شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، اخیرا نخستین بیماری را که توانایی کنترل موس و صفحه کلید کامپیوتر تنها با استفاده از افکار خود را دارد، در یک پخش زنده معرفی کرد. نولاند آربا، بیمار ۲۹ ساله‌ای که پس از یک حادثه غواصی زیر شانه‌هایش فلج شده بود، توانست با استفاده از این دستگاه نورالینک به بازی شطرنج بر روی لپ‌تاپ خود بپردازد و موس را تنها با فکر خود حرکت دهد. این پیشرفت تکنولوژیکی قصد دارد تا امکان کنترل موس و صفحه کلید کامپیوتر را تنها با استفاده از فکر به افراد بدهد.

آربا که در ماه ژانویه از شرکت نورالینک ایمپلنت دریافت کرده بود، در ویدئویی که در پلتفرم رسانه‌ای اجتماعی ایلان ماسک، X، پخش شد، از تجربیات خود با این فناوری جدید سخن گفت و بیان کرد که عمل جراحی برای قرار دادن ایمپلنت بسیار آسان بوده و تنها یک روز پس از آن از بیمارستان مرخص شده است.

او اذعان داشت که فناوری هنوز کامل نیست و با مشکلاتی مواجه شده‌اند، اما تاکید کرد که این پیشرفت‌ها زندگی او را تغییر داده‌اند. کیپ لودویگ، مدیر برنامه سابق مهندسی عصبی در موسسات ملی بهداشت ایالات متحده، اذعان داشت که آنچه نورالینک نشان داده است یک “پیشرفت متفاوت” است اما هنوز در مراحل اولیه پس از کاشت قرار دارد و هم بیمار و هم تیم نورالینک باید برای به حداکثر رساندن کنترل اطلاعات بیشتری یاد بگیرند. با این حال، او این را یک نقطه شروع مثبت برای بیمار دانست که توانسته است با کامپیوتر به گونه‌ای تعامل داشته باشد که قبل از ایمپلنت ممکن نبود.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche