قهرمان بوده اعلام کرد که درطول 20 سال اخیر شاهد رشد چشمگیر انیمیشن در سراسر دنیا بودیم که کمبود نیروی متخصص در ساخت انیمیشن امروزه در هرکشوری به وفور دیده شده است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر باید بدانید که حسین صفارزادگان که کارگردان انیمیشن ببعی قهرمان بوده درمورد پروسه ساخت این اثر توضیح داد که: فریم در فریم بودن انیمیشن کار تکنیکی برای ساخت این اثر بوده است که در ان باید چیدمان و بخش‌های حاشیه‌ای به دقت بررسی گردد تا مانند یک اثر جهانی دیده شود. به عبارتی دیگر ساخت انیمیشن مانند این بوده که یک تابلو نقاشی را 25 بار در ثانیه جابه‌جا کنید. همین مورد سبب طولانی شدن پروسه ساخت انیمیشن خواهد شد.

حسین صفارزادگان درمورد کمبود نیروی متخصص درزمینه ساخت انیمیشن نیز توضیحاتی را بیان کرد که کشورما اکنون به هرزمان دیگر، بیشترین نیاز به نیروی متخصص برای ساخت انیمیشن را دارد. تخصص‌ها در این زمینه به شدت تفکیک شده و همین مورد سبب کمبود نیرو در تمامی بخش‌ها شده است. اگر بخواهیم در زمینه انیمیشن سازی حرفی برای گفتن داشته باشیم ابتدا باید پرورش نیروی متخصص خود را افزایش دهیم. نظر شما نسبت به این خبر چیست؟ باما همراه باشید و نظر خود را برایمان به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche