کمتر کسی است که حداقل یک بار به شهرهای شمالی ایران سفر نکرده باشد. جایی که اگر یک بار تجربه سفر به آنجا را داشته باشید بدون شک عاشق طبیعت و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش خواهید شد. خطه سرسبزی که از استان گیلان و مازندران تا گلستان امتداد پیدا کرده و دلیل زیبایی‌های ناتمام آن از یک سو جنگل‌های سرسبز و چند میلیون ساله هیرکانی و از سوی دیگر دریای زیبای خزر است.

سفر به این خطه و شهرهای مختلف با اجاره ویلا شمال تکمیل می‌شود تا چشم‌اندازی بی‌نظیر به جنگل یا دریا داشته باشید. در واقع تمامی شهرهای شمالی ایران تنوع بالایی از ویلا و همچنین سوئیت دارند که دست شما را برای انتخاب نوع اقامت باز می‌گذارند.

ضمن اینکه با وجود فاصله کم شهرهای شمالی به تهران جای هیچ بهانه‌ای برای سفر به این شهرهای رویایی باقی نمی‌ماند. اگر اهل پایتخت باشید که در کمترین زمان به شهرهای مختلف در شمال ایران می‌رسید. اگر از سایر شهرها نیز سفر کنید، با وجود تنوع بالای وسایل حمل‌ونقل در تهران می‌توانید ابتدا خود را این شهر رسانده و با اجاره سوئیت یک شب را در اینجا اقامت داشته باشید و سپس راهی شمال ایران شوید.

در ادامه می‌خواهیم دو شهر دیدنی در شمال کشور را به شما معرفی کنیم که بدون شک با سفر به آن‌ها بیش از پیش عاشق شمال، طبیعت زیبا و حال و هوایی که در شهرهای آن جریان دارد خواهید شد. پس اگر قصد سفر به شمال ایران را داشتید این شهرها و جاذبه‌های مختلف آن را در گوشه ذهنتان داشته باشید تا با سفر به آن‌ها، به‌صورت تمام و کمال از این مقاصد لذت ببرید.

لذت قایق سواری در مرداب انزلی

سفر به یک بندر شمالی یعنی بندر زیبای انزلی آن هم با فاصله نه چندان زیاد از شهر زیبای رشت به‌عنوان گل سرسبد شهرهای استان گیلان به تنهایی یک جاذبه تمام عیار است. بندری با دو چهره متفاوت از طبیعت و شهری سنتی که روزگاری یکی از مهم‌ترین بنادر شمالی ایران بوده و در حال حاضر نیز اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر می‌توان چهره‌ای مدرن و یکی از مناطق آزاد ایران را در بخش دیگری از چهره این مقصد دیدنی است.

انزلی با وجود جاذبه‌های مختلفی که دارد برای سفر چند روزه یک گزینه جذاب است که با اجاره ویلا در انزلی خیال‌تان از بابت اقامت نیز آسوده خواهد بود. ویلاهایی که می‌توانید در بخش سنتی یا منطقه آزاد کاسپین رزرو کنید و سفر جذابی را برای خود تدارک ببینید.

ویلا انزلی تنوع زیادی از نظر امکانات، موقعیت مکانی و همچنین قیمت دارد که این امکان را به شما می‌دهد تا با هر بودجه‌ای برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

هنگامی که خیالتان از بابت رزرو ویلا آسوده شد نوبت به گشت‌وگذار در مقصد می‌رسد. در بین جاذبه‌های مختلف بندر انزلی بدون شک تالاب دیدنی آن نه تنها یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاهای دیدنی است بلکه از نظر طبیعی نیز یکی از ارزشمندترین جاذبه‌ها برای انواع موجودات دریایی مثل ماهی‌ها و همچنین پرنده‌های مهاجر به شمار می‌رود.

جایی که می‌توانید لذت قایق‌سواری در تالاب را با دیدن پرنده‌های مهاجری که در گوشه‌وکنار آن پرواز می‌کنند، مرغان دریایی که در همه‌جای تالاب به‌چشم می‌خورند و گل‌های نیلوفر آبی در فصل بهار و تابستان را ببینید و از آن‌ها لذت ببرید.

پس از گشت‌وگذار در تالاب می‌توانید برای سایر جاذبه‌های این بندر دیدنی برنامه‌ریزی کنید. آکواریوم انزلی، عمارت حافظیه انزلی، کشتی تفریحی میرزا کوچک خان، قدم زدن در بلوار ساحلی بندر انزلی، پل غازیان، موج شکن انزلی و همچنین مراکز تجاری و بازارهای مختلف مثل بازار گیلار، بازار کاسپین، مجتمع تجاری ونوس و غیره از جمله این جاذبه‌ها هستند.

هیجان قدم زدن در بازار قدیمی رشت

وقتی صحبت از شمال ایران می‌شود نمی‌شود لیستی از شهرهای دیدنی را معرفی کرد و اسمی از رشت نبرد. اینجا شهری است که با وجود باران‌های همیشگی‌اش شما را شیفته خود خواهد کرد. شهر باران و لبخند که حتی قدم زدن در آن نیز دلنشین است. بازار معروفی که پر از بوی میوه و سبزی محلی، عطر زیتون و سیر تازه می‌شود و در گذر از بخش‌های مختلف به بخش ماهی‌فروش‌های می‌رسید و اگر از ما می‌شنوید، خود را به یک ماهی تازه صید روز مهمان کنید. حتی می‌توانید به‌عنوان سوغات تهیه کرده و روز آخر سفر به شهرتان ببرید.

با سفر به این شهر می‌توانید برای اجاره ویلا در رشت اقدام کنید و چند روز را برای یک سفر متفاوت برنامه‌ریزی کنید.

رشت را می‌توان از معدود شهرهایی در ایران دانست که نه به‌خاطر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بلکه به دلیل حال و هوایش برای تمام کسانی که به آن سفر می‌کنند، جذاب دانست. شهری که شب‌ها را می‌توان در میدان شهرداری‌اش به تماشای مردمی نشست که لبخند از لب‌هایشان پاک نمی‌شود.

اگر می‌خواهید برای سفر به شهر باران برنامه‌ریزی کنید، پس از رزرو ویلا رشت در بهترین فصل یعنی بهار یا اوایل پاییز خود را برای یک سفر متفاوت آماده کنید. در این فصل، رشت زیباترین چهره‌اش را به شما نشان می‌دهد و در کنار گشت‌وگذار در زیبایی‌های ناتمام شهر می‌توانید از جاذبه‌های مختلف آن مثل پارک جنگلی سراوان، دریاچه سقالکسار و تالاب عینک بروید یا از جاهای دیدنی دیگری مثل میدان شهرداری، خانه سردار جنگل، بازار بزرگ رشت، سبزه میدان، موزه رشت، خانه سمیعی، خانه ابریشمچی، خانه قدیری رشت، مسجد سفید، عمارت کلاه فرنگی، بقعه دانای علی، بقعه بی بی و زینب، موزه میراث روستایی گیلان، کاروانسرای لات، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، مسجد صفی و کلیسای مسروپ بازدید کنید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche