با پشتیبانی وزارت دفاع ایالات متحده، طرحی جدید از شرکت هوافضایی بزرگ نورثروپ گرومن ارائه شده است که امکان ایجاد یک شبکه راه‌آهن در ماه را فراهم می‌آورد. این طرح، که با هدف تسهیل حمل و نقل انسان‌ها و تدارکات بر سطح ماه طراحی شده، امکان توسعه اقتصادی جدی و پایدار بر روی ماه را ایجاد خواهد کرد.

این “راه‌آهن ماه” قرار است زمینه‌ساز حضور و فعالیت‌های تجاری در ماه باشد، به گونه‌ای که هم ایالات متحده و هم شرکای بین‌المللی قادر به بهره‌برداری اقتصادی از این سیاره خواهند بود. این طرح به عنوان بخشی از مطالعه لونا-۱۰، که توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (DARPA) انتخاب شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نورثروپ گرومن در این مطالعه، با بررسی منابع لازم برای ساخت یک شبکه راه‌آهن روی ماه، هزینه‌ها، ریسک‌ها و تهیه نمونه‌های اولیه، در تعیین چارچوب‌های عملیاتی این طرح سهیم خواهد بود. این شرکت بر این باور است که با استفاده از رباتیک در ساخت و نگهداری سیستم راه‌آهن می‌توان از پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه بهره برد.

این پروژه، که از میان ۱۴ شرکت انتخاب شده توسط DARPA است، همراه با دیگر شرکت‌هایی چون SpaceX و Blue Origin ایلان ماسک و جف بزوس، قرار است در ماه آینده جزئیات بیشتری از کار خود را به جامعه ماه ارائه دهند. آن‌ها گزارش نهایی خود را در ژوئن به DARPA ارائه خواهند کرد.

این توسعه جدید پس از موفقیت ایالات متحده در فرود بر قطب جنوب ماه در ماه گذشته و ادعای استقرار پایگاه دائمی بر روی ماه اتفاق می‌افتد.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche