کد های مخفی گوشی سامسونگ یکی از امکانات مهم و خوبی هستند که سامسونگ در اختیار کاربارن خود قرار می دهد و رنج وسیعی از کاربرد ها را گوشش می دهند. در این مقاله از پلازا قرار است با هم به بررسی این کد ها بپردازیم.

در همین تلفن همراهی که همه ما یکی از آنها داریم و از آن استفاده می کنیم، قابلیت های گسترده و مختلفی وجود دارد که خیلی از آنها ممکن است به چشم نیاید. برخی از برند ها برای کارهای مختلفی تنظیمات و شخصی سازی های خاص خود را روی گوشی اعمال می کنند که می تواند برای کاربران هم بسیار جالب باشد. کد های مخفی گوشی سامسونگ یکی از همین موارد است. عموما وقتی بحث کد مخفی در میان باشد، خیلی از کاربران ممکن است نگران شوند و اصطلاح مخفی به این کد ها یک حالت عجیب و غریب می دهد. اما باید گفت این کد ها خیلی هم کاربردی هستند.

در این مقاله قرار است در مورد کد های مخفی گوشی سامسونگ که به نوعی اصلا هم مخفی نیستند و هر کس می تواند از آنها استفاده کند بپردازیم. اما قبل از اینکه به صورت موردی به سراغ خود کدها و کاری که انجام می دهند برویم، بهتر است کمی در مورد اینکه این کد ها جه هستند و چه ساختاری دارند صحبت کنیم.

فهرست مطالب

کد های مخفی به چه دردی می خورند؟

همانطور که گفتیم کد های مخفی گوشی سامسونگ و سایر برند های دیگر اصلا کد های مخفی ای نیستند و تنها چیزی که از مخفی بودن دارند نام آنهاست و با یک جستجوی ساده می توانید به مقاله هایی مانند همین مقاله دسترسی داشته باشید که می تواند لیست این کد ها را به شما بدهد. در واقع این کد های مخفی که با نام Secret Codes آنها را می شناسیم، دستور العمل هایی عموما سیستمی و در حوزه عیب یابی و رفع خطا هستند که در گوشی قرار داده شده اما اطلاعات آنها به همراه خود گوشی منتشر نشده و دسترسی به آنها نیز به صورت علنی به کاربران داده نمی شود. اما برای متخصصان و افرادی که قصد دارند با آنها کار کنند منابع کافی تولید شده و اطلاعات این کد ها به صورت رسمی در اختیار آنها قرار می گیرد.

ساختار ظاهری این کد ها ترکیبی از اعداد و کاراکتر های ستاره (*) و مربع (#) است. این کد ها را می توان از طریق شماره گیر گوشی وارد کرده و با زدن دکمه تماس گوشی شما به صورت خودکار آنها را تشخیص می دهد. حتی برخی از کد ها نیاز به زدن دکمه تماس هم ندارند و به محض زدن آخرین حرف این کد برای شما فعال می شود.

یکی از این کد ها که علاوه بر فهرست کد های مخفی گوشی سامسونگ در تمامی گوشی های دیگر هم وجود دارد و به نوعی جنبه بین المللی دارد، کد #۰۶* است. اگر این کد را همین الان روی گوشی خود شماره گیری کنید اطلاعات مربوط به شماره سریال گوشی و در واقع شماره پایه سیم کارت آن که برای رجیستر گوشی استفاده می شود را به شما نمایش خواهد داد. البته باید گفت که این کد های مخفی به صورت یکتا تولید شده و اینکه کدام کد به چه صورتی روی گوشی شما کار کند، از موضوعاتی است که کارخانه تولید کننده آن را در نظر می گیرد و سیاست گذاری های برند های مختلف در این مورد متفاوت خواهد بود.

اکنون که می دانیم شرایط این کد ها به چه صورت است می توانیم با آمادگی کامل به سراغ بررسی کد های مخفی گوشی سامسونگ برویم.

کاربردی ترین کد های مخفی گوشی سامسونگ

در این بخش از مقاله می خواهیم فهرستی را از کد های مخفی گوشی سامسونگ با هم بررسی کنیم و ببینیم که برای کار کردن با گوشی سامسونگ خود، این برند چه کد های مخفی به ما داده است و چه تنظیماتی را می توانیم از این طریق روی گوشی خود اعمال کنیم و یا چه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهد. در ادامه کد های مختلف که در یک موضوع خاص فعال هستند را دسته بندی کرده و به صورت مجزا آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.

کد های مخفی گوشی سامسونگ برای تست کارکرد صحیح گوشی

کد های زیادی در گوشی سامسونگ وجود دارند که بررسی می کنند اا فلامن قابلیت در گوشی ما درست کار می کند یا خیر. این کد ها تنظیمات خاصی را به ما ارائه نمی دهند و در واقع فقط نوعی بله یا خیر را در مورد وضعیت فعال بودن یک ویژگی به ما ارائه می دهند. مهمترین مواردی که می توانند با استفاده از کد ها تست شوند، این گزینه ها خواهند بود:

عملکرد مورد آزمایش کد مخفی
کنترل وضعیت سنسور نور #0589#*
کنترل سنسور پروکسیمیتی #0588#*
کنترل WLAN *#*#526#*#*
دسترسی به تمامی مک آدرس ها *#*#232338#*#*
تست کارکرد GPS *#*#1472365#*#* *#*#1575#*#*
کنترل تنظیمات USB #0808#*
کنترل کارکرد بلوتوث *#*#232331#*#*
پیکربندی های عیب یابی (Diagnostic) #9090#*
تست صدا #0673#*
تست کردن صفحه نمایش *#*#0*#*#
چک کردن بک لایت و ویبره *#*#0842#*#*
کد اجرای تست عمومی (RGB، دریافت اطلاعات، ویبره، حساسیت تاچ، اسپیکر ها، سنسور دوربین و….) #*#0*
کنترل دریافت صوت توسط گوشی (شنوایی) #0673#*
منوی تست کلی 8378#*#8999*
تست درست کار کردن زمان گوشی #0782#*
تست موتور های ویبره #0842#*

 

کد های مخفی برای گرفتن اطلاعات

در بخش قبلی کد های تست عملیات و کارکرد سیستم را دیدیم، برخی دیگر از کد ها وجود دارند که کار آنها گرفتن اطلاعاتی خاص از گوشی و نمایش آنها است. بعضی از این کد ها به کد های بخش قبل نزدیک می باشند. اما اگر بخواهیم لیستی از این کد ها را ارائه دهیم، فهرست ما به این صورت خواهد بود:

کاربرد مورد نظر کد های مخفی برای گرفتن اطلاعات
گرفتن اطلاعات کلی دستگاه *#*#4636#*#*
بررسی RFCallDate روی گوشی *#*2650468#*#4986*#*
اطلاعات ورژن فریمور *#*#1111#*#*
کنترل CSC و شماره مدل #1234#*
مشاهده ورژن فریمور سخت افزار *#*#2222#*#*
مشخص کردن تاریخ تولید گوشی از روی ROM *#*#44336#*#*
مشاهده همه اطلاعات مهم گوشی *#*#4636#*#*
مشخص کردن اطلاعات شبکه های GSM #0011#*
کنترل اطلاعات نرم افزار و سخت افزار 369#*#12580*
اطلاعات همه ورژن های نرم افزاری و سخت افزاری روی گوشی #8377466#*#
اطلاعات مربوط به وضعیت باتری و سایر اطلاعات آن #0228#*
اطلاعات اتصال به شبکه و تنظیمات سلولار فعلی #011*

 

کد های ریستارت کردن گوشی

یکی دیگر از امکانات و ویژگی هایی که در بین کد های مخفی گوشی سامسونگ می توان به سراغ آن رفت و کاربرد های خوبی هم دارد، امکان ریست کردن گوشی و خاموش و روشن کردن آن از طریق کد است. در این جا ما دو نوع کد برای این کار داریم. کد هایی که می توانند صرفا گوشی را ریست کرده و کار راه اندازی مجدد را برای شما انجام دهند، و کد هایی که از آنها برای ریست فکتوری گوشی و بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه استفاده می شود.

کد های مخفی گوشی سامسونگ که می تواند گوشی شما را ریست کرده و راه اندازی مجدد را انجام دهد از این قرارند:

  • 3849#*#
  • 2562#*#
  • 3876#*#
  • 3851#*#

همینطور کد های مخفی گوشی سامسونگ که می توانید از آنها برای Reset Factory استفاده کنید نیز در این گوشی وجود دارند که به این صورت می باشند:

  • *#*#7780#*#*: ریست فکتوری کردن گوشی با استفاده از یک تاییدیه که لازم است این موضوع را تایید نمایید.
  • 3855#*2767*: ریست فکتوری مستقیم بدون تاییدیه گرفتن از کاربر
  • *#*663282#*255*#273283*#*: ریست فکتوری با گرفتن بکاپ از فایل های روی گوشی و حفظ آنها
  • #22558463#*: صفر کردن مدت زمان تماس ها از ابتدا تا کنون

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد ریست فکتوری نیاز داشتید، می توانید سری به مقاله ریست کردن گوشی اندروید بزنید.

کد های قفل کردن و باز کردن سیم کارت

شما می توانید در حین کارکردن با گوشی با استفاده از کد های مخفی گوشی سامسونگ سیم کارت خود را قفل کرده و یا آن را باز کنید. برای این منظور سه کد اصلی زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • 0000000#*#0111: باز کردن قفل سیم کارت؛
  • 28746#*#7465625: کنترل اینکه آیا سیم کارت و وضعیت شبکه قفل است یا نه؛

کد های مخفی برای کنترل سیستم

کد هایی که تا به اینجا در مورد آنها صحبت کردیم و دیدیم به نوعی کد های سطحی و ساده ای بودند که انتظار نمی رفت کار چندان سنگینی را برای ما انجام دهند. در این بخش از مقاله می خواهیم به سراغ بررسی کد هایی برویم که می توانند تنظیمات سیستمی را روی گوشی ما پیاده سازی کرده و به نوعی سطح بالاتری از بقیه کد هایی که دیدیم دارند. هر چند تعداد این کد ها زیاد نیست اما می توانند کاربرد های وسیعی را ارائه دهند

مهمترین کد های مخفی گوشی سامسونگ برای تنظیمات سیستمی در گوشی های این برند از این قرارند:

عملیات سیستمی کد های مخفی گوشی سامسونگ برای این کار
کنترل ورود USB و اتصالات آن #872564#*
برای ورود به حالت کنترلی USB I2C #7284#*
کنترل حالت صدا به صورت کامل و بالانس صدا #0283#*
کنترل پیکربندی تنظیمات GCF #4238378#*
کنترل و مدیریت پنل GPS #1575#*
اطلاعات رمزنگاری گوشی و ورود به حالت خدمات آن #32489#*
استفاده از سرویس های USB #0808#*
حالت پیشفرض سرویس ها #197328640#*
کنترل تنظیمات عیب یابی در گوشی #9090#*
ورود به بخش کنترلی WLAN Engineering وای فای #526#*
چک کردن آپدیت های TSP و TSK در فریمور #2663#*
ورود به منوی فریمور دوربین #7412365#*
ورود به منوی آپدیت OTA #8736364#
دسترسی به حالت خدمات سامسونگ #2683662#*
کنترل وضعیت دوربین و ورژن فریمور آن #34971539#*

 

کد دیباگینگ و عیب یابی سامسونگ

دسته ای دیگر از کد ها که به عنوان کد های مخفی گوشی سامسونگ معرفی می شوند، کد های مربوط به عیب یابی هستند که می توان گفت از مهمترین کاربردهای این نوع از کد ها به حساب می آید. در خیلی از موارد وقتی گوشی دچار مشکلی شده باشد، این کد ها می توانند در درک اینکه ایراد از کجاست و باید چه کاری انجام شود تا این مشکل حل شود به ما کمک کنند. هرچند اجرای این کد ها به تنهایی ممکن است نتیجه دلخواه را به شما ندهد و عمدتا توسط متخصصان مورد استفاده قرار می گیرد.

کد های دیباگینگ یا عیب یابی و رفع ایراد گوشی های سامسونگ به این صورت هستند:

عملیات مربوط به دیباگینگ کد های مخفی گوشی سامسونگ برای این کار
منوی کنترل Dump ها #745#*
کد دیباگ عمومی دامپ منو #746#*
کد مشاهده NAND Flash S/N #03#*
کد دسترسی به Auto Answer Selection #272886#*
کد ریمپ کردن End Call TSK #7594#*
کد های عملیات مربوط به شبکه، باتری، سرعت وای فای، دسترسی به مود SysDump سامسونگ #9900#*

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی کد های مخفی گوشی سامسونگ پرداختیم و دیدیم که این کد ها چه کاری را می توانند برای ما انجام دهند. در واقع باید گفت که این کد ها ابزاری برای دسترسی سریع به تنظیماتی هستند که شاید اگر سامسونگ می خواست آنها را در لابه لای منو های تنظیمات گوشی خود قرار دهد، با یک سیستم به شدت پیچیده روبرو میشد که کار کردن با آن کار هرکسی نبود. در صورتی که در زمان کار کردن با گوشی خود به قابلیت های سطح بالا نیاز داشتید، این کد ها می توانند به شما در این خصوص کمک کنند. در صورتی که کدی را می شناسید که جای آن در لیست ارائه شده ما خالی است، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche