سهام شرکت اوراکل پس از اعلام خبر همکاری با انویدیا و افزایش درآمدهای ابری، به اوج جدیدی رسید.

سهام شرکت اوراکل، یکی از بزرگترین شرکت‌های داده و ابری در جهان، در روز سه‌شنبه با رشد بیش از 13 درصدی، به بالاترین سطح خود رسید. این افزایش قیمت پس از اعلام پیشرفت‌های شرکت در به دست آوردن سهم بیشتری از بازار کلود کامپیوتینگ به لطف همکاری با غول تراشه‌های هوش مصنوعی، انویدیا، اتفاق افتاد.

اوراکل، که به دنبال رقابت با غول‌های صنعتی نظیر آمازون و مایکروسافت است، خود را به عنوان یک ارائه‌دهنده‌ی خدمات ابری با هزینه‌ پایین معرفی کرده و میلیاردها دلار صرف خرید تراشه‌های انویدیا کرده است. این تلاش‌ها، همراه با همکاری که به مشتریان ابری آن دسترسی به سوپرکامپیوترهای انویدیا را می‌دهد، به اوراکل کمک کرد تا درآمد ابری خود را در سه‌ماهه‌ی سوم 25 درصد افزایش دهد.

شرکت همچنین از رشد 29 درصدی در تعهدات عملکرد باقیمانده یا کتاب سفارشات خود خبر داد. تحلیلگران در یادداشتی به مشتریان اعلام کردند که “شتاب ابری اوراکل پس از دو سه‌ماهه‌ی ناامیدکننده، دوباره در مسیر درست قرار گرفته است.”

سافرا کتز، مدیرعامل شرکت، نگرانی‌های مربوط به محدودیت‌های ظرفیت مرکز داده و چشم‌انداز اقتصادی نامعلوم را کاهش داد و اعلام کرد که اوراکل “در این سه‌ماهه چندین قرارداد بزرگ امضا کرده است و تعداد بیشتری در دست اقدام دارد”. این شرکت در حال حاضر برای افزودن بیش از 40 میلیارد دلار به ارزش بازار خود، بر اساس قیمت سهام 129.37 دلاری‌اش، قرار دارد.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche