هدفون هدایت استخوانی چیست و چه تفاوتی با هدفون معمولی دارد؟ در این مطلب به سوالات شما پاسخ خواهیم داد و بهترین هدفون های هدایت استخوانی را معرفی خواهیم کرد.

هدفون های هدایت استخوانی هدفون هایی هستند که امواج صوتی را به جای کانال گوش، از طریق استخوان‌های جمجمه منتقل می‌کنند. هنگام استفاده، استخوان‌های جمجمه برای تقویت امواج صوتی به لرزه در می‌آیند و به کاربران اجازه می‌دهند به صدای دستگاه گوش دهند و در عین حال گوش‌های خود را آزاد نگه دارند. این به افراد دارای ناتوانی شنوایی یا افرادی که نیاز به استفاده از گوش‌های خود برای آگاهی از محیط اطراف خود دارند، سود می‌رساند.

هدفون های هدایت استخوانی به دلیل صدای عالی و طراحی راحت، مورد علاقه دوندگان و ورزشکاران هستند. موارد استفاده از هدفون‌های هدایت استخوانی به دویدن ختم نمی‌شود، آن‌ها برای تمرینات شدید و حتی شنا نیز عالی هستند. در ادامه با معرفی بهترین هدفون های هدایت استخوانی با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

هدفون هدایت استخوانی چیست؟

هدفون های هدایت استخوانی از روشی به نام فناوری صوتی انتقال استخوان استفاده می‌کنند. در این روش، یک مبدل داده‌های صوتی را به ارتعاشات تبدیل می‌کند، که در امتداد ساختار استخوانی کاربر به حلزون گوش می‌رسد، ساختار گوش داخلی که اطلاعات را در طول عصب شنوایی به عنوان سیگنالی به مغز منتقل می‌کند. در واقع جمجمه کاربر بلندگوی دستگاه است. این برخلاف هدفون‌های معمولی است که از طریق بلندگوهایی که در داخل یا بالای گوش بیرونی قرار می‌گیرند، لرزش منتشر می‌کنند.

هدفون هدایت استخوانی

صدا از نظر فنی فقط ارتعاش ذرات است. اکثر مردم وقتی به صدا فکر می‌کنند، معمولاً به ارتعاشات در هوا فکر می‌کنند، اما صدا همچنین می‌تواند از طریق جامدات و مایعات عبور کند. بنابراین، گوشت و استخوان می‌توانند به عنوان یک بلندگو عمل کنند، زیرا ذرات جامد نیز می‌توانند ارتعاش کنند. در واقع، جامدات صدا را سریعتر از هوا و آب منتقل می‌کنند، زیرا ذرات یک جامد به شدت در کنار هم قرار دارند. این باعث می‌شود که جامدات به بهترین رسانای صوت تبدیل شوند.

این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، زیرا شنوندگان معمولاً هنگام تلاش برای شنیدن چیزی از طریق مایع یا جامد، صدای نامفهومی را تجربه می‌کنند. اگر شنونده ای زیر آب باشد، صدای کسی که بالای سطح صحبت می‌کند، به نظر نامفهوم است. این نامفهوم بودن صدا به این دلیل رخ نمی‌دهد که مایع و جامد رسانای صوتی بدتری هستند، بلکه به این دلیل است که در هر دو مثال، صدا ابتدا از هوا عبور می کند و سپس به محیط دیگری می‌رود.

همچنین بخوانید :

Bonephoneها برای توضیح این واقعیت طراحی شده اند. اکثر مدل‌ها دارای بند هستند که در پشت سر کاربر بسته می‌شود و پدهای مولد لرزش روی پوست درست بالای هر گوش قرار می‌گیرد. پدها کمی روی بالای گوش خم می‌شوند تا دستگاه را روی سر کاربر ثابت نگه دارند. محکم کردن این پدها در برابر پوست کاربر، باعث می‌شود که صدا مستقیماً و بدون عبور از هوا در میان جمجمه عبور کند.

بهترین هدفون های هدایت استخوانی بازار ایران

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین هدفون رسانایی استخوانی که می‌توانید بخرید، ادامه مطلب را بخوانید.

1. Shokz OpenRun Pro

هدفون هدایت استخوانی

  • درجه ضد آب: IP55
  • وزن: ۱.۰۲ اونس
  • عمر باتری: ۱۰ ساعت
  • ابعاد: ۶.۶۱ در ۵.۳۵ در ۲.۶۴ اینچ
  • قیمت: از ۱۵ میلیون تومان

نقاط قوت: صدای عالی، پشتیبانی از شارژ سریع، سبک و راحت

نقاط ضعف: محدود به IP55 مقاومت در برابر آب

برخلاف نسخه‌های قبلی هدفون‌های هدایت استخوانی، Shokz OpenRun Pro بدون به خطر انداختن کیفیت و وضوح صدا، یکی از هدفون‌های ممتاز با قیمتی نه چندان مناسب است. به لطف مهندسی Shokz TurboPitch و فناوری رسانش استخوان Shokz، این هدفون، اجرای ایمن‌ و تعادل صوتی زیادی ندارد.

طراحی این هدست سبک، راحت و بادوام است در هنگام پوشیدن و ورزش کردن با هدست ناراحتی و فشار کمی احساس می‌کنید. این هدفون یک شگفتی صوتی منحصر به فرد است که به طرز فوق العاده ای فناوری، طراحی مناسب و راحتی را ترکیب می‌کند. این هدفون برای دویدن و فعالیت‌های بیرون از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و تعادل عالی از کیفیت صدا، آگاهی از موقعیت، راحتی و دوام را ارائه می دهد.

این هدست شوکز شامل یک هدبند همراه با هدفون رسانای استخوانی است و فریم تیتانیومی آن به سادگی دور سر شما می‌پیچد و پوشیدن آن نیز آسان است.

2. Shokz OpenSwim

هدفون هدایت استخوانی

  • درجه ضد آب: IP68
  • وزن: ۱.۰۶ اونس
  • عمر باتری: ۸ ساعت
  • ابعاد: ۶.۶۵ در ۵.۳۱ در ۲.۷۲ اینچ
  • قیمت: حدود ۲۰ میلیون تومان

نقاط قوت: بسیار سبک وزن، طراحی شده برای شنا، وضوح عالی، صدای تقویت شده در آب

نقاط ضعف: بدون بلوتوث، باس سنگین عجیب و غریب

جای تعجب نیست که OpenSwim ضد آب است و عمر باتری قوی آن حدود هشت ساعت است. برای گوش دادن به آهنگ در هنگام شنا، شما باید موسیقی‌های خود را روی MP3 بارگذاری کنید که می‌تواند تا ۱۲۰۰ آهنگ را در دستگاه ذخیره کند. این به این معنی است که شما به خدمات استریم دسترسی ندارید، بنابراین اگر تمام موسیقی شما در Spotify یا Apple Music ذخیره شده باشد، ممکن است این هدفون برای شما مناسب نباشد. در آب، هیچ مشکلی با کنترل‌های لمسی پاسخگو و شهودی برای پخش یا توقف موسیقی یا کم یا زیاد کردن صدا نخواهید داشت.

همچنین بخوانید :

به دلیل طراحی این هدفون، نمی‌توانید آن‌ها را بپوشید و همچنین گوش‌های خود را با کلاه شنا بپوشانید، که اگر سعی می‌کنید هنگام شنا از ورود آب به گوش‌هایتان جلوگیری کنید، باید به آن توجه کنید. اما علاوه بر آن، اینها یک جفت هدفون ضدآب بسیار پیشنهادی هستند که هر شناگری را راضی خواهد کرد.

3. هدفون Mojawa Run Plus

هدفون هدایت استخوانی

  • درجه ضد آب: IP68
  • وزن: ۰.۰۷ پوند
  • عمر باتری: ۸ ساعت
  • ابعاد: ۳.۹ در ۳.۱ در ۱.۲ اینچ
  • قیمت: حدود ۱۵ میلیون تومان

نقاط قوت: ضد عرق، کنترل‌های لمسی بزرگ و پاسخگو

نقاط ضعف:

این هدفون UX عالی و کیفیت صدایی مشابه هدفون رسانای استخوانی Shokz OpenRun Pro را ارائه می‌دهد. بعلاوه، این هدفون واقعاً می‌تواند رطوبت را تحمل کند. با توجه به درجه ضدآب IP68 می‌توانید با آن‌ها بدوید و شنا کنید.

کنترل‌های لمسی بزرگ هستند و صدای خروجی از این هدفون نیز عالی است. اگر به طور منظم ورزش می‌کنید و در معرض رطوبت هستید، این هدست برای شما مناسب است. همچنین، اگر کنترل هدفون Shokz OpenRun Pro برای شما چالش برانگیز است، دکمه‌های کنترلی Mojawa شما را بسیار خوشحال می‌کند.

تعدادی از خریداران آمازون نیز Run Plus را با OpenRun Pro مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که Run Plus در اکثر دسته بندی‌ها مانند راحتی، باتری و کیفیت صدا برنده است. به علاوه، این هدفون برای شناگران و همچنین دوندگان با درجه ضدآب قوی تر از OpenRun Pro مناسب است.

جمع بندی

اگرچه مفهوم استفاده از استخوان‌ها برای هدفون آینده نگرانه به نظر می‌رسد، این ایده قرن هاست که وجود داشته است. بتهوون آهنگساز موسیقی کلاسیک از هدایت استخوانی برای کمک به ادامه نوشتن موسیقی پس از ناشنوا شدن استفاده کرد. او یک سر میله را در دهان خود و سر دیگر را در مقابل پیانو قرار می داد و ارتعاشات را از طریق میله به جمجمه می‌فرستاد و به او اجازه می‌داد موسیقی را که می‌نواخت، بشنود. برخی از حیوانات نیز قادر به برقراری ارتباط از طریق ارتعاشات استخوانی هستند.

در این مطلب برخی از بهترین هدفون های هدایت استخوانی را به شما معرفی کردیم. نظرات خود را در رابطه با آن‌ها با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche